Μια βραδιά στη Μάντρα του Αττίκ
Ένας show man μιας άλλης εποχής
[dropcap size=big]Τ[/dropcap]ο ημερολόγιο δείχνει 19 Μαρτίου 1885, όταν έρχεται στη ζωή ο Κλέων Τριανταφύλλου. Γεννιέται στην Αθήνα αλλά μεγαλώνει στην πολυπολιτισμική Αίγυπτο, όπου αρχίζει να παρακολουθεί μαθήματα μουσικής από πολύ μικρός.
Το 1907 εγκαθίσταται στο Παρίσι, το οποίο αποτελεί χρυσή ευκαιρία για να ξεδιπλώσει το πολύπλευρο καλλιτεχνικό του ταλέντο. Συνεργάζεται με διάφορους θιάσους, κάνει εμφανίσεις ως ηθοποιός και συμμετέχει σε περιοδείες σε πολλές χώρες της Ευρώπης.
[dropcap size=big]Τ[/dropcap]ο 1930 επιστρέφει στην Αθήνα και δημιουργεί την περίφημη Μάντρα του Αττίκ στην οδό Μηθύμνης, κοντά στην πλατεία Αγάμων. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια μικρή ξύλινη σκηνή, στην οποία σκαρώνει μικρές παραστάσεις. Από τη σκηνή αυτή περνούν πολύ γνωστά ονόματα της καλλιτεχνικής ζωής της πόλης, αλλά και νέοι, «καλλιτέχναι ουτινοσδήποτε… φύλου, φωνής ή αναστήματος (υπό τας δύο σημασίας της λέξεως) διά τραγούδι ή απαγγελίαν», όπως δηλώνει και ο ίδιος . Ουσιαστικά, η Μάντρα αποτελεί και μια πρώιμη μορφή reality show για μουσικά ταλέντα. Το κοινό της Αθήνας λατρεύει το πρωτοποριακό αυτό εγχείρημα του Κλέωνα, ο οποίος έχει αλλάξει πλέον το όνομά του σε Αττίκ. Πολλές φορές μάλιστα, είναι απαραίτητη η επέμβαση της αστυνομίας για να αποφευχθούν τα ατυχήματα λόγω της κοσμοσυρροής.
Πρόκειται για «μία μπουάτ στα πρότυπα εκείνων της Μονμάρτης, αλλά με καθαρώς αθηναϊκόν χρώμα», σημειώνει ο Τίμος Μωραϊτίνης.
Μερικά από τα πιο γνωστά τραγούδια του Αττίκ είναι τα Ζητάτε να σας πω (1930), Μαραμένα τα γιούλια (1935), Άδικα πήγαν τα νιάτα μου (1936), Της μιας δραχμής τα γιασεμιά (1939) κ.α.
[dropcap size=big]Π[/dropcap]ολλές από τις δημιουργίες του έχουν ως έμπνευση την προσωπική του ζωή, στην οποία υπήρξε εξαιρετικά άτυχος. Έκανε συνολικά τρεις γάμους, οι οποίοι τον πλήγωσαν βαθιά. Η δεύτερη σύζυγός του, μάλιστα, η καλλονή της εποχής Μαρίκα Φιλιππίδου, δε δίστασε να πάει σε παράστασή του, μετά το διαζύγιό τους, με το νέο της σύζυγο, ενώ η τρίτη του σύζυγος, μια Ρωσίδα χορεύτρια, υπήρξε άπιστη στο γάμο τους.
Ο Αττίκ κλείνεται στον εαυτό του και υποφέρει από κατάθλιψη. Η μελοδραματική του εμφάνιση στην ταινία Χειροκροτήματα του Γιώργου Τζαβέλλα είναι ενδεικτική της κακής του ψυχολογικής κατάστασης και της παρακμής του ταλέντου του.
Τελικά, στις 29 Αυγούστου 1944 αυτοκτονεί, παίρνοντας υπερβολική δόση υπνωτικών χαπιών.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.