[dropcap size=big]E[/dropcap]πική χαρακτηρίστηκε η επανένωση των συντελεστών της ταινίας Ο Νονός με αφορμή την επέτειο 45 χρόνων από τα γυρίσματα της ταινίας. Στο πλαίσιο του Tribeca Film Festival που διεξήχθη στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, συναντήθηκαν οι: Francis Ford Coppola, Al Pacino, Diane Keaton, James Caan, Robert Duvall, Talia Shire και ο Robert De Niro. Ο τελευταίος είναι και συνιδρυτής του φεστιβάλ!
[dropcap size=big]Μ[/dropcap]ετά την προβολή των δύο ταινιών στο Radio City Music Hall, οι συντελεστές ανέβηκαν στη σκηνή και ξεκίνησε μια ενδιαφέρουσα κουβέντα την οποία συντόνισε ο ιδιαίτερα ομιλητικός Taylor Hackford. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναφέρθηκαν γεγονότα που συνέβησαν στα γυρίσματα του θρυλικού Νονού, τόσο μπροστά στις κάμερες όσο και πίσω από αυτές.
[dropcap size=big]Χ[/dropcap]αρακτηριστικά ο F.F.Coppola δήλωσε πως η ταινία δε θα μπορούσε να έχει γυριστεί τη σημερινή εποχή καθώς «Τίποτε δεν παίρνει το πράσινο φως παρά μόνο αν είναι μια ταινία που θα έχει πολλές συνέχειες ή μια ταινία εμπνευσμένη από τα κόμικς της Marvel». Στις δηλώσεις του πρόσθεσε το γεγονός ότι μέχρι και πολλές εβδομάδες μετά την έναρξη των γυρισμάτων, δεν είχε πάψει να κυκλοφορεί η φήμη πως ο ίδιος επρόκειτο να αντικατασταθεί, ενώ μια παραπλήσια φήμη ψιθύριζαν στα στούντιο των γυρισμάτων της Paramount και για τον Μάρλον Μπράντο. «Για την ακρίβεια έλεγαν πως μουρμουρίζει, μασάει τα λόγια του και απεχθάνονταν την ταινία.», πρόσθεσε.
[dropcap size=big]Α[/dropcap]ποκαλύπτοντας κι άλλες λεπτομέρειες σχετικά με την παραγωγή του 1972, ο F.F Coppola αναφέρθηκε στις αμφιβολίες των διευθυντών του στούντιο σχετικά με την παρουσία του Μάρλον Μπράντο: «Μου είπαν εφόσον ο Μάρλον θα έκανε ένα δοκιμαστικό και θα το έκανε δωρεάν και θα έβαζε ρήτρα ένα εκατομμύριο δολάρια ότι δε θα προκαλούσε φασαρίες στη διάρκεια της παραγωγής».
-«I’m going to make him an offer he can’t refuse» – ψηφίστηκε ως η δεύτερη πιο αξιομνημόνευτη φράση στην ιστορία του κινηματογράφου-
[dropcap size=big]Π[/dropcap]ερνώντας στον Al Pacino, συζητήθηκε η περίοδος όπου ο Pacino χρειάστηκε να περάσει από αναρίθμητα δοκιμαστικά για τον ρόλο του Μάικλ Κορλεόνε. Οι επικεφαλείς της παραγωγής θεωρούσαν ότι είναι υπερβολικά κοντός και προτιμούσαν για τον ρόλο τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ ή τον Ράιαν Ο’ Νιλ. Όμως ο Coppola επέμεινε και όπως είπε χαρακτηριστικά «κάθε φορά που διάβαζα το σενάριο, έβλεπα πάντα το πρόσωπο του Pacino, ιδιαίτερα στις σκηνές στη Σικελία».
Ξεχωριστό ενδιαφέρον προκάλεσαν και τα τυχαία γεγονότα που οδήγησαν στη δημιουργία μερικών από τις πιο χαρακτηριστικές και αξιοσημείωτες σκηνές των δύο πρώτων ταινιών, όπως αυτή που η Κέι (Dian Keaton) αποκαλύπτει στον σύζυγό της ότι έκανε άμβλωση εξαιτίας της φρίκης της για τα εγκλήματά του, ιδέα που προτάθηκε από την Talia Shire (Κόνι).
[dropcap size=big]Τ[/dropcap]έλος, μία ακόμη σκηνή που ολοκληρώθηκε χωρίς προσχέδιο ήταν και η εναρκτήρια της ταινίας. Σε αυτήν εμφανίζεται ο Μπράντο να κρατάει μια γάτα στην αγκαλιά του, μια εικόνα που χαρακτηριστικά υποδηλώνει μια κραυγαλέα αντίθεση μεταξύ του ζώου και της ζοφερής του παρουσίας με τον Coppola να την σκαρφίζεται εκείνη τη στιγμή, «Έβαλα αυτή τη γάτα στα χέρια του. Ήταν γάτα του στούντιο. Τελειώσαμε με ένα και μόνο γύρισμα».
Οι δύο ταινίες κέρδισαν εννέα Oscar και κατατάσσονται πλέον στην κατηγορία των κλασικών του κινηματογράφου.
Παρακάτω, μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη τη συζήτηση της βραδιάς του φεστιβάλ που θα μείνει και αυτή στην ιστορία!
https://www.youtube.com/watch?v=L1YKkkGQccY
Κείμενο: Ιωάννα Τσολερίδου (Lavart)