Νέοι κανονισμοί από το Υπουργείο Παιδιών και Οικογενειακών Υποθέσεων της Νορβηγίας καθιστούν παράνομη για τους influencers και τους διαφημιστές να κοινοποιούν ρετουσαρισμένες φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε μια προσπάθεια να περιοριστούν τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς.
Ο νόμος υιοθετήθηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα με συντριπτική πλειοψηφία – με 72 ψήφους υπέρ της αλλαγής, έναντι 15 κατά. Ο νόμος θα επηρεάσει μόνο διαφημίσεις ή εικόνες που χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς. Ωστόσο σε αυτές περιλαμβάνονται φωτογραφίες που δημοσιεύουν influencers και διάσημοι.
Οι φωτογραφίες που έχουν υποστεί οποιουδήποτε είδους επεξεργασία που αλλοιώνει το τελικό αποτέλεσμα θα πρέπει να φέρουν ειδική επισήμανση από το Υπουργείο.
Η Γαλλία υιοθέτησε, επίσης, το 2017 νομοθεσία, που απαιτεί από τα περιοδικά μόδας να δηλώνουν ότι φωτογραφίες έχουν υποστεί επεξεργασία.
Τα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση είναι λίγα αλλά μεγάλα, αφού τα ζητήματα ψυχικής υγείας σχετίζονται ολοένα και περισσότερα με τον επίπλαστο κόσμο που έχουν δημιουργήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.