Στις μέρες μας, πάνω από 110 εκατομμύρια συνδρομητές του Netflix βρίσκονται ένα κλικ μακριά από το να απολαύσουν εύκολα και γρήγορα την σειρά ή την ταινία της επιλογής τους. Το ίδιο το Netflix, εκτός από τις χιλιάδες παραγωγές τις οποίες φιλοξενεί, έχει κυκλοφορήσει και πάνω από 200 καθαρά δικές του. Συνεπώς, δεν μπορούμε να αφήνουμε ασχολίαστες κάποιες από αυτές.
Ο λόγος εδώ γίνεται για την εφηβική ταινία «Sierra Burgess Is A Loser» η οποία κυκλοφόρησε πριν από περίπου ένα μήνα και άφησε το κοινό διχασμένο. Ποιος είναι ο λόγος για να ασχοληθούμε με μια ταινία της κατηγορίας της; Η απάντηση βρίσκεται στο σενάριο της, στο μήνυμα το οποίο προσπαθεί ή δεν προσπαθεί να περάσει αλλά και στο κοινό το οποίο απευθύνεται.
Η Υπόθεση Εν Τάχει
Η Sierra είναι μια κοινωνικά αδέξια και μη δημοφιλής κοπέλα με “κακή” εμφάνιση για τις στερεοτυπικές απόψεις περί ομορφιάς. Μια ύπουλη κίνηση της Veronica, της νο1 κοπέλας τους σχολίου, φέρνει στο κινητό της ένα μήνυμα από τον χαρισματικό Jamey ο οποίος πιστεύει ότι έχει τον αριθμό της Veronica. Η Sierra παριστάνει πως είναι η ορκισμένη εχθρός της με την οποία θα γίνει καλή φίλη. Κάπως έτσι θα ερωτευτεί και θα την ερωτευτούν (τηλεφωνικά), μέχρι να αποκαλυφθεί η αλήθεια και να ανατραπούν τα πάντα. Φυσικά όλα θα διορθωθούν σε ένα γλυκανάλατο happy ending. Μέχρι εδώ, μας θυμίζει το σενάριο μιας εύπεπτης teen ταινίας την οποία όλοι θα μπορούσαν να δουν.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Πρωταγωνιστές εδώ είναι η Shannon Purser, γνωστή από το ρόλο της Barb στο Stranger Things και τον Noah Centineo ο οποίος κέρδισε το κοινό με τη γοητεία του στην επίσης πρόσφατη παραγωγή του Netfix To «All The Boys I Loved Before».
Επικίνδυνα Ηθικά Σενάρια Ντυμένα Με Κλισέ Αισθητικές Ματιές
Τόσο η Shannon, ως αδέξια έφηβη, όσο και ο Noah ως προσγειωμένος γόης, καθώς επίσης και το υπόλοιπο καστ έδωσαν καλές ερμηνείες και εκτέλεσαν επιτυχώς τους χαρακτήρες που τους ανατέθηκαν. Η σκηνοθεσία και η αισθητική του φιλμ ήταν ντυμένη με χρώματα, σκηνικά, τη μουσική και τη νοσταλγία των 80s και βασισμένη σε αγαπημένα μοτίβα και αυτά, ήταν τα μόνα στοιχεία τα οποία έκαναν την ώρα να περνάει κάπως εύκολα.
Αλλού όμως είναι το πρόβλημα.
Φυσικά και οι εφηβικές αμερικάνικες ταινίες έχουν ρομαντικά και αναμενόμενα κλεισίματα, έρωτες, φιλίες και μπερδέματα. Στην προκειμένη περίπτωση όμως το σενάριο έγινε ενοχλητικό στις λεπτομέρειες του με τους και τους χειρισμούς του.
Η πρωταγωνίστρια Sierra δεν έχει καμία ευκαιρία στον έρωτα εξαιτίας της εμφάνισης της και έτσι όταν της δίνεται μια, μέσο τηλεφώνου, παριστάνει πως είναι κάποια άλλη, εξαπατώντας αυτόν που την ενδιαφέρει. Η πρακτική αυτή είναι το λεγόμενο catfish το οποίο αναφέρεται μάλιστα και μέσα στην ταινία. Το πόσο λάθος από πάρα πολλές απόψεις ηθικά (έως και νομικά) είναι αυτό, νομίζω δεν χρειάζεται να το σχολιάσουμε. Ακόμα και αν κάποιος καταφέρει να το παραβλέψει αυτό, δεν μπορεί να μην διαπιστώσει πως το σενάριο υπερτονίζει και ρομαντικοποιεί την απρόσωπη τηλεφωνική επικοινωνία αφήνοντας την παραδοσιακή ανθρώπινη αλληλεπίδραση σε δεύτερη μοίρα. Φαινόμενο της εποχής θα μου πείτε.
Η απάτη όμως δεν μένει μόνο στην τεχνολογία καθώς η πραγματική Veronica βγαίνει ραντεβού με τον Jamey στη θέση της Sierra και εκεί η απάτη γίνεται πλέον και σωματική. Τα κορίτσια κλείνουν τα μάτια στον νεαρό και εκείνος φιλάει άλλη από αυτή που πιστεύει. Η σκηνή, απογυμνωμένη από τον ρομαντισμό στον οποίο στοχεύει, ξεπερνάει κάθε όριο και αν στη θέση του αγοριού βρισκόταν γυναίκα ηρωίδα, τώρα θα μιλούσαμε για σεξιστικές καταγγελίες. Στη συνέχεια η πρωταγωνίστρια θιγμένη και σε μια στιγμή αδυναμίας θα διαρρεύσει προσωπικές ερωτικές στιγμές της Veronica στο ίντερνετ. Αφού γίνει και αυτό και μαθευτεί η αλήθεια, σχεδόν ταυτόχρονα, όλα θα ξεχαστούν για χάρη του ταλαντούχου χαρακτήρα της Sierra, ελλείψει και μιας υποτυπώδους συγνώμης. Στο τέλος δε, από το στόμα του Jamey θα ακούσουμε πως αν εκείνος γνώριζε τη Sierra κάτω από άλλες συνθήκες δεν θα της έδινε καμία σημασία λόγο εμφάνισης και εκείνη δεν θα την ευκαιρία που της δόθηκε τώρα. Τώρα που βγαίνει ασπροπρόσωπη η χειριστικότητα και η απάτη.
Τα μόνα θετικά στοιχεία τα οποία μπορούμε να αναγνωρίσουμε, για να μην γινόμαστε αφοριστικοί, είναι η αγνή φιλία μεταξύ των αντιδιαμετρικά αντίθετα κοριτσιών αφού η μια συμπληρώνει την άλλη (και ίσως σε αυτήν έπρεπε να έχουν εστιάσει) , καθώς επίσης και το ότι έχουμε σε αντίστοιχες ταινίες συνηθίσει τα ασχημόπαπα να μεταμορφώνονται σε κύκνους μόλις χτενίζονται και βάφονται ενώ εδώ η πρωταγωνίστρια διατηρεί την εμφάνιση της ανέπαφη ως το τέλος.
Γιατί Προβληματιζόμαστε
Μπορεί το Sierra Burgess Is A Loser να είναι να είναι μια παραγωγή του μέσου όρου, εύκολη στην κατανάλωση της και από αυτήν την άποψη καταδικασμένη να μην ξεχωρίσει, παραμένει όμως μια πολυδιαφημισμένη δουλειά ενός τεράστιου δικτύου που απευθύνεται σε ένα ευαίσθητο κοινό, όπως είναι το εφηβικό. Το ίδιο κοινό, χρησιμοποιεί κατά κόρον την τεχνολογία για τις κοινωνικές επαφές της. Η ηλεκτρονική απάτη, η εξ επαφής παραπλάνηση, η διαρροή των προσωπικών δεδομένων καθώς και ο εξευτελισμός που στο τέλος σε βγάζει κερδισμένο, όσο ρομαντική ή αθώα και αν είναι η πρόθεση, όχι δεν είναι ok.
Η ταινία προσπάθησε να ακολουθήσει τα επιτυχημένα βήματα της επίσης πρόσφατης παραγωγής «To All The Boys I Loved Before» η οποία προσέφερε ένα επιτυχημένο, αθώο και γλυκό love story προσγειωμένο στην ηλικία των ηρώων της, αλλά αστόχησε.
Ελπίζουμε λοιπόν στο μέλλον να έχουμε να κάνουμε με λιγότερα τέτοια σενάρια τα οποία μας αφήνουν δυσαρεστημένους.