Εργαστήριο θεάτρου
Η ποίηση της κίνησης – εργαστήριο θεάτρου της επινόησης
με την Sanja Krsmanović-Tasić
Σκηνοθέτη, χορογράφο, ηθοποιό, δασκάλα χορού και θεάτρου/δράματος από τη Σερβία
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει εργαστήριο θεάτρου με τίτλο «Η ποίηση της κίνησης – εργαστήριο θεάτρου της επινόησης» με εμψυχώτρια τη Sanja Krsmanović-Tasić, πρόεδρο του CEDEUM, του Κέντρου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση της Σερβίας και καλλιτεχνική διευθύντρια του Hleb Teatar από τη Σερβία. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, ηθοποιούς, χορευτές, καλλιτέχνες, θεατροπαιδαγωγούς και φοιτητές. Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στα αγγλικά με βοήθεια στη μετάφραση.
Το πρώτο μέρος του εργαστηρίου περιλαμβάνει ασκήσεις που θα προθερμάνουν το σώμα και θα βοηθήσουν κάθε άτομο ξεχωριστά να αναπτύξει το δικό του σωματικό «λεξιλόγιο». Στη συνέχεια, με τεχνικές θεάτρου της επινόησης, θα επικεντρωθούμε στη δημιουργία ποικίλου υλικού, που θα αξιοποιηθεί για τη δημιουργία ενός συλλογικού δρώμενου (performance art).
Το εργαστήριο βασίζεται σε τεχνικές του θεάτρου της Ανατολικής Ευρώπης και των μεγάλων δασκάλων του σύγχρονου θεάτρου και χορού του 20ου αιώνα, όπως ο Grotowski, ο Barba, o Yoshi Oida, η Carolyn Carson, στη βιο-μηχανική και στο σωματικό θέατρο, σε διάφορες τεχνικές των πολεμικών τεχνών, καθώς και σε τεχνικές θεάτρου και χορού στις οποίες οδηγήθηκε η Sanja Krsmanovic Tasic μετά από 30 χρόνια αφοσίωσης στην πρακτική και την έρευνα των παραστατικών τεχνών.
Το εργαστήριο θα επικεντρωθεί στη “γενετική μνήμη”, στα αποτυπώματα που φέρουμε εντός μας από τις ζωές των προγόνων μας. Παρόλο που κάθε γενιά χαρακτηρίζεται από την εποχή στην οποία ζει, τα σώματά μας θυμούνται τα μοτίβα, τις κινήσεις και τις ενέργειες των γενεών που προηγήθηκαν. Στόχος μας είναι να εκφράσουμε καλλιτεχνικά αυτή την κληρονομιά και παράλληλα να διευρύνουμε την αυτογνωσία μας και να ορίσουμε τον ρόλο και τη θέση μας ως καλλιτεχνών στον κόσμο και στον 21ο αιώνα.
«Ενδιαφέρομαι για το πώς τα σώματα των ηθοποιών αφηγούνται μια ιστορία», για το «πώς τραγουδούν μια δράση», όπως θα έλεγε ο μεγάλος δάσκαλος του θεάτρου των αρχών του 20ου αιώνα, ο Stanislavski. Αυτό το τραγούδι είναι τραγούδι προαιώνιο, που απηχεί κάθε πρόγονό μας, τις κινήσεις τους, τις προσωπικές και τις φυλετικές/κοινωνικές τελετουργίες τους. Σε αυτό το εργαστήριο κάθε συμμετέχων και συμμετέχουσα θα διερευνήσει προσωπικά αυτές τις τελετουργίες. Μέσα από συγκεκριμένη διαδικασία θα οδηγηθεί στη δημιουργία, την επεξεργασία και την ένταξή τους σε ένα συλλογικό δρώμενο, που θα παρουσιαστεί στο τέλος του εργαστηρίου.
«Πιστεύω βαθιά στη δύναμη του θεάτρου να μεταμορφώνει τόσο τους δημιουργούς όσο και τους θεατές. Ας ανακαλύψουμε μαζί τι χρειάζεται να προκαλέσουμε, να θεραπεύσουμε ή να αλλάξουμε, με το κοινό μας τελετουργικό και με την αλληλεπίδρασή μας με το κοινό».
Αιτήσεις συμμετοχής
Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του εργαστηρίου οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Για πληροφορίες για τον τρόπο αίτησης και πληρωμής πατήστε εδώ
ή επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://theatroedu.gr.exploria.gr/
Κόστος /Αιτήσεις
25 ευρώ για τα μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
40 ευρώ για τα μη μέλη
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Γραφείο Βόρειας Ελλάδας
6-7 Μαΐου 2019
στον Πολυχώρο Τέχνης Alte Fablon, Φιλίππου 71
Ώρες: 16.00 – 21.00
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Η Sanja Krsmanović-Tasić είναι σκηνοθέτης, χορογράφος, ηθοποιός, δασκάλα χορού και θεάτρου/δράματος. Είναι πρόεδρος του Κέντρου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση της Σερβίας, CEDEUM, και καλλιτεχνική διευθύντρια του Hleb Teatar, θεατρικού οργανισμού που επικεντρώνεται στο θέατρο συνόλου, τη μίξη χορού και ζωντανής μουσικής, καθώς και τη δημιουργία θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων. Είναι ιδρυτικό μέλος της ένωσης Association Artistic Utopia και καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεατρικού Φεστιβάλ για Παιδιά και Νέους Mater Terra. Είναι Πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση (IDEA), συγγραφέας και δημιουργός πολυάριθμων εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών προγραμμάτων, πολλά από τα οποία ανήκουν στον χώρο της Τέχνης για την Κοινωνική Αλλαγή, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με χορευτές και ηθοποιούς με αναπηρία. Έχει αναπτύξει την έννοια της «οικολογίας της ψυχής» και από το 2014 την έχει εντάξει στη διδασκαλία της. Περιοδεύει με τις παραστάσεις της και διεξάγει εργαστήρια διεθνώς.