…Ένας από τους σημαντικότερους συλλέκτες του 20ου αιώνα.
Ο Γεώργιος Κωστάκης έχοντας ήδη συλλέξει έργα μεγάλων καλλιτεχνών (Picasso, Matisse κ.α) στρέφεται σε έργα τα οποία δημιουργήθηκαν τόσο πριν, όσο και μετά τη Ρωσική Επανάσταση. Ως κάτοικος της Μόσχας και βιώνοντας τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό στρέφεται σε δημιουργήματα της ρωσικής πρωτοπορίας, τα οποία και είχαν αποδοκιμαστεί από το σταλινικό καθεστώς.
*Με μόνο γνώμονα την κρίση του και τα “μάτια” του-καθώς δεν είχε περαιτέρω καλλιτεχνική εκπαίδευση, παρά μόνο το ενδιαφέρον του για την ίδια την τέχνη- ο ίδιος καταφέρει να συλλέξει σημαντικά έργα του κινήματος της Ρωσικής Πρωτοπορίας, τα οποία οι άνθρωποι τριγύρω του τα αγνοούσαν και τα θεωρούσαν προϊστορία.
Ανακαλύπτοντας σε ένα studio έργα της Olga Rozanova, περί το 1946, ύστερα από μια περίοδο έντονου σκότους, εντυπωσιάζεται από τη δύναμη του λιτού σχεδίου και του έντονου χρώματος και αρχίζει να αναζητά και να μαζεύει καταχωνιασμένα και ξεχασμένα έργα της κονστρουκτιβιστικής και σουπρεματικής περιόδου και άλλων κινημάτων της ρωσικής πρωτοπορίας, τα οποία ίσως να μην είχαμε τη δυνατότητα να δούμε σήμερα, αν ο Κωστάκης δεν ακολουθούσε το ένστικτό του, επιλέγοντας αλάνθαστα δημιουργίες της συγκεκριμένης περιόδου.
Συλλέγοντας έργα για τις επόμενες τρεις δεκαετίες, Ο Γεώργιος Κωστάκης συγκρότησε μία συλλογή ύψιστης σημασίας. Μια συλλογή, η οποία αποτελείται από 1275 έργα, καλύπτοντας όλα τα ρεύματα της ρωσικής πρωτοπορίας, τα οποία πιθανώς και να είχαν χαθεί στη λήθη αν ο ίδιος δεν τα είχε αναζητήσει και συλλέξει.
Η Συλλογή Κωστάκη βρίσκεται στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη από το Μάρτιο του 2000.
Spatial Force Construction, 1920-21, Liubov Popove (από τη Συλλογή Κωστάκη)