Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου θα ολοκληρώσει φέτος το καλοκαίρι τις παραστάσεις του στην Επίδαυρο με ένα σημαντικό πολιτιστικό γεγονός. Αναφερόμαστε στη πρωτοφανώς δημιουργική παράσταση του Οιδίποδα.
Το αρχαίο δράμα υπήρχε εδώ και χρόνια στο μυαλό του Τόμας Οστερμάγιερ, σκηνοθέτη και καλλιτεχνικού διευθυντή του φημισμένου βερολινέζικου θεάτρου Schaubuhne. Η κατάλληλη στιγμή έφτασε φέτος, μετά από ειδική ανάθεση του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και της Κατερίνας Ευαγγελάτου.
Για τρεις μοναδικές βραδιές, στις 3,4 και 5 Σεπτεμβρίου, ο εξαιρετικά δημοφιλής στο ελληνικό κοινό Τόμας Οστερμάγιερ, θα σκηνοθετήσει στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου έναν νέο Οιδίποδα, σε μια παγκόσμια πρεμιέρα, που αποτελεί συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με τη γερμανική Schaubuhne.
Ο σκηνοθέτης αναλαμβάνει όχι το ίδιο το έργο του Σοφοκλή, αλλά ένα πρωτότυπο κείμενο με την υπογραφή της Γερμανίδας δραματουργού Μάγιας Τσάντε, που μεταφέρει τον αρχαίο μύθο στην εποχή μας. Παρακολουθούμε τον μύθο να ξεδιπλώνεται στην Ελλάδα σήμερα, όπου μια οικογένεια Γερμανών βιομηχάνων κάνει τις διακοπές της.
«Όταν ο Ρήγας συνάντησε τον Μότσαρτ» του Γιάννη Σολδάτου ξεκινάει περιοδεία
Ο 52χρονος σκηνοθέτης χρησιμοποίησε το έργο του Σοφοκλή σαν πηγή έμπνευσης κι απευθύνθηκε στη Γερμανίδα δραματολόγο Μάγια Τσάντε -επί χρόνια συνεργάτιδα της Schaubuhne και του ίδιου προσωπικά- για να γράψει ένα πρωτότυπο κείμενο που να μεταφέρει τον Οιδίποδα στην εποχή μας.
«Μου έγινε ανάθεση για παράσταση στην Επίδαυρο. Ας κάνουμε τον Οιδίποδα, στη σημερινή εποχή όμως, με μια οικογένεια Γερμανών που κάνει διακοπές στην Ελλάδα». Αυτά ήταν τα αρχικά λόγια του Οστερμάγιερ προς τη Μάγια Τσάντε.
Απ’ όλη αυτή τη δημιουργική διαδικασία και με φόντο το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, προέκυψε ένα σύγχρονο έργο με τέσσερα πρόσωπα επί σκηνής. Την Κριστίνα που βασίζεται στην Ιοκάστη, τον Μίχαελ που βασίζεται στον Οιδίποδα, τον Ρόμπερτ που βασίζεται στον Κρέοντα και την Τερέζα -μια επινοημένη φίλη της Ιοκάστης που έχει στοιχεία του Τειρεσία και των δούλων, αλλά στην ουσία αποτελεί έναν πρωτότυπο χαρακτήρα.
Οι τέσσερις αυτοί χαρακτήρες δεν συνθέτουν μια βασιλική οικογένεια. Πρόκειται για μια οικογένεια που διοικεί μια επιχείρηση με μακροχρόνια ιστορία. Μια επιχείρηση που έχει οικοδομηθεί στη βάση της εκμετάλλευσης και της συγκάλυψης αδικημάτων.