Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Α όπως… Αλεχίνσκι, Πιέρ

[dropcap style=”normal or inverse or boxed”]Ο[/dropcap] Βέλγος καλλιτέχνης Πιέρ Αλεχίνσκι γεννιέται στις 19 Οκτωβρίου το 1927 στις Βρυξέλλες από γονείς ρώσο-εβραϊκής καταγωγής και δημιουργεί ένα διαφοροποιημένο έργο, γεμάτο φαντασία. Συνδυάζει τον πολιτισμό της δυτικής Ευρώπης και της Ασίας ενώ οι πίνακες του σχετίζονται με τον αφηρημένο εξπρεσιονισμό και τη λυρική αφαίρεση. Το 1949 γίνεται μέλος στην καλλιτεχνική ομάδα CoBrA και αποτελεί ενεργό μέλος της μέχρι το 1951, οπότε και σταματάει η δράση της.pierre_alechinsky_3

Βρισκόμαστε στα 1944 όταν ο Πιερ σπουδάζει στις Βρυξέλλες εφαρμοσμένες τέχνες μελετώντας τις τεχνικές απεικόνισης, εκτύπωσης και φωτογραφίας, ενώ τρία χρόνια αργότερα, το 1947, μετακομίζει με τη σύζυγο του στο Παρίσι για να συνεχίσει τις σπουδές του με τη χαρακτική, υπό την καθοδήγηση του Στάνλει Γούιλιαμ Χάιτερ. Στις αρχές του 1950 προσελκύει το ενδιαφέρον του η ασιατική καλλιγραφία και έτσι εργάζεται για το περιοδικό «Bokubi». Το 1954 αφού συναντά και επηρεάζεται από τον κινέζο καλλιτέχνη Γουαλάσε Τινγκ, αρχίζει να γνωρίζει και να εξερευνά την τέχνη της ζωγραφικής με μελάνι. Σημαντική χρονιά αφού είναι τότε που πραγματοποιείται και η πρώτη του έκθεση στο Παρίσι. Το επόμενο έτος φεύγει για την Ιαπωνία, όπου εκθέτει τον πίνακα «Νύχτα» στο Μουσείο Τέχνης Οχάρα και κινηματογραφεί την, αφιερωμένη στην παραδοσιακή τέχνη, ταινία «Calligraphie japonaise».

[dropcap style=”normal or inverse or boxed”]Μ[/dropcap]έχρι το 1960 τα έργα του έχουν ταξιδέψει, μέσω των εκθέσεων, στο Λονδίνο, στη Βέρνη, στη Μπιενάλε της Βενετίας, στο Πίτσμπουργκ της Νέας Υόρκης και στο Άμστερνταμ. Χαρακτηριστικό γνώρισμα τους είναι οι περιθωριακές σημειώσεις και τα διακοσμητικά στολίδια με μελάνι που πλαισιώνουν το κεντρικό μοτίβο του πίνακα. Στοιχείο που για πρώτη φορά συναντάται στο έργο του «Σέντραλ Παρκ». Κύριο υλικό του αποτελούν τα ακρυλικά χρώματα, μέχρι όμως το 1965, που αποφασίζει να χρησιμοποιεί αποκλειστικά μελάνι.

Η διεθνής σταδιοδρομία του συνεχίζεται όλη τη δεκαετία του ’70 και το 1983 γίνεται καθηγητής ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού. Το 1994 του απονέμεται τιμητικό διδακτορικό δίπλωμα από το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών και το 1995 ένα από τα έργα του χρησιμοποιείται ως σχέδιο για ένα βελγικό γραμματόσημο.

 

 

 

Κείμενο: Ειρήνη Μήττα (Lavart)

 

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr