Φωτογραφία Εξωφύλλου

Μήπως είναι αργά να ξεκινήσω τώρα; Έχει η μουσική ηλικία;

Υπάρχει η λεγόμενη «κατάλληλη ηλικία» για το ξεκίνημα ενός μουσικού οργάνου;

Η ενασχόληση με τη μουσική αποτελεί, σχεδόν πάντα, μια δραστηριότητα των νέων. Μια τυπική εικόνα μαθητή της μουσικής είναι συνήθως ένα εφτάχρονο παιδάκι που κάθεται στο σκαμνάκι μπροστά από το πιάνο, με τα πόδια του να αιωρούνται λόγω του ύψους του, ή μία δασκάλα που διορθώνει τα μικροκαμωμένα δάχτυλα, που κρατούν το δοξάρι, του μικρού μαθητή βιολιού. Κάποιοι από τους μικρούς μαθητές θα εξελίξουν τις γνώσεις τους και θα ασχοληθούν επαγγελματικά με το χόμπι τους. Άλλοι θα κρατήσουν τις γνώσεις τους σε ένα εμπειρικό επίπεδο, ενώ άλλοι θα εγκαταλείψουν την ιδέα. Όλα αυτά τα διαφορετικά ενδεχόμενα έχουν ένα κοινό παρονομαστή. Η ενασχόληση με τη μουσική ξεκίνησε σε μικρή ηλικία.

Φωτογραφία κειμένου
Η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της νοητικής και συναισθηματικής ανάπτυξης ενός παιδιού.

Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου σε νεαρή ηλικία έχει πολλά οφέλη για ένα παιδί. Αποτελεί πηγή έμπνευσης και αξιοποίησης των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων του, πεδίο έκφρασης των συναισθημάτων και της δημιουργικότητας του, καθώς και μέσο ανάπτυξης της συναισθηματικής του νοημοσύνης. Το παιδί μαθαίνει από νωρίς τις αρετές της πειθαρχίας, της υπομονής και επιμονής, που θα επηρεάσουν θετικά την εφηβεία και την ενήλικη ζωή του. Τί συμβαίνει όμως όταν ένας, πλέον ενήλικας, έχει την θέληση να μάθει ένα μουσικό όργανο;

Νέες εκπαιδευτικές και επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα οφέλη είναι πολύπλευρα, ποικίλα και αφορούν τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική υγεία. Η μουσική είναι για το μυαλό ό, τι η γυμναστική για το σώμα. Βάσει ερευνών, οι περισσότερες δραστηριότητες που πραγματοποιούμε καθημερινά, χρησιμοποιούν συγκεκριμένα μέρη του εγκεφάλου. Η ενασχόληση με ένα μουσικό όργανο από την άλλη, δημιουργεί μια πολύπλοκη σύνθεση δραστηριοτήτων στον εγκέφαλο. Αυτή η διαδικασία μπορεί, μακροχρόνια, να αποτρέψει ασθένειες του εγκεφάλου, όπως Αλτσχάιμερ, Πάρκινσον και άνοια.

Το παρακάτω μικρού μήκους βίντεο της TED-Ed εξηγεί, ακριβώς, αυτό.

You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.

More Information

Για έναν ενήλικα, η εκτόνωση του άγχους της καθημερινότητας, η ανάγκη για έκφραση, για κοινωνικοποίηση και για εμπειρία, μπορεί να αποτελέσει την αρχή μιας ώριμης δημιουργικής ανακάλυψης. Η συνειδητή επιλογή αποτελεί προτέρημα για έναν ενήλικα, καθώς είναι κατασταλαγμένος και στο μουσικό όργανο αλλά και στο είδος της μουσικής. Είναι μία σκέψη που έχει επαναληφθεί αρκετές φορές. Μπορεί να ήταν μια κρυφή επιθυμία κάποια στιγμή στο παρελθόν ή ένα παιδικό όνειρο που έμεινε ανεκπλήρωτο.

Κάποια από τα προτερήματα ενός μεγαλύτερου σπουδαστή είναι η δυνατότητα αυτοσυγκέντρωσης και δημιουργικής μελέτης, η διανοητική και συναισθηματική ωριμότητα τα οποία δίνουν μια διαφορετική διάσταση στην μουσική δημιουργία. Ο ενήλικας δεν χρειάζεται παρακίνηση για το καινούργιο ξεκίνημα. Δεν αποτελεί κάποια υποχρέωση όπως θα μπορούσε να το θεωρήσει ένα παιδί. Είναι απλώς η μαγεία της δημιουργίας. Όπως έχει πει άλλωστε ο Μέριλιν Μάνσον «η μουσική, είναι η πιο ισχυρή μορφή μαγείας».

Φωτογραφία Κειμένου
Η χαρά της δημιουργίας είναι δικαίωμα όλων των ηλικιών.

Η μουσική, λοιπόν, δεν έχει ηλικία. Η δημιουργία και η έμπνευση ανήκουν σε σένα. Αν κάποια στιγμή δίστασες, σκέψου ότι ο Δαρβίνος δημοσίευσε το βιβλίο «Η καταγωγή των ειδών» στα πενήντα του έτη!

Και όπως λέει ο τίτλος του μυθιστορήματος του Πρίμο Λέβη: Αν όχι τώρα, πότε;

Κείμενο: Χριστίνα Ρουμελιώτη (Lavart)

 

Πηγή κειμένου: 1, 2

Πηγή φωτογραφιών: 1, 2, 3

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr