Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης καλά κρατεί, μα έχουν ψυχή και οι ταινίες που βρήκαν το δρόμο τους για τις ελληνικές αίθουσες μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης – ήτοι, μια ακόμη Πέμπτη μας καλεί να αδράξουμε την ευκαιρία και να εξορμήσουμε στο τοπικό μας σινεμά για να αποκτήσουμε μια πρώτη άποψη για τις νέες κυκλοφορίες της εβδομάδας. Η Lavart όμως δε θα σας αφήσει έτσι. Μερίμνησε και σας προτείνει τις πιο αξιοσημείωτες εξ’αυτών, με άρωμα Ισπανίας και Λατινικής Αμερικής.
Μη ξεθαρεύετε όμως – με μέτρο τα αναψυκτικά. Έχουν ζάχαρη.
Το μυστικό της Πέτρα/Petra
H Πέτρα, μια ζωγράφος γύρω στα 30, δεν έχει γνωρίσει τον πατέρα της. Πριν η μητέρα της πεθάνει, η Πέτρα της ζητά πληροφορίες για εκείνον μα αυτή αρνείται πεισματικά να το αποκαλύψει. Μετά το θάνατο της, ξεκινά μόνη της την αναζήτηση και καταλήγει στον Γιάμε, ένα γοητευτικό, διάσημο μα σκληρό και θρασύ άνθρωπο. Παρεισφρύει στην οικογένεια του με την πρόφαση της μαθητείας και μαθαίνει ολοένα και περισσότερα για εκείνον αλλά και την οικογένεια του – τη σύζυγο και το γιο του. Οι ζωές τους έχουν υφανθεί γύρω από έναν ιστό ψεύδους, στον οποίο εμπλέκεται πια κι αυτή. Θα καταφέρει να ξεφύγει ή θα ναι αργά; Σε μια ταινία που συμπεριλήφθηκε στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών, ο Χάιμε Ροζάλες σκηνοθετεί ένα 21 century δράμα, στο δραματουργικό ρυθμό ενός παραδοσιακού ισπανικού cancion που ξεκινά από την ύβρη, αγγίζει τη νέμεση και καταλήγει στην τίση. Μια σύγχρονη τραγωδία, σε μια έντονα γήινη εικαστική παλέτα, κέρδισε και το κοινό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο οποίο προβλήθηκε στις 3 Νοεμβρίου.
Σκηνοθεσία: Χάιμε Ροζάλες
Σενάριο: Μικέλ Γκασραμπίντε, Κλάρα Ροκέτ, Χάιμε Ροζάλες
Πρωταγωνιστούν: Μπάρμπαρα Λένι, Μαρίζα Παρέδες, Χοάν Μποτέι, Αλεξ Μπρέντεμουλ
Διάρκεια: 1 ώρα και 47 λεπτά
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Ληστεία στο Μουσείο/Museo
Οι τριαντάχρονοι Χουάν και Μπένχαμιν, κάτοικοι ενός προνομιούχου προαστίου στο Mexico City, επιδεικνύουν μεγάλη άρνηση στο να αποφοιτήσουν από την κτηνιατρική σχολή. Αντ’αυτού, συνεχίζουν να ζουν παρασιτικά και με όλες τις ανέσεις στα σπίτια των γονιών τους, ώσπου ξυπνά μέσα τους μια παράτολμη και εξαιρετικά επικίνδυνη ιδέα: να κλέψουν τα εκθέματα του Εθνικού Ανθρωπολογικού Μουσείου, ανήμερα Χριστούγεννα. Ωστόσο αυτό που δεν είχαν υπολογίζει ήταν πως όσο εύκολο ήταν να διαρρήξουν το Μουσείο, τόσο και διπλασίως ανάλογο θα ήταν το να πουλήσουν τα επικηρυγμένα εκθέματα στον οποιονδήποτε. Οδηγούνται λοιπόν σε αδιέξοδο. Η κινηματογραφική μεταφορά της πιο αξιονημόνευτης ληστείας στην ιστορία του Μεξικό, σκηνοθετημένη από τον Αλόνσο Ρουιζπαλάθιος, θριάμβευσε στο Βερολίνο, όπου κέρδισε την Αργυρή Άρκτο Καλύτερου Σεναρίου αλλά και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθηνών, όπου διακρίθηκε με το Βραβείο Σκηνοθεσίας Της Πόλης Των Αθηνών, στις «Νύχτες Πρεμιέρας».
Σκηνοθεσία: Αλόνσο Ρουιζπαλάθιος
Σενάριο: Μανουέλ Αλκάλα, Αλόνσο Ρουιζπαλάθιος
Πρωταγωνιστούν: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Σάιμον Ράσελ Μπιλ, Λιν Ζιλμάρτιν
Διάρκεια: 2 ώρες και 8 λεπτά
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Μη μ’αγγίζεις/Touch Me Not
Μια 55χρονη γυναίκα, η οποία νιώθει άδεια κι εγκλωβισμένη, βρίσκει την πλατωνική σεξουαλική ευχαρίστηση σε call boys με τα οποία όμως δεν εμπλέκεται σωματικά – ούτε κι αφήνει η ίδια να την αγγίζουν. Όπως ισχυρίζεται εκείνη, δεν της έχει συμβεί κάτι τραυματικό που να θυμάται και να την έφερε σε αυτό το συμπεριφορικό τέλμα, ωστόσο όσο ξετυλίγεται το νήμα στην ιστορία της, οι εικόνες και περιγραφές για τον άρρωστο πατέρα της στο νοσοκομείο, μάλλον μαρτυρούν αβίαστα το τραύμα. Μαζί της στην ψυχανάλυση και στο φακό της νέας σκηνοθέτιδας Αντίνα Πιντίλιε, μια 60χρονη τράνς γυναίκα, ένας Αυστραλός s&m ακτιβιστής, κι ένα γκρουπ ανθρώπων με σωματικές αναπηρίες που τη βοηθούν να ανακαλύψει τα όρια της, να τα ξεπεράσει και να αναγεννηθεί μέσα από το τέντωμα των ισορροπιών. Τολμηρή μα ειλικρινής, η προσπάθεια της Πιντίλιε είναι μια “εξερεύνηση της ανθρώπινης οικειότητας” μέσα από την έκθεση και αλληλοκάλυψη, την απογύμνωση και την εξιλέωση. Το Indiewire το χαρακτήρισε “αδιαβάθμιστο και ριζικά ανθρώπινο” μα σίγουρα είναι και κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί.
Σκηνοθεσία: Αντίνα Πιντίλιε
Σενάριο: Αντίνα Πιντίλιε
Πρωταγωνιστούν: Λόρα Μπένσον, Τόμας Λεμαρκίς, Ντερκ Λανζ
Διάρκεια: 2 ώρες και 5 λεπτά
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Ακόμη, αυτή την εβδομάδα, θα βρείτε στις αίθουσες τις εξής ταινίες:
Η Κοιλάδα των Σκιών/Valley of Shadows, του Γιόνας Μάτζοφ Γκιουλμπράντσεν.
Ανάμεσα στη θάλασσα και τα βουνά, σε ένα μικρό χωρίο της Νορβηγίας, η Άστριντ ζει με το μικρό γιο της, Άσλακ. Ένα τραγικό γεγονός όμως, θα οδηγήσει τον Ασλάκ στο σκοτεινό δάσος πίσω από το σπίτι τους. Τον καθοδηγούν όμως τα γεγονότα ή η φαντασία του;
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης/The Girl in the Spider’s Web, του Φέντε Αλβάρεζ. Άλλη μια ιστορία από το γνωστό “το Κόρίτσι με το Τατουάζ”, που εμφανίζεται ξαφνικά στο στόχαστρο cyber εγκληματιών αλλά και της δικής της προσωπικής δίνης. Το παρελθόν τη στοιχειώνει ενόσω προσπαθεί να αποτρέψει την καταστροφή.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Overload, του Τζούλιους Έιβερι. Η προσοχή της, σχεδόν φουτουριστικής – zombieland ταινίας στρέφεται σε δύο στρατιώτες που αποστέλλονται με το τάγμα τους στη Νορμανδία. Μέσα στο πλαίσιο μια επιχείρησης, ανακαλύπτουν ένα υπόγειο στο οποίο οι Ναζί πραγματοποιούσαν πειράματα. Εκεί ανακαλύπτουν και τα αποτελέσματα τους.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Καλή προβολή!