Η εταιρεία επιστρέφει στην παραγωγή βινυλίων
[dropcap size=big]Ε[/dropcap]σείς που αναζητάτε συνήθως τους αγαπημένους σας καλλιτέχνες; Σύμφωνα με τα στοιχεία των τελευταίων ετών και ειδικότερα μετά την σαρωτική έλευση και παγίωση του Διαδικτύου, το streaming και το YouTube αποδεικνύονται οι πρώτες μας επιλογές. Ψηφιακές πλατφόρμες, όπως το Spotify, το Tidal, το Napster, το Pandora ή το Deezer φαίνεται να είναι αυτές που κινούν τα νήματα στον τομέα της παροχής μουσικών υπηρεσιών. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο «κολοσσός» της Google, που μέσω του YouTube κατέχει τα πρωτεία στον διαμοιρασμό των βίντεο παγκοσμίως.
[dropcap size=big]Ω[/dropcap]στόσο, υπάρχει ένας όμιλος επιχειρήσεων με βαθιά ιστορία στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας, που τολμά έπειτα από 30 ολόκληρα χρόνια να αντεπιτεθεί στο «ηγεμονεύον» streaming, «ξαναζεσταίνοντας» τις πρέσες παραγωγής των βινυλίων. Πρόκειται για την Sony, η οποία προκάλεσε αίσθηση στην παγκόσμια μουσική κοινότητα με την απόφασή της να επιστρέψει στην τύπωση δίσκων βινυλίου, όπως έκανε γνωστό σε πρόσφατη ανακοίνωσή της. Σαφώς, το κίνητρο αυτής της απόφασης δεν ήταν ο εντυπωσιασμός.
Η Sony ανακοίνωσε τη δημιουργία νέου εργοστασίου παραγωγής βινυλίων στην Ιαπωνία, το οποίο θα τεθεί επισήμως σε λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2018. «Προς απάντηση της ολοένα αυξανόμενης ζήτησης για παραγωγή, θα συνεισφέρουμε στην επέκταση της αγοράς του αναλογικού δίσκου και των μουσικών πακέτων» ανέφερε χαρακτηριστικά η εταιρεία στο σχετικό Δελτίου Τύπου που εξέδωσε. Το καινούριο εργοστάσιο θα είναι το δεύτερο του είδους του στην χώρα μετά το Toyokasei, ενώ το τελευταίο βινύλιο τυπώθηκε επί ιαπωνικού εδάφους από την Sony το μακρινό 1989.
[dropcap size=big]Η[/dropcap] κίνηση αυτή προκύπτει έπειτα από την διαρκώς εντεινόμενη ζήτηση για περισσότερους δίσκους βινυλίου κυρίως την τελευταία δεκαετία. Ενδεικτικά, από το 2010 έως το 2016 οι πωλήσεις των βινυλίων στην Ιαπωνία σχεδόν οκταπλασιάστηκαν, φτάνοντας από τα 105.000 αντίτυπα (2010) στα 799.000 αντίτυπα (2016), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που εκδίδει η Ένωση Ηχογραφήσεων της χώρας. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις των CDs σημείωσαν πτώση της τάξης του 25%, ενώ κατά το ίδιο χρονικό διάστημα και στις ΗΠΑ τα έσοδα από τις πωλήσεις των LP και EP δίσκων εκτινάχθηκαν από τα 88.9 εκατομμύρια (2010) στα 429.7 εκατομμύρια δολάρια (2016). Παράλληλα, η Sony τόνισε πως αρχικά θα δοθεί προτεραιότητα στην παραγωγή βινυλίων κλασσικών και αγαπημένων ιαπωνικών επανεκδόσεων και, στη συνέχεια, θα προχωρήσει σε νεότερες και πιο εμπορικές επιλογές.
Οι εξελίξεις δεν άφησαν ασυγκίνητους και τους παρόχους του music streaming. Βλέποντας τα κέρδη τους από τις ψηφιακές πωλήσεις να έχουν ήδη πενταπλασιαστεί σε λιγότερο από 3 χρόνια και λαμβάνοντας υπ’ όψιν την στροφή μιας αξιόλογης μερίδας του αγοραστικού κοινού προς το βινύλιο, εταιρείες, όπως η γαλλική Deezer, αναζητούν πλέον νέες στρατηγικές για την αρμονική συνύπαρξη των δύο αυτών μορφών. Βέβαια, η δυναμική ανάκαμψη του αναλογικού απέναντι στον ήδη νεκρό ψηφιακό δίσκο αλλά και το απόλυτα κυρίαρχο streaming, παρ’ ότι ευχάριστη και στο πλαίσιο της ρετροσπεκτίβας ιδιαίτερα ενθαρρυντική, δεν μπορεί ακόμη να απειλήσει αισθητά τη βιομηχανία των μουσικών ψηφιακών πλατφορμών.