Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Η Ωραία Ελένη Πάρις Πομπηία

Μια μεγάλη ανακάλυψη στην Πομπηία: Η «συνάντηση» της Ελένης της Τροίας και του Πάρη (ΒΙΝΤΕΟ)

Σε μια αξιοσημείωτη αποκάλυψη σχεδόν δύο χιλιετίες μετά την καταστροφή της Πομπηίας από ηφαιστειακή έκρηξη, οι αρχαιολόγοι αποκάλυψαν εξαιρετικά διατηρημένες τοιχογραφίες που κοσμούσαν τους τοίχους μιας πρώην ιδιωτικής κατοικίας κατά μήκος της Via di Nola, μιας από τις κύριες οδικές αρτηρίες της πόλης.

Αυτά τα εκπληκτικά έργα τέχνης, που ανακαλύφθηκαν στη “μαύρη αίθουσα”, μια μεγάλη αίθουσα δεξιώσεων με κομψά μαυρισμένους τοίχους, απεικονίζουν σκηνές μυθολογικής σημασίας.

Μία από τις σαγηνευτικές τοιχογραφίες απεικονίζει τη συνάντηση της Ελένης της Τροίας και του Πάρη, η οποία δρομολογεί την αφήγηση που οδήγησε στον θρυλικό Τρωικό Πόλεμο, όπως εξιστορείται στην Ιλιάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τοιχογραφίες αυτές διακρίνονται από την άμεση ζωγραφική τους σε μαύρο φόντο, αποφεύγοντας τα τυπικά ανάγλυφα πλαίσια, σύμφωνα με τη Δρ Sophie Hay, Βρετανίδα αρχαιολόγο στο Αρχαιολογικό Πάρκο της Πομπηίας.

«Εδώ οι άνθρωποι μαζεύονταν για να γλεντήσουν μετά τη δύση του ηλίου. Το φως των λαμπτήρων που τρεμόπαιζαν έκαναν τις εικόνες να φαίνονται ότι κινούνται, ειδικά μετά από μερικά ποτήρια καλό κρασί από την Καμπανία» είπε ο Gabriel Zuchtriegel, διευθυντής του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πομπηίας.

Νέα μελέτη για τον Μέγα Αλέξανδρο: «Ζούσε για 6 μέρες και νόμιζαν πως είχε πεθάνει» – Υποστηρίζει η Katherine Hall

Η μαύρη αίθουσα, που ονομάστηκε έτσι λόγω των καλυμμένων με αιθάλη τοίχων της από λάμπες πετρελαίου, χρησίμευε ως χώρος συγκέντρωσης για γλέντιι, που ενισχυόταν από την ψευδαίσθηση της κίνησης που δημιουργούσε το τρεμόπαιγμα του φωτός της λάμπας, όπως περιγράφει ο Gabriel Zuchtriegel, διευθυντής του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πομπηίας.

«Η τραπεζαρία φαίνεται να είναι αόριστα μοναδική, με την έννοια ότι συνήθως υπάρχουν ανάγλυφα πάνελ με περίγραμμα γύρω τους», είπε στους Times. «Οι τοιχογραφίες σε εκείνο το δωμάτιο είναι ζωγραφισμένες απευθείας στο φόντο, οπότε είναι σαν να κάνουν κάτι καινούργιο, το οποίο είναι πολύ ωραίο, αλλά προφανώς δεν κατάφεραν ποτέ να το απολαύσουν».

Μια άλλη τοιχογραφία που ανακαλύφθηκε στην ίδια αίθουσα απεικονίζει την προσπάθεια του Απόλλωνα να αποπλανήσει την Κασσάνδρα, με τον Δρ Άντριου Σίλετ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης να σημειώνει την αξιοσημείωτη διατήρησή τους, η οποία πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι θάφτηκαν λίγο μετά την ολοκλήρωσή τους.

Επιπλέον, μια τρίτη τοιχογραφία απεικονίζει τη Λήδα, μητέρα της Ελένης της Τροίας, να κρατάει έναν αναστημένο κύκνο, που συμβολίζει τον Δία, ενώ μια τέταρτη, που αποκαλύφθηκε πρόσφατα, απεικονίζει μια γυναικεία μορφή που κρατάει ένα πιάτο.

«Οι περισσότεροι πίνακες που έχουμε είναι κάπως φθαρμένοι, ως αποτέλεσμα του ότι έχουν ζωγραφιστεί πριν από χρόνια», είπε στη MailOnline. «Φαίνεται ότι θάφτηκαν λίγο αργότερα από τότε που τις ζωγράφισαν».

Οι ανακαλύψεις αυτές υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη αποκάλυψη της πλούσιας καλλιτεχνικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Πομπηίας, ενώ περίπου το ένα τρίτο της πόλης εξακολουθεί να είναι θαμμένο κάτω από ηφαιστειακά συντρίμμια, περιμένοντας περαιτέρω εξερεύνηση και ανασκαφή.

You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.

More Information

Ελένη Κικίδου: Το διάσημο μέντιουμ που εξιχνίασε δυο εγκλήματα

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr