Η ήσυχη εξωστρέφεια της Ρένας Μόρφη…
Αυτό που σίγουρα γνωρίζεις για τη Ρένα Μόρφη είναι ότι άλλοτε συστήνεται ως frontwoman των Imam Baildi και άλλοτε ως σόλο τραγουδίστρια υπό το ψευδώνυμο “Σούλη Ανατολή”. Αυτά όμως που πιθανότατα αγνοείς για εκείνη είναι το πόσο πηγαία γελάει, το ότι κυκλοφορεί άβαφη γιατί αυτό που την απασχολεί είναι η σχέση που αναπτύσσει με το κοινό επί σκηνής και όχι εκτός αυτής και πως όταν χαρίζει τη φωνή της σε πριγκίπισσες της Disney αισθάνεται ότι “μέσα της υπάρχει πολύ φως”.
Μαριάνθη Τεντζεράκη (Lavart) – Κατά τη Beyonce, η περσόνα που βλέπουμε όταν ανεβαίνει στη σκηνή λέγεται Sasha Fierce, και η προσωπικότητα που εμείς δε βλέπουμε είναι η αληθινή Beyonce. Θα μπορούσαμε να κάνουμε έναν αντίστοιχο διαχωρισμό ανάμεσα σε Σούλη Ανατολή και Ρένα Μόρφη;
Ρένα Μόρφη – Η αλήθεια είναι ότι όντως τέτοια καλλιτεχνικά alter egos του εξωτερικού με ενέπνευσαν και εμένα να παρουσιαστώ με αυτό τον τρόπο, από τη στιγμή μάλιστα που είχα μια οικογενειακή ιστορία από πίσω. Είμαι πολύ πιο εξωστρεφής πάνω στη σκηνή ως Σούλη Ανατολή απ’ ό,τι είμαι στην πραγματικότητα- χωρίς αυτό να σημαίνει πως υποδύομαι κάποιο ρόλο. Πρόκειται για μια πλευρά του εαυτού μου που μου αρέσει να μοιράζομαι με τον κόσμο με αυτό τον έντονο ρυθμό που δίνει η σκηνή, τα φώτα και η μουσική.Μαριάνθη Τεντζεράκη (Lavart) – Όπως έχω διαβάσει, ξεκίνησες ακούγοντας από Michael Jackson και Ημισκούμπρια, αλλά έφτασες να λατρεύεις -όπως έχεις χαρακτηριστικά αναφέρει -την Καίτη Γαρμπή και τέλος -τέλος να τραγουδάς Τσιτσάνη…
Ρένα Μόρφη – Ξέρεις, μ’ αρέσει να τα γενικεύω συνέχεια γιατί παρατηρώ τη ζωή και συνειδητοποιώ ότι είναι ανώφελο να προσπαθείς να εντάσσεσαι μέσα σε κουτιά και κατηγορίες, ειδικά με ό,τι έχει να κάνει με τη μουσική, τις αναφορές αλλά και τις εμπειρίες σου. Οι περισσότεροι έχουμε μια ποικιλία στα γούστα και στα ακούσματά μας. Προσωπικά προτιμώ να είμαι ανοιχτή σε πολλά μουσικά πεδία -από το Michael Jackson έως το Χατζιδάκι και τον Τσιτσάνη κλπ. Μου αρέσει να ανακαλύπτω την αξία σε κάθε τι, και αυτό είναι που με βοήθησε να δημιουργήσω το δικό μου χαρακτήρα και τις αντίστοιχες προτιμήσεις.Μαριάνθη Τεντζεράκη (Lavart) – Χρόνο με τον χρόνο σε μαθαίνει όλο και μεγαλύτερο μέρος του κοινού, ωστόσο το γεγονός ότι οι νεότερες γενιές δείχνουν αποκομμένες από το παλιό ρεμπέτικο και λαϊκό δε σε αποθάρρυνε έστω, αρχικά;
Ρένα Μόρφη – Κοίτα, εν τέλει δεν έχω καταλάβει εάν υπάρχει αυτή η αποκοπή. Για το μεγαλύτερο νεανικό κοινό όντως έμαθε κάποια ρεμπέτικα μέσα από τους Imam Baildi, κάτι που τους βοήθησε όχι μόνο ψυχαγωγικά αλλά ίσως και διδακτικά- χωρίς όμως αυτό να είναι αυτοσκοπός του συγκροτήματος. Ωστόσο, δεν πιστεύω ότι ο νεαρός κόσμος έχει αποκοπεί από τις ρίζες του, διότι εάν το ψάξεις θα δεις πως υπάρχουν πολλά νέα παιδιά που ασχολούνται με το ρεμπέτικο και το λαϊκό στην αυθεντική του μορφή, είτε τραγουδώντας, είτε πάλι παίζοντας μπουζούκι σε ταβέρνες με ζωντανή μουσική, συνεχίζοντας κατ’αυτόν τον τρόπο την παράδοση. Είναι κάτι που βρίσκω ιδιαίτερα συγκινητικό, διότι κάποιες φορές έχουμε την τάση να ισοπεδώνουμε τα πράγματα.
Μαριάνθη Τεντζεράκη (Lavart) – Τις διασκευές ποιοι τις κάνετε;
Ρένα Μορφή – Ουσιαστικά το συγκρότημα των Imam Baildi αποτελείται από το Λύσανδρο και τον Ορέστη Φαληρέα- ο οποίος κιόλας γέννησε αυτή την ιδέα την οποία υλοποίησε μαζί με τον αδερφό του και έπειτα το συγκρότημα δημιουργήθηκε για την ανάγκη των ζωντανών εμφανίσεων. Προφανώς και η κουλτούρα του καθενός επηρεάζει την πορεία και τις εμπνεύσεις του σχήματος, ωστόσο το δημιουργικό ρόλο τον έχουν τα παιδιά. Γι’ αυτό και σταματάμε για λίγο διάστημα τις εμφανίσεις, ώστε να επανέλθουν ακόμη πιο δημιουργικοί. Προσωπικά, χαίρομαι ιδιαίτερα που τα παιδιά ηγούνται του πρότζεκτ αλλά και που έκαναν στην ουσία ένα βήμα πίσω, για να κάνουμε δύο μπροστά.
Μαριάνθη Τεντζεράκη (Lavart) – Θα τραγουδούσες έντεχνο;
Ρένα Μόρφη – Ναι, γιατί όλα τα τραγούδια μου αρέσουν! Όπως είπαμε και στην αρχή, δε βάζω κανένα τραγούδι σε κατηγορία. Μπορεί να ακούσω ένα έντεχνο που να μου φανεί μπούρδα και να μη με ιντριγκάρει, αλλά αντίθετα υπάρχουν και αυτά που είναι αριστουργήματα. Επαγγελματικά δε μου έχει τύχει ακόμη να ασχοληθώ, ωστόσο δεν αποκλείω τίποτα. Σκέψου, ότι το είδος που τραγουδάω και ως Σούλη Ανατολή αλλά και ως μέλος των Imam Baildi είναι απροσδιόριστο και αχαρτογράφητο, κάτι που με χαροποιεί πολύ. Γιατί χρησιμοποιούμε μεν τραγούδια από το παρελθόν αλλά τα παρουσιάζουμε με νέο τρόπο, ώστε πλέον δεν εντάσσονται ούτε στο λαικό, ούτε στο έντεχνο, ούτε στο ποπ όταν όμως έχουμε επιρροές από όλα αυτά!Έτσι, έχει δημιουργηθεί ένα είδος πολύ προσωπικό. Δεν είναι ρε παιδί μου όπως όταν επιλέγεις ταινίες στο Netflix “α, τώρα θα δω θρίλερ, τώρα αστυνομικό” έτσι και “τώρα θ’ ακούσουμε έντεχνο, τώρα ποπ κλπ” (γελάει)! Είναι μάλλον που έχουμε αποκοπεί από την ιδέα των ολοκληρωμένων δουλειών, των δίσκων που μπορούν να σε ταξιδέψουν σε διαφορετικά μονοπάτια και κοιτάμε πάντα το ένα.Μαριάνθη Τεντζεράκη (Lavart) – Έχεις δώσει φωνή στη Ραπουνζέλ, ενώ υπάρχει και αντίστοιχη κούκλα Barbie με τη φωνή σου. Πώς θα περιέγραφες τη μεταγλώττιση ως εμπειρία και τι σε μαγεύει σε αυτήν;
Ρένα Μόρφη – Είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με τη Disney και τη Matel για σειρές αλλά και ταινίες και φυσικά πρόκειται για ένα όνειρο που νομίζω ότι κάθε κοριτσάκι που ακούει αυτά τα τραγούδια και μαγεύεται, θα ήθελε να τραγουδήσει στην πραγματικότητα. Είναι ένα όνειρο που ποτέ δεν περίμενα ότι θα πραγματοποιηθεί! Εμφανιζόμουν με το Φοίβο Δεληβοριά όταν με άκουσε η Μυρτώ Κοντοβά και με πρότεινε για audition, διότι όλες αυτές οι συνεργασίες εγκρίνονται πρώτα από την Αμερική, όπου ελέγχουν κατά πόσο η φωνή σου ταιριάζει με το πρωτότυπο. Ήταν χαρά μου ν’ αφεθώ μέσα σ’ αυτήν την παιδικότητα και σ’ αυτά τα ποπ τραγούδια που γράφτηκαν από δημιουργούς βραβευμένους με Όσκαρ! Βέβαια, αυτό που δεν κατάφερα ήταν να κάνω πρόζα, γιατί στη Ραπουνζέλ ναι μεν τραγούδησα, αλλά το ρόλο τον υποδύθηκε η Ιωάννα Παππά. Όπως και να ‘χει, είναι μια δημιουργική εμπειρία που κάθε φορά που αφήνω το studio με κάνει να αισθάνομαι ότι έχω φως μέσα μου! Ίσως κιόλας γι’ αυτό ν’ αρέσει στα παιδιά το “Όταν σου χορεύω”, ίσως ασυνείδητα το συνδέουν με τις ταινίες! (γελάει)
Μαριάνθη Τεντζεράκη (Lavart) – Ποια είναι η σχέση σου με τη δημοσιότητα; Σε φοβίζει η έκθεση που λαμβάνουν οι καλλιτέχνες ορισμένες φορές;
Ρένα Μόρφη -Προς το παρόν δεν έχω βιώσει κάτι που να με έχει φέρει σε δύσκολη θέση. Βέβαια προσέχω ώστε να μην εκτίθεμαι δημοσίως, ίσως κιόλας να φταίει που δεν είμαι καλή με τις δημόσιες σχέσεις… Δεν πιστεύω πάντως ότι είναι κάτι που σε κυνηγάει από μόνο του εάν δεν το προκαλέσεις. Αυτό όμως είναι κάτι που λέω εκ του ασφαλούς, διότι είναι ακόμη αρχή. Στην καθημερινότητά μου να φανταστείς κυκλοφορώ άβαφη, γιατί δε με απασχολεί το να καταστώ αναγνωρίσιμη, δε με απασχολεί το πώς θα είμαι κάτω από τη σκηνή. Στη σκηνή είναι που με απασχολεί το τι είδους σχέση θα αναπτύξουμε με τον κόσμο και κατά πόσο θα καταφέρουμε να ενώσουμε τις φωνές μας, ώστε να ταυτιστούμε. Άλλωστε, ο καλλιτέχνης λειτουργεί ως καθρέφτης…
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Μαριάνθη Τεντζεράκη (Lavart) – Αυτό βέβαια είναι κάτι που σε τιμάει, δεδομένου του ότι ζούμε σε μια εποχή που πολύς κόσμος κόπτεται για να γίνει διάσημος, χωρίς όμως να προσφέρει κάτι στο καλλιτεχνικό στερέωμα…
Ρένα Μόρφη – Αυτό είναι κάτι πολύ εύκολο πια, και πρόκειται για κάτι που συνδέεται με το ναρκισσισμό και την αυταρέσκεια. Αυτά είναι στοιχεία που τα έχουμε όλοι, απλώς εγώ προσωπικά τα απολαμβάνω πάνω στη σκηνή και έτσι όταν κατέβω δεν τα χρειάζομαι. Μετά, δε θέλω να έχω τίποτα! Δε θα ήταν περίεργο να θέλω να είμαι στο spotlight 24 ώρες το 24ωρο; (γελάει)
Μαριάνθη Τεντζεράκη (Lavart) – Ποιες είναι οι βασικές διαφορές αυτών που παίρνει ο καλλιτέχνης όταν πράττει σόλο και όταν συμμετέχει σε συγκρότημα;
Ρένα Μόρφη – Είναι διαφορετικό. Εδώ και 8 χρόνια έχουμε ζήσει με τους Imam καταπληκτικά πράγματα, έχουμε ταξιδέψει, έχουμε παίξει σε διεθνή φεστιβάλ και γενικότερα είναι πολλά αυτά που έχω αποκομίσει. Ωστόσο, όλο αυτό το διάστημα παρά το γεγονός ότι ήμουν μπροστά, αισθανόμουν ότι δεν είχα εγώ την ευθύνη, κάτι που φυσικά δε με ωρίμαζε! Στο δικό μου σχήμα και μόνο που είναι το δικό μου όνομα στη μαρκίζα υπάρχει διαφορά, διότι νιώθω ότι είμαι εγώ υπεύθυνη. Είναι μια ευθύνη που φτάνει και στο καλλιτεχνικό κομμάτι, διότι εγώ επιλέγω τα σκηνικά, τον ήχο, τους μουσικούς, τα τραγούδια που θα πω, δημιουργώ δίσκους- τώρα μάλιστα είμαι στο studio για το δεύτερο δίσκο- και πλέον ο κόσμος με μαθαίνει ως Ρένα Μόρφη ή Σούλη Ανατολή, ενώ προηγουμένως με ήξεραν ως “τραγουδίστρια των Imam”. Είναι μια άλλη ελευθερία.
Συνέντευξη: Μαριάνθη Τεντζεράκη (Lavart)