Το σουρεαλιστικό αριστούργημά του Αμερικανού ζωγράφου Ιβ Τανγκί που θεωρούταν «χαμένο στην ιστορία» βρέθηκε στα χέρια ενός Γάλλου συλλέκτη, με τις ζημιές που είχε δεχθεί να έχουν αποκατασταθεί.
Ένα σουρεαλιστικό αριστούργημα που πιστεύεται ότι καταστράφηκε όταν ένας φασιστικός όχλος εισέβαλε σε έναν κινηματογράφο τέχνης στη δεκαετία του 1930 το Παρίσι επέστρεψε θριαμβευτικά. Οι τραμπούκοι βανδάλισαν το θέατρο, το οποίο έδειχνε μια ανατρεπτική, αντικληρική ταινία των Σαλβαδόρ Νταλί και Λουίς Μπουνιουέλ και παρουσίαζε πίνακες πρωτοπορίας. Πήραν μαχαίρια με τα οποία βανδάλισαν έργα τέχνης, συμπεριλαμβανομένου ενός φουτουριστικού τοπίου του Ιβ Τανγκί, το οποίο φωτογραφήθηκε με σημάδια και κοψίματα στον απόηχο της επίθεσης.
Ο πίνακας, «Fraud in the Garden», ζωγραφισμένος το 1930, πιστεύεται ότι είχε χαθεί ή καταστραφεί. Τώρα είναι πίσω, οι πληγές του επουλώθηκαν από την χειρουργικής ακρίβειας δουλειά ενός αναστηλωτή. Η ανακάλυψή του επιβεβαιώθηκε από την καθηγήτρια Jennifer Mass, μια Αμερικανίδα επιστήμονα διατήρησης, η οποία είπε στον Observer ότι ο πίνακας θεωρούταν «χαμένος στην ιστορία». Είπε: «Μπορέσαμε να κάνουμε διαφορετικούς τύπους απεικόνισης και ανάλυσης και να δείξουμε ότι ήταν το αρχικό έργο που είχε ξανασυνταχθεί».
Ο πίνακας του Νταλί, «Invisible Sleeping Woman, Horse, Lion», επέζησε της επίθεσης, αφού είχε υποστεί ζημιές, και βρίσκεται στο Πομπιντού στο Παρίσι. Ο Mass είπε: «Τώρα ξέρουμε ότι και αυτός ο Τανγκί επέζησε. Πολλοί από τους σουρεαλιστές ζωγράφους της περιόδου ήταν φιλοκομμουνιστές. Προσπαθούσαν πραγματικά να αμφισβητήσουν το status quo και έτσι αυτό τους έκανε στόχο».
Πρόσθεσε ότι ένας ανώνυμος Γάλλος ιδιοκτήτης είχε αποκτήσει το Tanguy σε δημοπρασία το 1985: «Σκέφτηκε ότι αυτός θα μπορούσε να ήταν ο αρχικός πίνακας που είχε δεχτεί επίθεση. Οι άνθρωποι δεν τον πίστευαν γιατί φαινόταν ότι ήταν σε τέλεια κατάσταση. «Το κοιτάξαμε και σκεφτήκαμε ότι δεν μπορεί να είναι ο ίδιος πίνακας. Κάναμε εργασίες στο εργαστήριο – ανάλυση ακτίνων Χ, υπεριωδών ακτίνων και χρωστικών – και διαπιστώσαμε ότι ήταν το πρωτότυπο που είχε επισκευαστεί». Επιστημονικές δοκιμές αποκάλυψαν τα σημάδια του. Ο πίνακας, που έχει διαστάσεις 92 x 73, είναι χαρακτηριστικός των διαχρονικών, άγονων τοπίων του Τανγκί με φανταστικά αντικείμενα και διφορούμενες μορφές. Λίγο πριν από το θάνατό του το 1955, ο καλλιτέχνης είπε: «Ο πίνακας αναπτύσσεται μπροστά στα μάτια μου, ξεδιπλώνοντας τις εκπλήξεις του καθώς προχωρά».