Τζιμ Μόρισον αρχαία Ελλάδα

Τί σημαίνει τελικά το «Κατά τον δαίμονα εαυτού»: στην επιγραφή του τάφου του Τζιμ Μόρισον;

Ο Τζιμ Μόρισον και η σχέση του με την αρχαία ελληνική μυθολογία δεν περιορίζεται στη φράση «Κατά τον δαίμονα εαυτού».

Πολυδιάστατος καλλιτέχνης – ποιητής, συγγραφέας, τραγουδιστής και σύμβολο του σεξ – ο Μόρισον αμφισβητούσε με τόλμη τις συμβάσεις επί σκηνής. Παρά τις συγκρούσεις με τις αστυνομικές αρχές, τη χρήση ουσιών και τα προκλητικά σκηνικά καμώματα, ο τάφος του στο νεκροταφείο του Père-Lachaise στο Παρίσι, με την ελληνική επιγραφή «Κατά τον δαίμονα εαυτού», έχει γίνει τόπος προσκυνήματος.  Ο πατέρας του Μόρισον, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, επέλεξε αυτή την επιγραφή, εκφράζοντας ότι ο γιος του ζούσε σύμφωνα με τη συνείδησή του.

Ozzy Osbourne: 10 ατάκες του παιδιού με την υψηλή ευφυΐα που λάτρευε το σκοτάδι

 

Τί σημαίνει τελικά το «Κατά τον δαίμονα εαυτού»;

Ο Τζιμ Μόρισον, ο εμβληματικός τραγουδιστής και frontman των Doors, είχε μια βαθιά σχέση με την αρχαία ελληνική μυθολογία, εμφανή όχι μόνο στους στίχους και τη σκηνική του παρουσία αλλά και στην ίδια την επιγραφή στην ταφόπλακά του. Η επιγραφή γράφει στα ελληνικά: “ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΔΑΙΜΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ”, που μεταφράζεται ως “Σύμφωνα με το δικό του δαίμονα” ή “Ενάντια στον δαιμονικό εαυτό του”. Αυτή η επιγραφή αντανακλά τη βαθιά ενασχόληση του Μόρισον με την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και μυθολογία.

Ο όρος “δαίμων” στην αρχαία Ελλάδα αναφερόταν σε ένα θεϊκό ον ή καθοδηγητικό πνεύμα, κάτι σαν φύλακας άγγελος, που πίστευαν ότι συνόδευε ένα άτομο σε όλη του τη ζωή. Η επιλογή του Μόρισον να έχει αυτή την επιγραφή υποδηλώνει μια βαθιά δέσμευση να ενεργεί σύμφωνα με την εσωτερική του συνείδηση και την προσωπική του καθοδηγητική δύναμη.

Στην αρχαία ελληνική σκέψη, η έννοια του “δαίμονα” περιελάμβανε την ηθική πυξίδα και την έμφυτη φύση ενός ατόμου. Για τον Μόρισον, ο οποίος ταυτίστηκε με αυτή την αρχαία αντίληψη, έγινε μια κατευθυντήρια αρχή που εκδηλώθηκε στον επαναστατικό και ελεύθερο τρόπο ζωής του, καθώς και στο θεματικό περιεχόμενο των στίχων του.

Επιπλέον, τα στιχουργικά θέματα του Μόρισον κινούνταν συχνά σε μυθολογικά μοτίβα. Σε τραγούδια όπως τα “The End”, “Riders On the Storm” και “Break On Through”, οι ακροατές μπορούν να εντοπίσουν αντηχήσεις αρχαίων αρχέτυπων και αφηγήσεων. Η εξερεύνηση υπαρξιακών και ψυχολογικών θεμάτων στα τραγούδια του ευθυγραμμίζεται με τις διαχρονικές έρευνες που βρίσκονται στις ελληνικές τραγωδίες και τους φιλοσοφικούς λόγους.

Ο θάνατος του Μόρισον στα 27 του χρόνια, στις 3 Ιουλίου 1971, που αποδόθηκε σε καρδιακή ανακοπή, δεν έφερε στοιχεία αυτοτραυματισμού, αυτοκτονίας ή εγκληματικής ενέργειας, με αποτέλεσμα να μην διενεργηθεί νεκροψία. Αυτό τροφοδότησε εικασίες μεταξύ των ένθερμων θαυμαστών του. Μετά το θάνατό του, οι Doors συνέχισαν να παίζουν για δύο χρόνια πριν τελικά διαλυθούν το 1973, με σποραδικές, ανεπιτυχείς προσπάθειες επανένωσης.

30 αποφθέγματα των μεγαλύτερων αστέρων της ροκ

Φωτογραφία εξωφύλλου

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr