“Θερινό Μαντείο”:  Εργαστήριο καλλιτεχνικής έρευνας για το Αρχαίο Δράμα – ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων

“ΘΕΡΙΝΌ ΜΑΝΤΕΙΟ 2019

 Εργαστήριο καλλιτεχνικής έρευνας για το Αρχαίο Δράμα

Ιωάννινα – Δωδώνη

Για δεύτερη χρονιά το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων διοργανώνει το “Θερινό Μαντείο”, ένα πολυήμερο εργαστήριο εκπαίδευσης και δημιουργίας για επαγγελματίες ηθοποιούς, από  1 έως 17 Iουλίου 2019, στα Γιάννενα και στην αρχαία Δωδώνη.

Μετά την επιτυχία του περσινού εργαστηρίου, που αποτέλεσε μια εξαιρετική εμπειρία για τους σπουδαστές και τους διδάσκοντες, το “Θερινό Μαντείο 2019” εμβαθύνει στο θέμα «Ο τόπος των ήχων» και παράλληλα εστιάζει στην έννοια «το ίχνος».

Επιμελήτρια και επιστημονική υπεύθυνη του “Θερινού Μαντείου” είναι η θεατρολόγος Δηώ Καγγελάρη και υπεύθυνη της διοργάνωσης η Eλένη Δημοπούλου, καλλιτεχνική Διευθύντρια ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων.

Το “Θερινό Μαντείο” εντάσσεται στο «Διεθνές Δίκτυο Αρχαίου Δράματος» που συντονίζει και ενισχύει το ΥΠΠΟ.

  • Στο “Θερινό Μαντείο 2019” διδάσκουν:

Mιχαήλ Μαρμαρινός, Θωμάς Μοσχόπουλος, Σίμος Κακάλας,

Ρηνιώ Κυριαζή, Κωνσταντίνος Θωμαΐδης, Κορνήλιος Σελαμσής.

Masterclasses:

Βίκτωρ Αρδίττης, Αγλαΐα Παππά, Γιάννης Παρασκευόπουλος.

      Kατασκευή προσωπείων:

      Μάρθα Φωκά

      Συνεργάτης δραματουργίας: Tάσος Αγγελόπουλος  

  • Μαζί με τους διακεκριμένους Έλληνες διδάσκοντες στο “Θερινό Μαντείο 2019” συνεργάζονται δύο σημαντικοί ξένοι καλλιτέχνες:

Εργαστήριο-παράσταση της Chiara Guidi

Η Κιάρα Γκουίντι είναι ιδρυτικό μέλος (μαζί με τον Ρομέο και την Κλάουντια Καστελλουτσι), του διεθνούς φήμης θιάσου Socìetas Raffaello Sanzio. Φημίζεται ως ερευνήτρια της φωνής στο θέατρο. Είναι επίσης πρωτοπόρος στο θέατρο για παιδιά.

Στο “Θερινό Μαντείο” θα διευθύνει ένα οκταήμερο σεμινάριο πάνω στην Άλκηστη  προσαρμοσμένη για παιδικό κοινό (La terra dei lombrichi ) που θα παρουσιαστεί στην αρχαία Δωδώνη. Η παράσταση έχει ήδη τύχει θερμής υποδοχής στο εξωτερικό, αλλά είναι η πρώτη φορά που θα δοθεί σε ανοιχτό χώρο· με τη συμβολή του ιταλικού Υπουργείου Πολιτισμού.

Μasterclass του κορυφαίου σκηνοθέτη  Peter Stein πάνω στις παραστάσεις του Ορέστεια και Ηλέκτρα.

Ξεναγήσεις: Αρωγός του “Θερινού Μαντείου” είναι ο διαπρεπής αρχαιολόγος Κωνσταντίνος Σουέρεφ,  προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων, που θα πραγματοποιήσει περιήγηση στην αρχαία Δωδώνη και ξενάγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων.

Εκδρομές Διαλέξεις Παραστάσεις: Έχουν επίσης προγραμματιστεί εκδρομές και ξεναγήσεις στην ευρύτερη περιοχή, καθώς και διαλέξεις από καθηγητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του ΑΠΘ.

Οι σπουδαστές του “Θερινού Μαντείου” θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παραστάσεις  αρχαίου δράματος στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δωδώνης.

Διάρκεια του “Θερινού Μαντείου”: από  1 έως 17 Iουλίου 2019·

στην αρχαία Δωδώνη και στην πόλη των Ιωαννίνων.

(Ημέρα άφιξης: 30 Ioυνίου – Ημέρα αναχώρησης: 17 Ioυλίου).


Σπουδαστές
: To “Θερινό Μαντείο” απευθύνεται σε νέους Έλληνες και ξένους ηθοποιούς και εν γένει καλλιτέχνες της σκηνικής πράξης, αποφοίτους δραματικών σχολών και θεατρολογικών πανεπιστημιακών τμημάτων πρακτικής κατεύθυνσης.

Κόστος: 280 ευρώ -250 ευρώ για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής Ιωαννίνων.  Περιλαμβάνονται: δίδακτρα, διαμονή, μεσημεριανό, εκδρομές, περιηγήσεις, διαλέξεις, παρακολούθηση παραστάσεων.

Δήλωση συμμετοχής: Oι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποστείλουν ένα βιογραφικό σημείωμα, με ενσωματωμένη μια φωτογραφία τους, το αργότερο ως το βράδυ της Πέμπτης 30.5.2019, στη διεύθυνση: masterclass.dodoni@gmail.com

 «Ο τόπος των ήχων»

        Ἔστι μὲν οὖν τὰ ἐν τῇ φωνῇ τῶν ἐν τῇ ψυχῇ παθημάτων σύμβολα, καὶ τὰ           γραφόμενα τῶν ἐν τῇ φωνῇ.                                           

                                   Αριστοτέλης

Το “Θερινό Μαντείο” ταυτίζεται με το θέμα «Ο τόπος των ήχων», που συνδέει εμμέσως την αρχαία Δωδώνη με τη σπουδή του αρχαίου δράματος.

Είναι εμπνευσμένο από το Μαντείο της Δωδώνης, το επονομαζόμενο «Μαντείο των ήχων» (το αρχαιότερο της Ελλάδας, σύμφωνα με τον Ηρόδοτο), όπου οι μάντεις ερμήνευαν τους χρησμούς από το θρόισμα των φύλλων της ιερής βελανιδιάς και από το πέταγμα των πουλιών, από το κελάρυσμα των νερών και από τους χάλκινους λέβητες και τους ήχους τους.

Παράλληλα, προτείνει τη διερεύνηση του αρχαίου δράματος ως πολυσύνθετου ηχητικού τοπίου: Τα σωζόμενα κείμενα χαρτογραφούν μια διαρκή κίνηση από το χορικό τραγούδι στην εξατομικευμένη έκφραση, διανύοντας την πλήρη έκταση από την άναρθρη κραυγή στην χορική μουσικότητα και τον οργανωμένο λόγο. Η καλλιτεχνική ενασχόληση με αυτό το υλικό καλείται ταυτόχρονα να αφουγκραστεί τούτη την πολλαπλότητα, αλλά και να την τοποθετήσει στον ηχητικό ορίζοντα της σύγχρονης θεατρικής πρακτικής, μέσα από ποικίλες προσεγγίσεις: η φωνή μέσα από διαφορετικές σχολές υποκριτικής, φωνή και σώμα, τραγικός λόγος και μουσικότητα, χορικότητα, προσωπείο και φωνή, φωνή και αφήγηση, τραγικός χορός και πολυφωνικό τραγούδι της Ηπείρου.

«Το ίχνος»

 ἐς ταὐτὸν ἐλθὼν τῶν πάλαι λόγων ἴχνος

                                              Αισχύλος

Από τους ψιθύρους της μαντικής βελανιδιάς στη Δωδώνη και τις χαραγμένες σε μολύβδινα ελάσματα χρηστήριες επιγραφές στο ιερό του Δία ως τα θραύσματα ημιτελών έργων του αρχαίου δράματος, το 2ο Θερινό Μαντείο θα διερευνήσει την έννοια «ίχνος»: Πώς από τα «ίχνη» μπορούμε να αναδιατάξουμε έναν «όλον»; Πώς οι ψηφίδες του παρελθόντος μπορούν να συγκολληθούν ώστε να αφηγηθούν κάτι για το σήμερα; Πώς αφουγκραζόμαστε στον χώρο το ίχνος και την παρουσία του χρόνου;

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr