Αντιδράσεις προκάλεσε η αναβάθμιση του φωτισμού του γλυπτού “Ομπρέλες” του Γεωργίου Ζογγολόπουλου με led στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η πρόσφατη απόφαση για αλλαγή στον φωτισμό του γλυπτού δεν είχε μάλλον την ανταπόκριση που περίμεναν οι αρμόδιοι, με κάποιους να το αποκαλούν ακόμη και τσίρκο. Το γλυπτό, το οποίο μέχρι τώρα είχε τη δυνατότητα να φωτίζεται με λευκό φως, με την αναβάθμιση που έγινε θα μπορεί να φωτίζεται σε περίπου δέκα διαφορετικές χρωματικές εναλλαγές, σε ειδικές περιστάσεις.
Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Μάκης Κυριζίδης δήλωσε γι’ αυτό: “Οι ‘Ομπρέλες’ του Γιώργου Ζογγολόπουλου είναι ένα έργο που έχει αγαπηθεί από τον κόσμο και έχει ενταχθεί στην κοινωνική ζωή. Συχνά οργανώνονται συμβολικές δράσεις και μάλιστα πολλές φορές κοινές με άλλους δήμους της χώρας που φιλοξενούν έργα του γλύπτη. Για παράδειγμα, οι ‘Ομπρέλες’ συνηθίζεται να φωτίζονται μπλε για την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού ή πορτοκαλί για την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας των Γυναικών. Πλέον, με το νέο σύστημα φωτισμού, αυτό θα μπορεί να γίνεται απλώς και μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη ενέργεια από την πλευρά του Δήμου Θεσσαλονίκης”.
Δεν φαίνεται να είχαν όλοι θετική άποψη, με πολλούς να σχολιάζουν αρνητικά αυτή την κίνηση. Συγκεκριμένα, ο αρχιτέκτονας της Νέας Παραλίας, Πρόδρομος Νικηφορίδης τα αποκάλεσε “τσίρκο Ζερβάνο”, ενώ η πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού Δ. Θεσσαλονίκης και νυν δημοτική σύμβουλος Έλλη Χρυσίδου ανέφερε: ” Δοκιμές φωτισμού στο γλυπτό του Ζογγόλοπουλου! Καταλαβαίνετε τι κάνετε; Και γιατί κάνετε δοκιμές φωτισμού; Με ποιο δικαίωμα παρεμβαίνετε έστω και όπως λέτε δοκιμαστικά σε ένα έργο τέχνης ; Το έχετε τερματίσει πιστεύω!”
Για “βίαια” παρέμβαση μίλησε και ο Σπύρος Βούγιας, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη”, γράφοντας σε ανάρτηση του: “ΟΙ “ΟΜΠΡΕΛΕΣ” ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΝΟΥΜΕ. Μπορεί να εμπνευστεί κανείς από τις υπέροχες “Ομπρέλες” (όπως ο έξοχος σχεδιαστής της ¨Πολύχρωμης Θεσσαλονίκης” Χριστόφορος Αδάμ), που τις ονειρεύτηκε να σκάνε σαν λουλούδια ή σαν πυροτεχνήματα. Ακόμα και οι σχηματικές καρικατούρες του συνδυασμού του Κωνσταντίνου Ζέρβα “Ναι στη Θεσσαλονίκη” που αντέγραψαν προεκλογικά αυτή την ιδέα, δεν έβλαψαν το αριστούργημα του Γιώργου Ζογγολόπουλου.. Έρχεται τώρα η ίδια η διοίκηση του Δήμου και αλλοιώνει βίαια τον φωτισμό που επέλεξε ο καλλιτέχνης ως αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας του έργου. Θέλω να πιστεύω πως ένας δήμαρχος με στοιχειώδη εικαστική ευαισθησία δεν μπορεί να επιτρέψει να καταστραφεί αισθητικά το πιο όμορφο και εμβληματικό σύγχρονο μνημείο της πόλης”.