Μετά από δυο χλιαρές εβδομάδες, επιστρέφουμε στην αγαπημένη συνήθεια των ελληνικών εταιριών διανομής, το βομβαρδισμό δηλαδή καινούριων ταινιών στις κινηματογραφικές αίθουσες. Εννιά τον αριθμό και πάμε να πούμε δυο-τρία λόγια για την καθεμία.
Ξεκινάμε με την πιο αξιόλογη επιλογή και μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, το «Πάση Θυσία (Hell or high water)» του Ντέιβιντ Μακένζι, ένα σύγχρονο γουέστερν με μπόλικες πινελιές μαύρου χιούμορ, επηρεασμένο σε μεγάλο βαθμό από τον κινηματογράφο τον αδερφών Κοέν (στοιχείο θετικό από μόνο του). Πρόκειται για την ιστορία δυο αδερφών, οι οποίοι έχουν ως στόχο να ληστέψουν μέσα σε μια βδομάδα κάποιες συγκεκριμένες τράπεζες για να γλιτώσουν την πατρική τους φάρμα από κατάσχεση, για κακή τους τύχη όμως πέφτουν πάνω σ’ έναν ξεροκέφαλο αστυνομικό-σερίφη, ο οποίος θέλει να κλείσει την καριέρα του με μία ακόμα σύλληψη πριν βγει στη σύνταξη.
Κάθε ταινία που παίζει ο μεγάλος Τζεφ-Λεμπόφσκι-Μπρίτζες κερδίζει την προσοχή μας, πόσο μάλλον όταν παραδίδει μια από τις ερμηνείες τις χρονιάς που θα τον φέρει σίγουρα και στις υποψηφιότητες των Όσκαρ για β’ ρόλο. Εξαιρετικός και ο Μπεν Φόστερ, ενώ μέχρι και ο ψιλοατάλαντος Κρις Πάιν εδώ είναι τιμιότατος. Το φιλμ ήταν υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης δραματικής ταινίας, σεναρίου κι ερμηνείας για τον Μπρίτζες, έχει κερδίσει αρκετά βραβεία από Ενώσεις Κριτικών στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, θα τσιμπήσει σίγουρα και τις ανάλογες οσκαρικές τιμές, ενώ προβλήθηκε και στο πρόσφατο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=JQoqsKoJVDw” width=”200″ height=”100″ responsive=”no”]
«Με τα μάτια ανοιχτά»( As I open my eyes) της Λέιλα Μπουζίντ. Και αυτό το φιλμ είχαμε την ευκαιρία να το δούμε στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια ιστορία ενηλικίωσης, στην οποία η νεαρή πρωταγωνίστρια προσπαθεί να βρει τη θέση της στην αραβική κοινωνία της Τυνησίας λίγους μήνες πριν την Επανάσταση που οδήγησε στην «Αραβική Άνοιξη», όντας μέλος ενός συγκροτήματος που κάνει πολιτική μουσική, ενώ η οικογένειά της την προορίζει για γιατρό. Υποψήφια για το βραβείο LUX του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου(έχασε από το «Τόνι Έρντμαν»),κέρδισε το βραβείο κοινού στο φεστιβάλ Βενετίας
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=kgx_48jQAmE” width=”200″ height=”100″ responsive=”no”]
«Έτερος εγώ» του Σωτήρη Τσαφούλια. Ακόμα μια ταινία που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, κερδίζοντας μάλιστα το βραβείο κοινού για ελληνικές συμμετοχές. Ένας καθηγητής εγκληματολογίας με την βοήθεια ενός μαθηματικού προσπαθεί να εξιχνιάσει πέντε φόνους που συνδέονται μεταξύ τους με ρητά του Πυθαγόρα. Ενδιαφέρουσα προσπάθεια σ’ ένα δύσκολο κινηματογραφικό είδος με τον Φρανσούα Κλουζέ, γνωστό από τους «Άθικτους» σε μικρό ρόλο.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=MKpEyzQXKYs” width=”200″ height=”100″ responsive=”no”]
«ΧΧΧ: Επανεκκίνηση» του Ντ. Τζ Καρούζο. Όχι, αυτό δεν προβλήθηκε στο φεστιβάλ και είναι απορίας άξιο πως συνεχίζει να παράγει ταινίες αυτή η σειρά, είχα την εντύπωση ότι είχε πεθάνει ο μυστικός πράκτωρ ΧΧΧ, αλλά λάθεψα, ο Βιν ο Ντίζελ ποτέ δεν πεθαίνει, το πολύ να σκηνοθετήσει το θάνατό του για να κάνει τη ζωάρα του, αλλά όταν η κυβέρνηση τον χρειαστεί, θα είναι πάντα εκεί. Παίζει και η Νίνα Ντόμπρεβ (Vampire Diaries) που την αγαπάμε.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=GAgrbNBZ_E0″ width=”200″ height=”100″ responsive=”no”]
«Άρνηση (Denial)» του Μικ Τζάκσον. Η ιστορικός Ντέμπορα Λιπσταντ εκδίδει ένα βιβλίο για το Ολοκαύτωμα και ο Βρετανός συγγραφέας Ντέιβιντ Ίρβινγκ την μηνύει για δυσφήμιση, έτσι συμφωνα με το βρετανικό δίκαιο είναι ένοχη μέχρι να αποδείξει ότι είναι αθώα, πράγμα που σημαίνει ότι πέρα από την υπεράσπιση του εαυτού της, πρακτικά πρέπει να αποδείξει ότι και το Ολοκαύτωμα όντως συνέβη. Μια αληθινή ιστορία για την αναζήτηση της αλήθειας στην Ιστορία, με πρωταγωνίστρια την Ρέιτσελ Γουάιζ και τον πάντα καλό Τίμοθι Σπολ, είναι υποψήφια μάλιστα για BAFTA καλύτερης βρετανικής ταινίας της χρονιάς.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=yH7ktvUWaYo” width=”200″ height=”100″ responsive=”no”]
«Υπόθεση Φριτς Μπάουερ: Μυστική Ατζέντα» του Λαρς Κράουμε. Ακόμα μια ταινία για το Ολοκαύτωμα, η αληθινή ιστορία ενός Γερμανού Εισαγγελέα που αποκάλυψε πολλές από τις φρίκες του πολέμου, συγκίνησε την Γερμανική Ακαδημία Κινηματογράφου που της έδωσε έξι βραβεία φέτος.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=Ms0MTUC7Mlc” width=”200″ height=”100″ responsive=”no”]
Θα προβληθούν επίσης το σέρβικο η «Καλή Σύζυγος» της γνωστής (στην χώρα της) ηθοποιού Μιριάνα Καράνοβιτς
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=tpoVBS1Vxss” width=”200″ height=”100″ responsive=”no”]
το ντοκιμαντέρ «Lost in the Bewilderness» της Αλεξάνδρας Άνθονι για έναν πεντάχρονο που απήχθη στην Ελλάδα και βρέθηκε μετά από έντεκα χρόνια στην Αμερική
[su_youtube url=” https://www.youtube.com/watch?v=_7N1uQi8NhI” width=”200″ height=”100″ responsive=”no”]
και για τους μικρούς μας φίλους οι περιπέτειες της Μάγιας της -wait for it- Μέλισσας του Άλεξ Στάντερμαν.
[su_youtube url=” https://www.youtube.com/watch?v=JOfAXd-XcdI” width=”200″ height=”100″ responsive=”no”]