Το Παρίσι θα μπορούσε σύντομα να γίνει μία από τις πρώτες μεγάλες πόλεις που περιόρισε τη χρήση αυτοκινήτων.
Για την Πόλη του Φωτός τα ριζοσπαστικά έργα δεν είναι κάτι νέο. Στην πραγματικότητα, η εμφάνιση και η αισθητική της πόλης είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα προγραμμάτων αστικής ανανέωσης που έχουν διαμορφωθεί από προηγούμενες πανδημίες, ακόμη και εκείνη του 18232, ανά τους αιώνες. Τώρα, καθώς η γαλλική πρωτεύουσα αρχίζει σιγά -σιγά να βγαίνει από τους περιορισμούς για τον κορωνοϊό ορισμένοι πολιτικοί και αξιωματούχοι σκέφτονται να κλείσουν πολλούς δρόμους της πρωτεύουσας για αυτοκίνητα, προκειμένου να βελτιωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση και η κυκλοφοριακή συμφόρηση.
O Dave Mustaine δεν γουστάρει μάσκες και δηλώνει ότι έχουμε τυραννία!
Η ιδέα, γνωστή ως «Πόλη των 15 Λεπτών», έχει ως στόχο να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά στα μέρη που τους ενδιαφέρουν μετατρέποντας τις αστικές περιοχές σε χώρους πολλαπλών χρήσεων και μειώνοντας τον χρόνο που χρειάζεται για να μεταβεί από το ένα μέρος στο άλλο.
Δίνοντας προτεραιότητα στους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα μέσα μαζικής μεταφοράς έναντι των αυτοκινήτων, το Παρίσι θα μπορούσε να βρεθεί ξανά στην πρώτη γραμμή του παγκόσμιου αστικού σχεδιασμού.
Σύμφωνα με την Greenpeace, το Παρίσι το 2018 ήταν η δεύτερη χειρότερη πόλη σε ρύπανση στην Ευρώπη, μετά τη Μόσχα. για την ακρίβεια η 12η, από μια λίστα 13 πόλεων. Το BBC αναφέρει μάλιστα σε ρεπορτάζ του, ότι ενώ οι εkπομπές ρύπων είχαν μειωθεί αισθητά με την καραντίνα, αυξήθηκαν ραγδαία μετά το άνοιγμα της οικονομίας.
Η τωρινή δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, έχει δώσει προτεραιότητα στη μείωση της μόλυνσης στη γαλλική πρωτεύουσα. Άλλωστε ήδη σκοπεύει να εφαρμόσει ανώτερο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ/ώρα στο κέντρο του Παρισιού, προκειμένου να μην επιβαρύνεται η ατμόσφαιρα.
Όπως αναφέρουν σύμβουλοί της, οι προτεραιότητες είναι τρεις: πεζοί, ποδήλατα και Μέσα Μεταφοράς, και τέλος τα αυτοκίνητα.