Στην παράσταση «Peer Gynt», «No man’s land» στο θέατρο Αυλαία.
[dropcap size=big]Μ[/dropcap]πορεί να άργησα στο ραντεβού μου εξω από το «Αυλαία», αλλά πλησιάζοντας στη θέση μου είχα μια ψευδαίσθηση ότι με περίμενε και η Αντιγόνη Φρυδά. Μία εκ των ηθοποιών και σκηνοθετών της παράστασης. (τρεις στο σύνολο)
Προφανώς και δεν περίμενε άλλον απ’τον «γιό» της. Τον Πέερ Γκυντ. Έναν άντρα, ένα παιδί, μια ιστορία αξιοζήλευτη.
Ο καθημερινός πόλεμος του ήρωα με τον ίδιο του τον εαυτό, και οι κωμικοτραγικές καταστάσεις που βρίσκει ή μάλλον δημιουργεί στο διάβα του, επιβεβαιώνοντας μέχρι θανάτου την ανθρώπινη τραγικότητα, καθιστούν αυτή την ιψενική φιγούρα αξέχαστη πλέον στο μυαλό μου.
Το σπουδαίο έργο του Ίψεν, η ευρηματικότητα του μινιμαλιστικού στησίματος, η αγνότητα της προσέγγισης του Πεέρ Γκύντ από το Βαλάντη Φράγκο και το ταμπεραμέντο του, οι πολύ καλες ερμηνείες της Αντιγόνης Φρυδά και της Ελένης Ζαφιρίδου, μας χαρίζουν έναν Ίψεν που δεν τον περιμέναμε. Ο λόγος του Νορβηγού συγγραφέα ύστερα από τη σπουδαία σπουδαία σπουδαία μετάφραση του 1920 απ’τον Κωσταντίνο Χατζόπουλο, παραμένει ατόφιος, ακέραιος που όμως μπλέκεται με ένα στοχευμένο εντός ορίων χιούμορ, κραυγών και κινήσεων και τελικά παρουσιάζεται ένας «Peer Gynt» έτοιμος να ταξιδέψει παντού. Στις αχανείς εκτάσεις της ερήμης γης που διαβαίνει και σε ‘κείνες του ίδιου του του εαυτού. Σε κάθε χώρο, σε κάθε χρόνο.
Στην πατρίδα του Ίψεν το ταξίδι έχει ήδη πραγματοποιηθεί και βρήκε τους «The 3rd person theatre group» βραβευμένους με τη διεθνή υποτροφία «Ibsen Scholarship 2013»
Παρακολουθήσαμε την παράσταση στο θέατρο «Αυλαία» την Τετάρτη 20/5.
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.
Κείμενο: Δημήτρης Φαργκάνης (Lavart)
Φωτογραφίες: Μάκης Σεμερτζίδης (Lavart)