Όλα τα βραβεία κι οι ταινίες που βραβεύτηκαν
Το παλαιότερο κι ένα από τα πιο αναγνωρισμένα παγκόσμια Φεστιβάλ Κινηματογράφου ολοκληρώθηκε για 77η φορά φέτος παρά τις αντίξοες συνθήκες λόγω της πανδημίας. Αντίθετα με τις περισσότερες καλοκαιρινές πολιτιστικές εκδηλώσεις, το ιστορικό Φεστιβάλ άνοιξε τις πύλες του κι έστρωσε τα χαλιά του για τους λίγους κι εκλεκτούς προσκεκλημένους. Στη Βενετία λοιπόν, στους ήσυχους και γραφικούς δρόμους που για πρώτη φορά δεν στέναξαν από πολυκοσμία και συνεχή φωτογραφικά φλας, η κορυφαία διάκριση του Χρυσού Λέοντα απονεμήθηκε στην αμερικανική ταινία Nomadland της Chloé Zhao. Η ιστορία της Κινέζας σκηνοθέτριας και παραγωγού πραγματεύεται την αιώνια αναζήτηση για το διαφορετικό και την ανθρώπινη ολοκλήρωση. Μια οδύσσεια της σύγχρονης γυναίκας στην αμερικάνικη ενδοχώρα που αμφισβητεί κι αποφασίζει να προχωρήσει ολομόναχη στη ζωή της με ένα τροχόσπιτο.
Την αμέσως επόμενη διάκριση της κριτικής επιτροπής κέρδισε η μεξικανική και γαλλική παραγωγή New Order του Michel Franco. Σε αυτό το δυστοπικό θρίλερ παρουσιάζεται μια τελετή γάμου μελών της υψηλής κοινωνίας. Αυτή διακόπτεται απότομα από κάποιους ετερόκλητους εισβολείς που φυσικά δεν ήταν καταγεγραμμένοι στη λίστα των καλεσμένων. Τον τιμητικό τίτλο του καλύτερου σκηνοθέτη έλαβε ο εξηνταπεντάχρονος Kiyoshi Kurosawa για την ταινία Wife of a Spy. Η ιαπωνική αυτή ταινία εξιστορεί την πορεία ενός εμπόρου που αφήνει τη γυναίκα του και τις δυσκολίες που επέρχονται στη ζωή της για να ταξιδέψει.
Τα υπόλοιπα βραβεία μοιράστηκαν σε καλλιτέχνες που εκπροσωπούν την παγκόσμια κινηματογραφική σκηνή.
Καλύτερου γυναικείου ρόλου στη βρετανίδα Vanessa Kirby (Pieces of a Woman).
Καλύτερου αντρικού ρόλου στον Ιταλό Pierfrancesco Favino (Padrenostro).
Καλύτερου σεναρίου στον Ινδό Chaitanya Tamhane (The Disciple).
Ειδικό βραβείο κριτικής επιτροπής στην παραγωγή Dear Comrades! του Ρώσου Andrei Konchalovsky.
Καλύτερου νέου ηθοποιού στον Ιρανό Rouhollah Zamani (Sun Children).
Τέλος με τον λέοντα του μέλλοντος βραβεύτηκε η Ιταλίδα Ana Rocha de Sousa για το Listen.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιρώνης (Lavart)