Οι αποτυχίες αφήνουν ανεξίτηλο σημάδι στον κόσμο των επιχειρήσεων και μερικές φορές είναι ικανές να υπερκαλύψουν και τις επιτυχίες ετών. Πάμε να διαβάσουμε epic fails που έμειναν στην ιστορία.
Πώς έχεις βιώσει στη ζωή σου την αποτυχία; Οι παρακάτω εταιρείες κατάφεραν να συνεχίσουν περήφανα ακόμη και μετά από επικά αποτυχημένες ιδέες. Η παρακάτω συλλογή αποκαλύπτει 7 κορυφαίες αποτυχίες προϊόντων, κάθε μία από τις οποίες αποτελεί μια μοναδική αφήγηση φιλοδοξίας, λανθασμένου υπολογισμού και των εγγενών κινδύνων της καινοτομίας.
Θα επικεντρωθούμε στις κορυφαίες αποτυχίες, ρίχνοντας φως στις άγνωστες ιστορίες που συμβάλλουν στο πλούσιο ιστορικό αυτών των τολμηρών εγχειρημάτων.
1. E.T. the Extra-Terrestrial Game (Ετήσια έσοδα: 80,1 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ)
Το περιβόητο βιντεοπαιχνίδι Extra-Terrestrial για το 2600 Atari, που έμεινε στην ιστορία ως το χειρότερο βιντεοπαιχνίδι στην ιστορία. Το 1982, η Atari αντιμετώπισε μια εμπορική καταστροφή, καθώς το παιχνίδι άφηνε τους παίκτες αποπροσανατολισμένους. Χιλιάδες απούλητα αντίτυπα παραπέμφθηκαν στις χωματερές και ο σχεδιαστής του παιχνιδιού, Warshaw, είδε την καριέρα του να παίρνει απροσδόκητη τροπή.
2. Twitter Peek (Ετήσια έσοδα: 3,7 δισ. δολάρια ΗΠΑ)
Τη δέκατη τέταρτη θέση εξασφαλίζει το Peek της Twitter Inc (NYSE: TWTR), μια άτυχη συσκευή στην εποχή των smartphones. Σχεδιασμένη ως ένα gadget μόνο για το Twitter, η συσκευή των 99 δολαρίων με συνδρομητικό πρόγραμμα 200 δολαρίων αποδείχθηκε μέγα αποτυχημένο, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την αξιοπιστία της Twitter Inc (NYSE: TWTR). Η έλλειψη πολυπλοκότητας και ο πλεονασμός του στην εποχή των smartphones σηματοδότησε την πτώση του.
3. LG 3D TV (Ετήσια έσοδα: 4,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ)
Η δέκατη τρίτη καταχώρηση μας μεταφέρει στον κόσμο της LG 3D TV, ένα φιλόδοξο εγχείρημα που απέτυχε. Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό μετά την επιτυχία του Avatar, η υιοθέτηση της τεχνολογίας 3D για οικιακές οθόνες αποδείχθηκε καταστροφική. Οι δυσκίνητες απαιτήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών γυαλιών, το υψηλό κόστος και τα προβλήματα συμβατότητας, οδήγησαν στη συλλογική αποτυχία των τηλεοράσεων 3D της LG.
4. Τσιγάρο χωρίς καπνό RJ Reynolds (ετήσια έσοδα: 8,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ)
Το 1988, η RJ Reynolds Tobacco Company παρουσίασε τα άκαπνα τσιγάρα, στοχεύοντας στην καινοτομία, αλλά αντιμετωπίζοντας μια μεγαλοπρεπή αποτυχία. Οι καπνιστές κατήγγειλαν την αηδιαστική μυρωδιά, την άνοστη γεύση και τον περίπλοκο σχεδιασμό, χαρακτηρίζοντάς το με γεύση “σαν καμένο κάρβουνο”. Το λανσάρισμα, σε αντίθεση με τις προσδοκίες, μετατράπηκε σε σημαντική αποτυχία.
5. Coors Rocky Mountain Sparkling Water (Ετήσια έσοδα: 9 δισ. δολάρια ΗΠΑ)
Η ενδέκατη καταχώρηση μας πηγαίνει πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όπου η Coors προσπάθησε να επωφεληθεί από την τάση του καθαρού νερού με το Rocky Mountain Sparkling Water. Παρά τις διάφορες γεύσεις, το προϊόν δεν κατάφερε να κερδίσει έδαφος και η Coors αναγκάστηκε να επιστρέψει γρήγορα στην αρχική της δραστηριότητα πώλησης μπύρας, μπαίνοντας στις τάξεις των μεγαλύτερων αποτυχιών προϊόντων στην ιστορία.
6.Ο καναπές a.i.r. της IKEA (Ετήσια έσοδα: 47,6 δισ.ευρώ)
Συχνά συναντάμε ιστορίες που αναδεικνύουν την αξιοσημείωτη επιτυχία των προϊόντων ΙΚΕΑ, όπως η εμβληματική βιβλιοθήκη BILLY που επινοήθηκε από τον Gillis Lundgren το 1978 στο πίσω μέρος μιας χαρτοπετσέτας. Μέχρι σήμερα, υπάρχουν περίπου 60 εκατομμύρια βιβλιοθήκες BILLY σε όλο τον κόσμο, κάτι που αντιστοιχεί σχεδόν σε μία για κάθε 100 ανθρώπους.
Ο καναπές a.i.r., ο οποίος κάποτε χαιρετίστηκε ως μια πιθανή επανάσταση στη γκάμα της ΙΚΕΑ, αποδείχθηκε μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της εταιρείας, σύμφωνα με τον Marcus Engman, επικεφαλής του παγκόσμιου σχεδιασμού της ΙΚΕΑ. Ο ίδιος τον περιγράφει ως ένα “εκπληκτικό φιάσκο” και ένα σημαντικό λάθος στην ιστορία της ΙΚΕΑ, τονίζοντας τις προκλήσεις που προέκυψαν από τον ελαφρύ σχεδιασμό του. Ο καναπές, που αρχικά θεωρήθηκε μια νικηφόρα ιδέα, απέτυχε λόγω της τάσης του να είναι ασταθής, με αποτέλεσμα οι χρήστες να αισθάνονται σαν να αιωρούνται στο σαλόνι τους. Επιπλέον, ο καναπές εξέπεμπε έναν θόρυβο που τρίζει σε κάθε κίνηση, συμβάλλοντας περαιτέρω στην πτώση του.
Ως απάντηση σε αυτή την επική αποτυχία, η IKEA αποφάσισε να διακόψει την κυκλοφορία του καναπέ a.i.r. με σημαντική οικονομική ζημία.
7.New Coke της Coca Cola (Ετήσια έσοδα: 45,754 δισ. δολάρια)
Μεταξύ του 1985 και του 2002, η Coca-Cola έκανε μια τολμηρή προσπάθεια να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της, παρουσιάζοντας το 1985 τη “New Coke”, μια τροποποιημένη έκδοση που είχε σχεδιαστεί για να μοιάζει με τη γεύση της Pepsi. Η απόφαση αυτή έχει έκτοτε αναγνωριστεί ως μία από τις σημαντικότερες αποτυχίες μάρκετινγκ στην ιστορία. Αντιμέτωπη με σημαντικές δημόσιες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες, η Coca-Cola επανέφερε γρήγορα την αρχική φόρμουλα, ονομάζοντάς την “Coca-Cola Classic” μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα τριών μηνών. Η εταιρεία πήρε ένα πολύτιμο μάθημα – όσοι προτιμούσαν την Pepsi προτιμούσαν να παραμείνουν στην Pepsi, ενώ όσοι προτιμούσαν την Coke δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον να μεταπηδήσουν σε άλλη μάρκα.