orfeasperidis1

Τα 30 Μουσικά Χρόνια Του Ορφέα Περίδη Σε Μια Συνέντευξη

Η φωνή και τα τραγούδια του Ορφέα Περίδη μας συντροφεύουν τα τελευταία τριάντα χρόνια σε κάθε στιγμή της ζωής μας. Βιωματικός καλλιτέχνης που πιάνει στιγμές της καθημερινότητας και τις μετατρέπει σε τραγούδι. Γαλήνιος, λακωνικός, και μεστός στις απαντήσεις του. Του ευχόμαστε πολλά χρόνια δημιουργικότητας ακόμη.

Ελένη Σινάκου (Lavart): Φέτος κλείνετε αισίως τα 30 χρόνια δισκογραφίας. Τι απολογισμό θα κάνατε για όλα αυτά τα χρόνια; Τι συναισθήματα σας δημιουργούνται;

Ορφέας Περίδης: Μέσα σ’ αυτά τα τριάντα χρόνια έγραψα πάνω από εκατό τραγούδια. Απ’αυτά περίπου δέκα τραγούδια αγαπήθηκαν απ’ τον κόσμο, γίναν επιτυχίες όπως, λέμε, παραδείγματος χάρη “Για που το βαλες καρδιά μου”, “Ζηλεύει η νύχτα”, “Φεύγω”, “Μια φωτολίδα” και άλλα. Μελοποίησα στίχους σύγχρονων στιχουργών όπως Μανώλη Ρασούλη, Ηλία Κατσούλη, Άλκη Αλκαίο, Θοδωρή Γκόνη, Νίκο Δ. Τριανταφυλλόπουλο, Γιώργο Σιδερή. Μελοποίησα, επίσης, ποιήματα ποιητών κυρίως του μεσοπολέμου, όπως Ναπολέων Λαπαθιώτης, Τέλλος Άγρας, Ρώμος Φιλύρας. Συνεργάστηκα με συνθέτες και τραγουδιστές, όπως ο Νίκος Παπάζογλου, Σωκράτης Μάλαμας, Θανάσης Παπακωσταντίνου, Μανώλης Λιδάκης, Λιζέτα Καλημέρη, Μελίνα Κανά και έγραψα τραγούδια για δύο θεατρικά έργα .

Ελένη Σινάκου (Lavart): Στα πλαίσια του εορτασμού αυτής της μουσικής πορείας, πραγματοποιήσατε εμφανίσεις στον Σταυρό του Νότου με εκλεκτούς -και συνάμα διαφορετικούς μεταξύ τους- καλεσμένους. Πως συνδέεστε με τον κάθε έναν από αυτούς; Τι σας έκανε να επιλέξετε τα συγκεκριμένα ονόματα, ώστε να βρεθούν δίπλα σας;

Ορφέας Περίδης: Η συνεργασία χρειάζεται υπομονή και κατανόηση, δηλαδή αγάπη. Με ελάχιστες συνεργασίες δεν τα κατάφερα. Η συνεργασία, όμως, με τους Φοίβο Δεληβοριά, Αλκίνοο Ιωαννίδη, Σωκράτη Μάλαμα δεν χρειάζεται κατανόηση. Τους γνωρίζω τόσα πολλά χρόνια. Τα συναισθήματά μου προς αυτούς προκύπτουν αβίαστα και ασυνείδητα όπως αναπνέω.orfeasperidis2

Ελένη Σινάκου (Lavart): Ποιες ήταν οι δικές σας προσδοκίες από αυτές τις εμφανίσεις;

Ορφέας Περίδης: ΉΘελα να τραγουδήσω τραγούδια που έγραψαν αυτοί οι εξαιρετικοί τροβαδούροι. Τραγούδια που αγάπησα και που αγάπησε κι ο κόσμος. Όλα γίνονται για την αγάπη του κόσμου που σε τιμά με την παρουσία του και δεν είναι ακριβώς τιμή… Χάρις σ’ αυτό τον κόσμο υπάρχουμε στη σκηνή. Επίσης, ήθελα να δώσω τη χαρά στους φίλους συναδέλφους να τραγουδήσουν δικά μου τραγούδια που αγαπάνε.

Ελένη Σινάκου (Lavart): Έχετε συνεργαστεί με πολλούς καταξιωμένους καλλιτέχνες της ελληνικής μουσικής σκηνής. Υπάρχει κάποια που να τη θεωρείτε «σταθμό» και ενδεχομένως να θέλετε να ξαναζήσετε;

Ορφέας Περίδης: Συνεργασία σταθμός είναι κάθε συνεργασία που έχω κάνει. Δεν γυρίζω πίσω για να ξαναζήσω κάτι, αλλά για να το ανανεώσω, αν είναι δυνατόν.

Ελένη Σινάκου (Lavart): Η «Φωτοβολίδα», θα έλεγε κανείς, ότι είναι το τραγούδι – ορόσημό σας. Κυκλοφόρησε το 1993 με τον πρώτο σας δίσκο και δεν έχει πάψει να τραγουδιέται από τον κόσμο μέχρι σήμερα. Τελικά, τι θα λέγατε πως καθιστά ένα τραγούδι διαχρονικό; Είναι απώτερος σκοπός για εσάς η διαχρονικότητα;

Ορφέας Περίδης: Το τι κάνει ένα τραγούδι διαχρονικό δεν θα το μάθω ποτέ.  Αν το ήξερα, θα έγραφα μόνο επιτυχίες! Πάντως σχετίζεται με την ανάγκη του κόσμου να ακούσει κάτι καινούργιο. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.

More Information

Ελένη Σινάκου (Lavart): Στο ίδιο πλαίσιο, βλέπουμε ότι τα «καινούργια» τραγούδια είναι πιο δύσκολο να καθιερωθούν στη μνήμη των ακροατών. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό;

Ορφέας Περίδης: Η διαφήμιση συμβάλλει καθοριστικά στην εδραίωση και στην επιτυχία οποιουδήποτε προϊόντος. Όταν ακούς ένα τραγούδι τέσσερις φορές την ώρα για ένα μήνα, θα το μάθεις θες δε θες…

Ελένη Σινάκου (Lavart): Πόσο θεωρείτε ότι το διαδίκτυο και τα social media έχουν βοηθήσει ή αποδομήσει την έννοια της μουσικής ή και του ίδιου του μουσικού; Ποια η δική σας σχέση με αυτά;

Ορφέας Περίδης: Το διαδίκτυο έχει υπεισέλθει παντού, σε κάθε λεπτομέρεια της ζωής μας και ειδικά στην μουσική. Όλα άλλαξαν, όταν εγκαταστάθηκε η ψηφιακή τεχνολογία. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες που αφορούν μουσικούς, αλλά εδώ, ίσως, κάποιο ενδιαφέρον να έχει η μεγάλη μείωση του κόστους παραγωγής ενός cd καθώς και μια αλλαγή στον τρόπο διαφήμισης μιας μουσικής παραγωγής. Θα έλεγα ότι αυτή η ερώτηση είναι από μόνη της μια συνέντευξη.

orfeasperidis3

Ελένη Σινάκου (Lavart): Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης της λεγόμενης «νέας γενιάς» που να ξεχωρίζετε ή ενδεχομένως να θέλατε να συνεργαστείτε στο μέλλον;

Ορφέας Περίδης: Σε αυτή την καλλιτεχνική μου στιγμή δεν επιθυμώ κάποια συνεργασία. Ίσως στο μέλλον .

Ελένη Σινάκου (Lavart): Το 2001 κυκλοφορήσατε τον δίσκο «Στο πρώτο-πρώτο πέταγμα», ο οποίος περιελάμβανε παιδικά τραγούδια. Τι σας ενέπνευσε, ώστε να γράψετε παιδικά τραγούδια; Εσείς τι μουσικά ακούσματα είχατε ως παιδί;

Ορφέας Περίδης: Ήταν μια πρόκληση για μένα, που μου αρέσουν τα δύσκολα. Το παιδικό τραγούδι είναι το πιο δύσκολο είδος τραγουδιού. Τα πρώτα μουσικά μου ακούσματα ήταν το νανούρισμα της μάνας μου, καθώς και τα τραγούδια που άρεσαν στον πατέρα και στην αδερφή μου, δηλαδή λαϊκά και δημοτικά τραγούδια, καθώς και Beatles, Rolling Stones κτλ.

Ελένη Σινάκου (Lavart): Από την πρώτη σας εμφάνιση, το 1990 στον δίσκο του Νικόλα Παπάζογλου, έως και σήμερα, δηλώνετε μουσικά παρών, τόσο δισκογραφικά, όσο και στο πλαίσιο των live εμφανίσεων. Τι αλλαγές παρατηρείτε ο ίδιος στον εαυτό σας, μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια, ως καλλιτέχνης;

Ορφέας Περίδης: Σαν καλλιτέχνης κερδίζω εμπειρίες που με βελτιώνουν στην δημιουργική διαδικασία και στην σκηνική μου παρουσία. Η σκηνική παρουσία υπ’ όψιν είναι μια άλλη δουλειά, που καμία σχέση δεν έχει με την συγγραφή τραγουδιών.

orfeasperidis3

Ελένη Σινάκου (Lavart): Πάνω στη σκηνή αποπνέετε μια ξεχωριστή γαλήνη και ηρεμία. Από πού θεωρείτε πως πηγάζει; Είστε έτσι και στην καθημερινότητά σας; Πόσο αναγκαία θεωρείτε ότι είναι η ύπαρξη αυτής της γαλήνης σε μια κοινωνία που την κυριεύει η αγριότητα και η βία;

Ορφέας Περίδης: Η αγριότητα και η βία υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα. Πόλεμος πατήρ πάντων δεν λέμε; Ωστόσο, στη σκηνή επιβάλλεται να είμαι ήρεμος και να μη μεταδίδω άγχος και στρες στο κοινό. Ο κόσμος δεν έρχεται σε μια παράσταση για να αγχωθεί, αλλά ακριβώς το αντίθετο… έρχεται για να διασκεδάσει το άγχος του .

Ελένη Σινάκου (Lavart): Υπήρξε κάποια δύσκολη στιγμή, που να θυμάστε, στην μέχρι τώρα πορεία σας και λόγω αυτής σκεφτήκατε ποτέ να τα παρατήσετε;

Ορφέας Περίδης: Όχι. Καμία δυσκολία δεν μ’ έκανε να σκεφτώ την παραίτηση. Ο λόγος είναι ότι αγαπώ πολύ αυτό που κάνω.

orfeasperidis4

Ελένη Σινάκου (Lavart): Ο τελευταίος προσωπικός σας δίσκος ήταν το 2016, το Paradise. Από τότε έχετε συνθέσει νέα τραγούδια; Να αναμένουμε κάποια νέα δουλειά από εσάς μέσα στο χειμώνα;

Ορφέας Περίδης: Ναι. Κυκλοφόρησε ήδη ένα καινούργιο cd με παλιά τραγούδια παιγμένα ζωντανά στο στούντιο σαν ένα live χωρίς κοινό. Έχει ένα ενδιαφέρον αυτός ο δίσκος, γιατί δείχνει πώς διαμορφώνεται η ενορχήστρωση των τραγουδιών με τα χρόνια παίζοντάς τα μπροστά στον κόσμο. Η δουλειά αυτή θα κυκλοφορήσει και σε βινύλιο και θα παίρνει κανείς κι ένα μικρό δισκάκι 45 στροφών με δύο καινούργια τραγούδια σαν δώρο.

Ελένη Σινάκου (Lavart):Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον;

Ορφέας Περίδης: Δεν ξέρω ποια είναι τα άμεσα σχέδιά μου για το μέλλον… εδώ δεν ξέρω τι θα γίνει τις επόμενες δύο ώρες.

You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.

More Information

Συνέντευξη: Ελένη Σινάκου (Lavart)

Φωτογραφίες: Ιωάννα Πάκα, Άκης Χρήστος

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr