Οι Αctive Member ανοίγουν το πρώτο hip hop δισκάδικο στο Πέραμα.
[dropcap size=big]«Σ[/dropcap]ταμάτα να καυχιέσαι πως όλα τα είδες, είναι μεγάλη η διαδρομή». Μεγάλη; Πράγματι, μεγάλη, αλλά και δύσκολη. Μία διαδρομή ζωγραφισμένη από την πένα του B.D. Foxmoor δεν είναι εύκολα προσβάσιμη από τα αυτιά των ακροατών, αφού οτιδήποτε «ποιητικό» απαιτεί όχι μόνο την ενεργοποίηση της ακοής, αλλά και την κινητοποίηση του μέσου αυτού που γεννά, φέρει μέσα του και διατυπώνει προβληματισμούς: Μυαλό.
Και αν εκ πρώτης όψεως η διαδρομή του hip – hop μοιάζει απρόσιτη, οι active member ανέλαβαν τη μεταφορά της «ευθείας απαγγελίας» στο αυτί και το μυαλό «ημών», που ο τίτλος hip – hop συνοδεύεται από την άγνοια που μας διακατέχει. Μία άγνοια που μετατράπηκε από τους active σε άγνοια δημιουργική, αφού αυτοί συμβάλλουν στη δημιουργία μίας, έστω ελάχιστης, Low Bap συνείδησης που δεν μας καθιστά απόλυτους γνώστες, αλλά μας επιτρέπει να αναγνωρίσουμε στοιχειωδώς την ύπαρξη ενός μουσικού είδους που έρχεται από «τα πέρατα της γης». Σε αυτή την περίπτωση, πάντως, οι «μάγοι της φωτιάς» δεν είναι άλλοι από το εν λόγω συγκρότημα, μία ομάδα που από το 1992 μας πείθει ότι το hip – hop κοινωνικοποιείται, μπορεί να ντυθεί με ποιητικά φορέματα και να χωρέσει στον νου κάθε παιδιού και κάθε Μάνας, αφού στιγμιαία συνειδητοποίησα ότι ο B.D. ζητά και από τη δικιά μου μάνα να ακούσει (Άκου μάνα). Τη μάνα ενός παιδιού που έμαθε τις λέξεις hip – hop και low bap μέσα από τους active member, όχι τους active member μέσα από το hip – hop.
[dropcap size=big]Ή[/dropcap]ταν 5 Φλεβάρη του 2001, λοιπόν, όταν οι active member άνοιξαν στο Πέραμα το πρώτο Hip Ηop δισκάδικο με το όνομα Intro. Η ημερομηνία είναι η αφορμή, και η αλληγορία είναι εμφανής, αφού η περιγραφική διαδικασία «δημιουργίας ενός δισκάδικου», αντιστοιχεί σε μία γενική διαδικασία νομιμοποίησης της hip – hop αισθητικής.
Οι active member ιδρύονται, τα πέρατα («της γης») αναβαπτίζονται σε «Πέραμα» (της ελληνικής γης), και το Πέραμα σε ένα άλλοτε άγνωστο και πλέον γνωστό hip – hop «πέρας – μα»…
Πηγές φωτογραφιών: 1 – 2 – 3 – 4
Κείμενο: Γιώργος Χιώτης (Lavart)