Κατέκτησαν και τις δύο πρώτες θέσεις παγκοσμίως
Η αναβίωση του βινυλίου είναι γεγονός και η ολοένα αυξανόμενη ρετροσπεκτίβα στις κλασσικές μορφές ακρόασης της μουσικής συνεχίστηκε αποδεδειγμένα και το 2017, όπου το κοινό παγκοσμίως έδειξε την ανάγκη του για… ακόμη περισσότερους Beatles.
Επικαλούμενο τα δεδομένα της Nielsen, το περιοδικό Billboard εξέδωσε τη λίστα με τα 10 εμπορικότερα βινύλια για το 2017, χρονιά κατά την οποία οι πωλήσεις τους άγγιξαν εκείνες του 1991. Συνολικά, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους πουλήθηκαν 14.32 εκατομμύρια δίσκοι βινυλίου παγκοσμίως, ποσοστό 9% υψηλότερο σε σχέση με το 2016. Στην κορυφή της εν λόγω λίστας βρέθηκαν οι Beatles, κατακτώντας μάλιστα όχι μόνο την πρώτη αλλά και τη δεύτερη θέση.
Συγκεκριμένα, το άλμπουμ με τίτλο “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” (1967) πούλησε 72,000 αντίτυπα βινυλίου, ενώ ακολούθησε το “Abbey Road” (1969) με 66,000. Πρόκειται για δύο από τα τελευταία άλμπουμ του θρυλικού συγκροτήματος λίγο πριν την οριστική διάλυσή του το 1970. Στις χαμηλότερες θέσεις της λίστας συναντάμε την Amy Winehouse, τον Prince, τον δίσκο-σταθμό του Bob Marley με τους Wailers, τους Pink Floyd και τον Michael Jackson.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι δίσκοι βινυλίου εν γένει συγκέντρωσαν το 8,5% των συνολικών πωλήσεων δίσκων για το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 2% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.
Αναλυτικά η λίστα της Nielsen για τα βινύλια το 2017:
1. The Beatles, Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (72,000 αντίτυπα)
2. The Beatles, Abbey Road (66,000)
3. Soundtrack, Guardians of the Galaxy: Awesome Mix Vol. 1 (62,000)
4. Ed Sheeran, Divide (62,000)
5. Amy Winehouse, Back to Black (58,000)
6. Prince, Purple Rain (Soundtrack) (58,000)
7. Bob Marley and the Wailers, Legend: The Best of (56,000)
8. Pink Floyd, The Dark Side of the Moon (54,000)
9. Soundtrack, La La Land (49,000)
10. Michael Jackson, Thriller (49,000)
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.