Παρακολουθώ τα θεατρικά δρώμενα σε όλο τον κόσμο και φροντίζω η ενημέρωση μου να μετουσιώνεται σε θεατρική πρόταση. Οποιοσδήποτε προσπαθεί να συντηρήσει ένα θέατρο, όπως εγώ το Studio Kυψέλης, από το οποίο φέτος πέρασαν σημαντικοί δημιουργοί (από την Πέπη Οικονομοπούλου και τον Γιάννη Σολδάτο ως τη Στέλλα Μαρή και τον Γιάννη Ρωμανό ) οφείλει να δίνει το δικό του στίγμα, που ξεκινά από την επιλογή των έργων.
Πιο συγκεκριμένα, προσπαθώντας να κάνω θέατρο ρεπερτορίου με την ομάδα μου , τους Θεατρίνων Θεατές κι έχοντας επιτύχει ν΄ανεβάσω ορισμένους από τους σημαντικότερους παγκόσμια συγγραφείς, σε κάποια από τα καλύτερα τους έργα , έχω προσεγγίσει σκηνοθετικά Τενεσσύ Ουίλιαμς, Ίψεν, Μαριβώ, Σαίξπηρ, Γκόγκολ, Πεσσόα, ‘Οσκαρ Ουάιλντ, Ρης & Έλις, Φόλλευ, αλλά και τους σπουδαίους νεοέλληνες Σκούρτη, Σολδάτο, Χρονά. Πέρυσι μέσω του ατζέντη μου πήρα στα χέρια μου το διαμάντι αυτό του Howard, το VICTIMS που αποτελεί παγκόσμιο hit, και που ανήκει στην κατηγορία του κοινωνικοπολιτικού θρίλερ με ένταση, δράση, σασπένς ανατροπές , χιούμορ και σωστή διαγραφή χαρακτήρων, απαραίτητα συστατικά επιτυχίας. Αλλά με ιδιαίτερες απαιτήσεις, αφού πρόκειται για ένα δυνατό ψυχογράφημα , μια δίωρη πάλη δύο ηρώων, που διαρκώς ακροβατούν , και το οποίο δεν ανεβαίνει χωρίς τους κατάλληλους συντελεστές!
Πρώρα πρώτα απαιτούσε δύο νέους ανθρώπους με δυναμική πρωταγωνιστή , που θα τολμούσαν να εκτεθούν ψυχικά και σωματικά μπρος στο κοινό, μια που το έργο απαιτεί και γυμνό. Ευτύχησα στην επιλογή και ειδικά φέτος είχα την τύχη να βρω τους ιδανικούς ερμηνευτές στο πρόσωπο του Μιχάλη Ιατρόπουλου και της Σόνιας Κωτίδου που με σεμνό ρεαλισμό προσεγγίζουν , με ακρίβεια , ταλέντο και ευαισθησία τους απαιτητικούς ερμηνευτικά ήρωες του Howard.
Έπειτα, η εξαίρετη μετάφραση του Σωτήρη Αντωνίου αποδίδει κάθε πτυχή της σκέψης των δύο ηρώων αλλά και της τοποθέτησης του Howard για την προσωπική ελευθερία , την αυτοδιάθεση και την διεκδίκηση στις σύγχρονες κοινωνίες και η λεπτομερής και ευφάνταστη σκηνογραφική και ενδυματολογική δουλειά της Γιοβάννας Πρασσίνου , που έφτιαξε ένα ατελιέ σχεδιαστών στη Νέα Υόρκη, που σχολιάστηκε εξαιρετικά από όλους τους κριτικούς. Τέλος ο Σάκης Τσιλίκης έγραψε τέλεια για το είδος μουσική, που ενδυναμώνει τις ατμόσφαιρες που απαιτεί το έργο ενώ τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς σχεδίασα εγώ – και πρέπει να τονίσω πόση σημασία δίνω στις παραστάσεις μου στον φωτισμό, που είναι μια τέχνη απαιτητική ειδικά για θέατρο – παράσταση δωματίου αλλά το αντιμετώπισα με την ίδια αφοσίωση που σχεδίασα φωτισμούς σε μεγάλα festivlas, στο Μέγαρο Μουσικής ή σε τεράστια θέατρα.
Αγαπώ το Victims γιατί είναι ένα πολιτικό θρίλερ που πραγματεύεται το δικαίωμα του ανθρώπου αργά ή γρήγορα, να επαναστατήσει σε ότι καταστρατηγεί την ελευθερία του. Το συμπέρασμα μου από το ανέβασμα και την πορεία της παράστασης είναι ότι όποιο θεατρικό μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα τον εαυτό μας, αυτόματα μάς ανοίγει δρόμο επικοινωνίας και με τους άλλους αλλά και με το ίδιο το κοινό.
Η παράσταση βραβεύτηκε με 4 βραβεία στο 3ο Διαβαλκανικό Festival, καλύτερου ξένου έργου, σκηνοθεσίας και α΄ αντρικού και γυναικείου ρόλου , συνέλλεξε εγκωμιαστικές κριτικές ενώ ο ατζέντης του έργου Gordon Dickerson, χαρακτήρισε τη σκηνοθετική προσέγγιση ιδανική. Παίχτηκε ή θα παιχτεί από μας εκτός από την Αθήνα στη Χαλκίδα στη Θεσσαλονίκη στην Πάτρα και σε άλλες μεγαλουπόλεις ενώ θα επαναληφθεί και του χρόνου όλη τη χρονιά στην Αθήνα από τους Θεατρίνων Θεατές στο φιλόξενο Studio Κυψέλης παράλληλα με τις νέες παραγωγές έργων του Γιάννη Σολδάτου της Λείας Βιτάλη και του Peter Whitebrook. Σας ευχαριστώ θερμά.