Κί όμως δεν είναι μόνο τα Γλυπτά του Παρθενώνα που παραμένουν αιχμάλωτα σε μουσεία του εξωτερικού αλλά και πολλές ακόμη αρχαιότητες απείρου κάλλους.
Η κλοπή αρχαιοτήτων είναι ένα διαδεδομένο ζήτημα που είναι συνυφασμένο με τη σκοτεινή κληρονομιά της αποικιοκρατίας, αντανακλώντας μια ιστορική αφήγηση που χαρακτηρίζεται από εκμετάλλευση και πολιτιστική λεηλασία. Η λεηλασία αντικειμένων από αποικιοκρατούμενες περιοχές κατά τη διάρκεια της αποικιοκρατίας συχνά γινόταν ως σκόπιμη στρατηγική για την επιβολή της κυριαρχίας, τη διαγραφή των τοπικών ταυτοτήτων και την επιβεβαίωση της υπεροχής των αποικιοκρατικών δυνάμεων.
Τα μουσεία στις αποικιακές μητροπόλεις έγιναν αποθήκες αυτών των λεηλατημένων θησαυρών, παρουσιάζοντας την κλεμμένη πολιτιστική κληρονομιά ως απόδειξη της υποτιθέμενης πνευματικής και αισθητικής ανωτερότητας των κατακτητών.
Ο αντίκτυπος της κλοπής αρχαιοτήτων της αποικιοκρατικής εποχής εξακολουθεί να υφίσταται και σήμερα, καθώς πολλά κλεμμένα αντικείμενα εξακολουθούν να φιλοξενούνται σε δυτικά μουσεία, περιπλέκοντας τις προσπάθειες επαναπατρισμού. Το κίνημα επαναπατρισμού υποστηρίζει την επιστροφή αυτών των αντικειμένων, τονίζοντας τη σημασία της αποκατάστασης της πολιτιστικής ακεραιότητας και της προώθησης ενός πιο δίκαιου παγκόσμιου διαλόγου.
Οι επιστήμονες αποκάλυψαν την πολυχρωμία στα γλυπτά του Παρθενώνα (ΦΩΤΟ)
Σύμφωνα με ερευνητές, πάνω από 9.000 αρχαίοι θησαυροί της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς διασκορπίζονται σε διάφορα μουσεία παγκοσμίως. Ας ρίξουμε μια ματιά σε πέντε διάσημα, όμορφα και σημαντικά ελληνικά έργα τέχνης που έχουν απομακρυνθεί από τον τόπο τους και σήμερα διακοσμούν μουσεία στο εξωτερικό.
1. Αφροδίτη της Μήλου, Μουσείο του Λούβρου:
Η Αφροδίτη της Μήλου, ένα από τα πιο διάσημα γλυπτά, ανακαλύφθηκε το 1820 στη Μήλο και τελικά κατέληξε στο Λούβρο μετά από περιπετειώδη απαγωγή.
2. Νίκη της Σαμοθράκης, Μουσείο του Λούβρου:
Η φτερωτή Νίκη της Σαμοθράκης, ακόμα ένα αριστούργημα στο Λούβρο, απεικονίζει τη θεά Νίκη και εντυπωσιάζει τους επισκέπτες από το 1884.Στις 11 Μαΐου 1864, το γλυπτό έφτασε στο Λούβρο και η πρώτη του έκθεση έγινε δύο χρόνια αργότερα, μετά από προσπάθειες αποκατάστασης. Μια έκθεση της ομάδας συντηρητών, που πραγματοποίησε διαδικασίες καθαρισμού τον Σεπτέμβριο του 2013, αποκάλυψε ότι το άγαλμα υπέστη ζημιές κατά τη μεταφορά του από τη Σαμοθράκη στο Παρίσι.
3. Δισκοβόλος του Μύρωνα:
Το χάλκινο έργο του Μύρωνα, που απεικονίζει έναν νεαρό δισκοβόλο, χάθηκε από την αρχαιότητα αλλά ευτυχώς υπάρχουν αντίγραφα σε μουσεία όπως το Βρετανικό Μουσείο και το Μουσείο του Βατικανού.
4. Βωμός της Περγάμου, Βερολίνο:
Ο εντυπωσιακός βωμός, όγδοο θαύμα της αρχαιότητας, χτίστηκε στην Περγάμο και βρίσκεται τώρα στο Μουσείο της Περγάμου στο Βερολίνο.Μεταξύ του 1878 και του 1886, ο Γερμανός αρχαιολόγος Karl Humann το έφερε στο φως και, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας μεταξύ της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και της Γερμανίας, τμήματα του μεταφέρθηκαν στο Βερολίνο. Η ελλιπής αποκατάσταση του βωμού ολοκληρώθηκε το 1902 και σήμερα εκτίθεται στο Μουσείο της Περγάμου εντός των Μουσείων του Βερολίνου. Το μουσείο αυτό, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1930, βρίσκεται ακριβώς απέναντι από ένα τμήμα του ζωολογικού κήπου που είναι αφιερωμένο στο θέμα της Τιτανομαχίας.
5. Αφροδίτη της Ταυρίδας, Ερμιτάζ Αγία Πετρούπολη
Η Αφροδίτη της Ταυρίδας δεν είναι το μόνο αρχαίο ελληνικό αριστούργημα στο μουσείο της Αγίας Πετρούπολης. Εκεί θα βρούμε επίσης το ανάγλυφο της Δήμητρας και της Περσεφόνης, την προτομή του Σωκράτη κ.λπ.
Το άγαλμα της Αφροδίτης χρονολογείται από τον 3ο ή τον 2ο αιώνα π.Χ. Σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές, πρόκειται για αντίγραφο της Κνίδιας Αφροδίτης του Πραξιτέλη του 5ου αιώνα π.Χ.. Ο Μέγας Πέτρος ήταν αυτός που το μετέφερε στο παλάτι της Ταυρίδας, απ’ όπου πήρε και το όνομά του.
Γλυπτά του Παρθενώνα: Η καλλιτεχνική παρέμβαση του Αρκά και το σχόλιο του