Ένα έξυπνο κορίτσι φιλάει αλλά δεν αγαπάει,
ακούει αλλά δεν πιστεύει και φεύγει πριν την αφήσουν.
[dropcap size=big]Τ[/dropcap]όνοι μελάνι έχουν χυθεί για τη ζωή της Μέριλιν Μονρόε, μια ζωή φτιαγμένη από εκείνα τα υλικά που αποτελούν τα όνειρα, αλλά και τους εφιάλτες. Εγκατάλειψη, μοναξιά, δάκρυα, χρήματα, φήμη, πάθη κι ένα τέλος πρόωρο, τυλιγμένο με σκιές και σενάρια συνομωσίας.
Η Νόρμα Τζιν Μόρτενσον, όπως είναι το πραγματικό της όνομα, αντικρύζει το φως του κόσμου την 1η Ιουνίου 1926 στο Λος Άντζελες. Η μητέρα της, Γκλάντις, δεν ξέρει ποιος είναι ο πατέρας της μικρής, καθώς αλλάζει συχνά ερωτικούς συντρόφους. Είναι μια εντυπωσιακή γυναίκα που υποφέρει ωστόσο από ψυχολογικά προβλήματα, γεγονός που οδηγεί εκείνη να μπαινοβγαίνει σε διάφορα ιδρύματα και την κόρη της να οδηγείται σε ορφανοτροφείο στην τρυφερή ηλικία των 9 ετών και στη συνέχεια να αλλάζει 11 θετούς γονείς.
Αναζητώντας προφανώς την οικογενειακή θαλπωρή που δε γνώρισε ποτέ, παντρεύεται στα 16 της χρόνια τον 21χρονο τεχνίτη αεροσκαφών Τζέιμς Ντόχερτι. Ο γάμος της διαλύεται όμως πέντε χρόνια αργότερα και η Μέριλιν στρέφεται στον κόσμο του θεάματος. Είναι μόλις 21 ετών και γεμάτη φιλοδοξίες. Κάνει κάποιες εμφανίσεις σε ταινίες της 20th Century – Fox και της Columbia Pictures, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία, με το μόντελιγκ να μοιάζει η μοναδική διέξοδος για κείνη.
[dropcap size=big]Τ[/dropcap]ο 1953, ένα τυχαίο γεγονός της αλλάζει όλη τη ζωή. Ο Χιου Χέφνερ αγοράζει μια φωτογραφία της για 500 δολάρια και τη χρίζει την πρώτη Sweetheart (ο μετέπειτα τίτλος των Playmate) του μήνα, για το περιοδικό Playboy. Η Μέριλιν εκμεταλλεύεται την απροσδόκητη δημοσιότητα για να κάνει δυναμική επιστροφή στα κινηματογραφικά πλατό.
Μερικές από τις πιο γνωστές ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε είναι το Όλα για την Εύα (1950), Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές (1953), Πώς να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο (1953), Επτά χρόνια φαγούρας (1955), Μερικοί το προτιμούν καυτό (1959), Έλα ν’ αγαπηθούμε (1960) κ.α.
Το κινηματογραφικό κοινό λατρεύει τη Μέριλιν – το ξανθό κορίτσι με τη ναζιάρικη φωνή, τη χαριτωμένη αφέλεια και τον εκρηκτικό ερωτισμό. Ωστόσο, η ίδια δεν είναι πλασμένη από το υλικό των αληθινά σπουδαίων ηθοποιών. Της είναι τρομερά δύσκολο να θυμηθεί τις ατάκες της (χρειάστηκαν 60 λήψεις για να πει τη φράση «Εγώ είμαι, γλύκα» στην ταινία Μερικοί το προτιμούν καυτό), αργεί στα γυρίσματα, έχει ιδιοτροπίες και παράλογες απαιτήσεις. Παρόλα αυτά, ολόκληρη η Αμερική παραληρεί για το νέο της σύμβολο του σεξ.
«Το μόνο που φοράω στο κρεβάτι μου είναι Chanel No 5, φυσικά», δηλώνει σκανταλιάρικα, επιβεβαιώνοντας τις φήμες που τη θέλουν να αγαπάει το γυμνό σε κάθε περίσταση. Πολύ συχνά κυκλοφορεί δίχως ρούχα μπροστά σε κομμώτριες και μακιγιέζ μέσα στα στούντιο, ενώ φορά τη γούνα που της χάρισε ο δεύτερος σύζυγός της, εντελώς γυμνή.
[dropcap size=big]Η[/dropcap] ερωτική της ζωή είναι αυτή που προκαλεί φρενίτιδα γύρω από το όνομά της. Οι γάμοι της με τον αστέρα του μπέιζμπολ Τζο Ντι Μάτζιο και αργότερα με το θεατρικό συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ καταλήγουν σε πολύκροτα διαζύγια, τροφοδοτώντας με άφθονο υλικό τον Τύπο της εποχής. Παράλληλα, η φημολογούμενη σχέση της με τον πρόεδρο των Η.Π.Α. και σύζυγο της Τζάκι, Τζον Κέννεντι, σχεδόν επιβεβαιώνεται όταν του τραγουδά το περίφημο πια (και αισθησιακό) Happy Birthday Mr. President για τα 45α γενέθλιά του, στις 19 Μαΐου του 1962.
Η κατάρα της οικογένειας Κέννεντι φαίνεται ότι αγγίζει και την εκθαμβωτική Μέριλιν – ο υπεύθυνος των δημοσίων σχέσεών της, Ρούπερτ Άλλαν, ισχυρίζεται ότι ο Τζον και ο αδερφός του, Μπομπ, μοιράζονταν το κρεβάτι της, με την ίδια να δηλώνει βαθιά πληγωμένη από το γεγονός ότι «την πετούσαν ο ένας στον άλλο, σαν ένα κομμάτι κρέας».
Πιθανόν αυτή η σχέση της με τον πρόεδρο των Η.Π.Α. να αποτέλεσε και την αιτία του θανάτου της, μόλις στα 36 της χρόνια. Η οικονόμος της ανακαλύπτει το νεκρό της σώμα, στις 5 Αυγούστου 1962. Η Μέριλιν είναι γυμνή, με το ένα της χέρι να κρατάει το ακουστικό του τηλεφώνου και το άλλο ένα άδειο φιαλίδιο. Η επίσημη εκδοχή είναι αυτοκτονία από υπερβολική δόση βαρβιτουρικών, όμως ο Ντι Μάτζιο δε διστάζει να αφήσει ξεκάθαρες αιχμές για την προεδρική οικογένεια.[dropcap size=big]Ε[/dropcap]ίμαι καλή, αλλά δεν είμαι άγγελος. Αμαρταίνω, αλλά δεν είμαι ο διάβολος. Είμαι απλά ένα μικρό κορίτσι σ’ ένα μεγάλο κόσμο, που ψάχνει να βρει κάποιον ν’ αγαπήσει.
Πίσω από τα φλας που άστραφταν σε κάθε της βήμα, πίσω από τις αισθησιακές φωτογραφίσεις, πίσω από τα λαμπερά χαμόγελα, η Μέριλιν ήταν πάντα ένα επιπόλαιο παιδί, που έψαχνε τη ζεστασιά που τόσο είχε ανάγκη. ‘Η ακόμη, μια γυναίκα με ενδιαφέροντα τα οποία ελάχιστοι γνώριζαν. Διάβαζε με μανία ό,τι έπεφτε στα χέρια της που αφορούσε τον Αβραάμ Λίνκολν, θαύμαζε τα έργα του Γκόγια, αγαπούσε το σερφ και ήταν εξαιρετική μαγείρισσα.
Στη συνείδηση του κόσμου, πάντως, αποτυπώθηκε σαν το πρώτο σύμβολο του σεξ, σαν τη μόνη γυναίκα που προκάλεσε τόσα πάθη σε διάσημους αλλά και απλούς άντρες. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο δεύτερος σύζυγός της, Τζο Ντι Μάτζιο, έστελνε τριαντάφυλλα στον τάφο της τρεις φορές την εβδομάδα επί 20 χρόνια μετά το θάνατό της.
Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει 6η στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών, ενώ η εικόνα της έχει επηρεάσει τα πρότυπα της γυναικείας ομορφιάς μέχρι και σήμερα.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.