Η Κόλαση του Δάντη, ένα σπουδαίο αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας μετατράπηκε σε graphic novel με μια συγκλονιστική εικονογράφηση.
Το πρώτο μέρος της Θείας Κωμωδίας του Dante Alighieri, ένα επικό ποίημα των αρχών του 14ου αιώνα, εικονογραφημένο από τους διάσημους Γάλλους καλλιτέχνες Πολ και Γκαετάν Μπριζί και πρόσφατα δημοσιευμένο από τις εκδόσεις Οξύ σε ελληνική συλλεκτική έκδοση.
Γραφικές σκηνές, άγρια και τρομακτικά φαράγγια, σώματα που επιπλέουν σε μια χορογραφία του θανάτου, ένας εφιαλτικός κόσμος που γεννιέται από τον αρχέγονο φόβο, τα αδέλφια Πολ και Γκαετάν Μπριζί καταπιάστηκαν με γενναιότητα σε ένα αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Οι δύο βραβευμένοι δημιουργοί πέτυχαν έναν πραγματικό άθλο εικονογραφώντας την Κόλαση του Δάντη, του πρώτου δημιουργού της Ιταλικής ποίησης. Ένα graphic novel που κάνει την αφηγηματική ποίηση του 14ου αιώνα προσιτή στους νεαρούς αναγνώστες του σήμερα και όχι μόνο.
Η Κόλαση, είναι το πρώτο από τα τρία μέρη, μαζί με το Καθαρτήριο και τον Παράδεισο, από το μνημειώδες κλασικό έργο της Θείας Κωμωδίας που συνέθεσε ο Dante Alighieri μεταξύ 1303 και 1321. Πρόκειται για ένα αφηγηματικό επικό ποίημα 100 ωδών στα ιταλικά. Κάθε μέρος του έργου αποτελείται από 33 ωδές (canti), με εξαίρεση την Κόλαση, η οποία περιέχει μία επιπλέον ωδή. Κάθε ωδή είναι γραμμένη σε ενδεκασύλλαβο στίχο.
10 αποφθέγματα απο Έλληνες λογοτέχνες – ποιητές που λατρέψαμε
Στο κείμενο που ακολουθεί, οι δύο δημιουργοί που παρουσιάζουν την Κόλαση εξηγούν όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν βουτήξετε στον ζοφερό, ποιητικό κόσμο του Δάντη: «Μια προσαρμογή τούτου του μνημείου της παγκόσμιας λογοτεχνίας του Δάντη (1265-1321) είναι, φυσικά, τεράστια πρόκληση. Με άλλα λόγια, και πιο πεζά, ορισμένοι θα πουν: «τολμηρό εγχείρημα». Το τολμήσαμε, μα αυτό δεν έγινε χωρίς δισταγμό. Και μάλιστα, όταν ο φίλος μας Ολιβιέ Σουγιέ, διευθυντής της γκαλερί Ντανιέλ Μαγκέν, μας εμφύσησε την ιδέα, αμφιβάλαμε πολύ. Πράγματι, η πυκνότητα και το βάθος του κειμένου, στο οποίο ο συγγραφέας αναφέρει συμβάντα και προσωπικότητες της εποχής του που σήμερα έχουν ξεχαστεί απ’ όλους εκτός από τους ειδικευμένους ιστορικούς, ήταν στοιχεία που δικαιολογούσαν την επιφύλαξή μας. Ασφαλώς, αναμφισβήτητα, τα συστατικά του αφηγήματος ταίριαζαν με την αγάπη μας για την υπερβολή και τη δραματική ένταση. Ασφαλώς, από άποψη ατμόσφαιρας και φωτός, φανταστικής διάστασης και συναισθηματικής φόρτισης που αναδίδονται, ήταν αδύνατον να μην μπούμε σε πειρασμό. Ο πειρασμός της Κόλασης; Περίεργος πειρασμός!»