Εκδόθηκε η ετυμηγορία για τη διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ του καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, φωτογράφου Γιώργου Κατσαγγέλου και του καλλιτέχνη Μιχάλη Μαδένη μετά την τοποθέτηση του στη θέση του διευθυντή του Βυζαντινού Χριστιανικού Μουσείου από την υπουργό Λίνα Μενδώνη, με τη συμμετοχή ανθρώπων εντός και εκτός του καλλιτεχνικού χώρου.
Τον Απρίλιο του 2022, ο καλλιτέχνης Μιχάλης Μαδένης πραγματοποίησε την ατομική του έκθεση «Εξόριστοι» στον εκθεσιακό χώρο της Εθνικής Βιβλιοθήκης, ιδιοκτησίας του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Λίγες ημέρες αργότερα, ο Μάνος Στεφανίδης, ιστορικός τέχνης και ομότιμος καθηγητής του ΕΚΠΑ, δημοσίευσε στο προσωπικό του ιστολόγιο ένα άρθρο με τίτλο «Δυσαρμονία και νεποτισμός». Η καταγγελία μεταξύ των Μαδένης, Σόρογκας, Διαμαντόπουλος και του καθηγητή Γιώργου Κατσαγγέλου πυροδότησε μια δικαστική διαμάχη που φαίνεται ότι κατέληξε με την απόφαση της ελληνικής δικαιοσύνης υπέρ του καθηγητή.
Συγκεκριμένα, ο καθηγητής Γιώργος Κατσάγγελος κατηγόρησε τον καλλιτέχνη Μιχάλη Μαδένη για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. Ιδιαίτερα σκληρός ήταν ο χαρακτηρισμός με τον οποίο ο ενάγων έκανε λόγο για «δουλοπρεπή αντιγραφή».
Ο Μάνος Στεφανίδης σημείωσε στο άρθρο του ότι «το αντίγραφο είναι απολύτως πιστό, ένα λεγόμενο mot à mot, και ότι η «κάλυψη» του Μαδένη στον φωτογραφικό πίνακα του Κατσαγγέλου είναι μάλιστα σαφώς κατώτερη από το ασπρόμαυρο πρωτότυπο».
Δύο χρόνια αργότερα, η ελληνική δικαιοσύνη αποφάνθηκε ότι όντως υπήρξε απάτη και κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και επέβαλε βαρύτατα πρόστιμα άνω των 160.000 ευρώ στους εμπλεκόμενους. Παράλληλα, διέταξαν να αποσυρθεί από την πώληση ο εν λόγω πολυτελής κατάλογος, δηλαδή μια έκδοση της Εθνικής Βιβλιοθήκης.
Αγάπη ή υποχρέωση; Ένα αθέμιτο προξενιό πίσω από τον πίνακα του Pukirev