Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

PJ Harvey: μια κραυγή ακόμα για την Συρία

Η «πριγκίπισσα της ροκ» παραδίδει και πάλι μαθήματα ανθρωπιάς και καλλιτεχνίας

[dropcap size=big]«I[/dropcap] prayed an angel would come and no angel came». Μπορεί ένας στίχος να καταγγείλει την δυστυχία του ανεκπλήρωτου ονείρου και ταυτόχρονα να την υμνήσει σχεδόν λυτρωτικά; Όταν πρόκειται για την PJ Harvey, ο στίχος μπορεί να αποκτήσει τα πιο ασύμβατα νοήματα του κόσμου μέσα από τις πλέον συμβατές και συμβατικές λέξεις. Μην το χαρακτηρίζετε «ταλέντο», ευτυχώς δεν είναι. Δεν πλάθεται, προκύπτει. Δεν φτιάχνει σύνολα, τα γεννά. Είναι ένστικτο.

Η 47χρονη Πριγκίπισσα της Ροκ έχει πράγματα να πει, πράγματα που την πνίγουν, πτυχές του κόσμου που δεν της «κάνουν»

[dropcap size=big]Η[/dropcap] 47χρονη Πριγκίπισσα της Ροκ έχει πράγματα να πει, πράγματα που την πνίγουν, πτυχές του κόσμου που δεν της «κάνουν» και θέλει να μας τις επισημάνει ή μάλλον να μας τις πετάξει στα μούτρα χωρίς περιστροφές. Η προσφυγική κρίση βρίσκεται στην κορυφή αυτής της λίστας, γεγονός που αποδεικνύεται μέσα από τις δουλειές που επιλέγει να παράγει τα τελευταία δύο χρόνια και τον σκοπό στον οποίο τις αποδίδει.

Αυτή τη φορά συνεργάζεται με τον Ramy Essam, την «φωνή της αιγυπτιακής επανάστασης», και μαζί δημιουργούν το The Camp, μία ξεχωριστή «κατασκήνωση», έναν χώρο υποδοχής για όνειρα και ελπίδες που αναβλήθηκαν, όμως δεν χάθηκαν ακόμα. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο κομμάτι σε παραγωγή του επί χρόνια συνεργάτη της Harvey, John Parish, που στόχο του έχει να καταγγείλει, να ενώσει και να ευαισθητοποιήσει το κοινό γύρω από την προσφυγική κρίση των Σύριων πολιτών στον Λίβανο.

Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που η Αγγλίδα δημιουργός εξωτερικεύει μέσω της μουσικής της τις ανησυχίες της επί του θέματος. Τον Φεβρουάριο του 2016 η Polly Jean… γύρισε τον δικό της «Τροχό» (The Wheel), σε μία προσπάθεια να αφυπνίσει συνειδήσεις και να εγείρει το ενδιαφέρον σχετικά με τα ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα, που χάνονται πίσω από φορτηγά στους δρόμους των Βαλκανίων. Ολόκληρο το άλμπουμ The Hope Six Demolition Project απέπνεε έντονα την αίσθηση της καταγγελίας απέναντι στην κοινωνική αδικία, τις διακρίσεις και τον πόνο, που γεννούν την περιθωριοποίηση και, κατά συνέπεια, την εγκληματικότητα.

Αυτή τη φορά συνεργάζεται με τον RamyEssam, την «φωνή της αιγυπτιακής επανάστασης», και μαζί δημιουργούν το TheCamp, μία ξεχωριστή «κατασκήνωση», έναν χώρο υποδοχής για όνειρα και ελπίδες που αναβλήθηκαν, όμως δεν χάθηκαν ακόμα.

[dropcap size=big]Τ[/dropcap]ο τραγούδι The Camp δημιουργήθηκε για να αποτυπώσει τη αβάσταχτη δυστυχία του πολέμου και να υποστηρίξει τις ανάγκες των ξεριζωμένων παιδιών σε επίπεδο υγείας, εκπαιδευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης στην Κοιλάδα Bekaa του Λιβάνου. Όπως έχει γίνει γνωστό, τα έσοδα από την κυκλοφορία του εν λόγω κομματιού θα διατεθούν αποκλειστικά για την άμεση κάλυψη αυτών των στοιχειωδών αναγκών. Το απαιτητικό αυτό ανθρωπιστικό έργο έχει αναλάβει η οργάνωση Beyond Association, η οποία παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης, υγειονομικής και ψυχολογικής υποστήριξης κυρίως μέσα από το art therapy, την νευροφυσιοθεραπεία και τις δημιουργικές δραστηριότητες.

Παράλληλα με την κυκλοφορία του κομματιού σε audio μορφή, η δισκογραφική εταιρεία Hot Head Music έδωσε στη δημοσιότητα και το επίσημο video clip, το οποίο επιμελήθηκε ο Rich Holbrook. Στο video clip παρακολουθούμε αποσπάσματα από το στούντιο κατά την ηχογράφηση του τραγουδιού, πλαισιωμένα από εντυπωσιακό ασπρόμαυρο φωτογραφικό υλικό του Giles Duley. Ο 45χρονος Βρετανός φωτοδημοσιογράφος, γνωστός για την ευρεία ενασχόλησή του με ζητήματα ανθρωπιστικών κρίσεων και συγκρούσεων, βρέθηκε στην Κοιλάδα Bekaa, όπου κατέγραψε και απαθανάτισε στιγμές από την δύσκολη καθημερινότητα των Σύριων προσφύγων: τα σπίτια, τα σχολεία, τα νοσοκομεία, τα πρόσωπα. Μάλιστα, το 2011 σε μία αποστολή του στο Αφγανιστάν έχασε τα δύο του πόδια και το αριστερό του χέρι, έπειτα από έκρηξη IED.[dropcap size=big]Σ[/dropcap]το κομμάτι The Camp, εκτός από την αισθαντική ερμηνεία και τους αναμενόμενα υπέροχους στίχους της PJ Harvey (A girl whose mouth was a straight line looked like a creature out of time | A boy burnt by cigarettes pushed his scarred hand through the fence) πρωταγωνιστεί και ο Αιγύπτιος Ramy Essam. Ο 30χρονος ερμηνευτής έχει χαρακτηριστεί ως «η φωνή της αιγυπτιακής επανάστασης», καθώς έγινε γνωστός σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα από την δημόσια ερμηνεία του κομματιού Irhal («Φύγε») στην Πλατεία Tahrir στο Κάιρο κατά την διάρκεια της Αραβικής Άνοιξης το 2011.

Θεωρείται πως η μετέπειτα παραίτηση του μονάρχη της χώρας, Χόσνι Μουμπάρακ, προήλθε λόγω της ευρείας δημοτικότητας που απέκτησε το συγκεκριμένο κομμάτι μεταξύ των διαδηλωτών, οι στίχοι του οποίου είχαν ξεκάθαρο αποδέκτη τον ίδιο. Το κομμάτι Irhal αναδείχθηκε το 2011 από το αγγλικό περιοδικό Time Out ως το τρίτο κομμάτι στην ιστορία που άλλαξε τον κόσμο. Ο Ramy τον Μάρτιο της ίδιας χρονιάς συνελήφθη και βασανίστηκε από τους άνδρες του καθεστώτος, ενώ τρία χρόνια αργότερα του προσφέρθηκε άσυλο από την πόλη του Μάλμε στη Σουηδία.

You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.

More Information

Κείμενο: Γιάννης Καρακασίδης (Lavart)

 

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr