Τα ημερολόγια του Άλαν Ρίκμαν

Άλαν Ρίκμαν: Διαβάστε αποσπάσματα από τα ημερολόγια του Βρετανού ηθοποιού

Τα ημερολόγια του Άλαν Ρίκμαν ήρθαν στη δημοσιότητα και έχουν προκαλέσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ήταν ένα πολύ αγαπητός ηθοποιός στη Μεγάλη Βρετανία και όχι μόνο.

Τα ημερολόγια του Άλαν Ρίκμαν είναι της περιόδου 2000-2011: έχει καταγραφεί η αντίδραση του  Βρετανού ηθοποιού για πολλά γεγονότα αυτής της περιόδου, όπως η τρομοκρατική επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, βρέθηκε να τρώει με τη Βασίλισσα, απηύδησε βλέποντας τον Λίαμ Γκάλαχερ στα Brit Awards, αλλά κυρίως, φόρεσε τη στολή του Σέβερους Σνέιπ για τις τανίες «Χάρι Πότερ».

Διαβάστε αποσπάσματα από τα ημερολόγια του Βρετανού ηθοποιού:

2000
23 Αυγούστου

6:30 μ.μ. Μπαίνω στο αμάξι και οδηγώ ως τη Σιένα για να φτάσω στο Ιλ Κάμπο πριν νυχτώσει. Στο Patio Bar, γύρω στις 8:00 μ.μ. κάλεσα στο Λος Άντζελες και είπα ok στο ΧΠ [Χάρι Πότερ].

24 Αυγούστου

Κάθομαι στην πισίνα και δεν νιώθω κάτι για το ΧΠ και με ενοχλεί πολύ -ή φταίει ότι διαβάζω το «Experience» του Μάρτιν Έιμις;

6 Οκτωβρίου

Πρώτη συζήτηση με την Τζόαν Ρόουλινγκ. Το σηκώνει η αδερφή της – «Δεν είναι εδώ – να της αφήσω κάποιο μήνυμα;», ακούγεται κακάρισμα πίσω… «Συγγνώμη γι’ αυτό!». [Της λέω] «Υπάρχουν πράγματα που μόνο ο Σνέιπ κι εσύ ξέρεις – θέλω να ξέρω…». «Έχεις δίκιο [απαντάει] – κάλεσέ με αύριο· κανείς άλλος δεν τα ξέρει αυτά».

7 Οκτωβρίου

Μιλάω ξανά με την Τζόαν Ρόουλινγκ και μου λέει στα πεταχτά για το υπόβαθρο του Σνέιπ. Το να μιλάω με αυτή σημαίνει ότι μιλάω με κάποιον που έχει ζήσει κι όχι επινοήσει αυτές τις ιστορίες. Είναι δίαυλος – μουρμουρίζει «Λοιπόν, όταν ήταν νέος, ξέρεις, έγινε εκείνο και τ’ άλλο» – ποτέ «Ήθελα να είναι έτσι κι έτσι…».

10 Οκτωβρίου

ΤΟ ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΞΕΚΙΝΑ

2001
19 Φεβρουαρίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΧΠ.

Στο τέλος της ημέρας η Χέντβιχ η κουκουβάγια πετάει κατά μήκος της μεγάλης τραπεζαρίας και ρίχνει το Nimbus 2000 στο στέρνο του Χάρι. Ο Ντέιβ, ο εκπαιδευτής, δεν είχε κοιμηθεί γιατί ανησυχούσε για όλα. Απλά, φοβερά πράγματα.

11 Σεπτεμβρίου

ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ.

11:30 π.μ. Πρόβα [για το «Private Lives» στο Λονδίνο με τη Λίντσεϊ Ντάνκαν]. Πρώτη πράξη. Όταν πάει να ξεκινήσει η χορευτική πρόβα, φτάνουν τα πρώτα ρεπορτάζ από τη Νέα Υόρκη. Απόλυτο σοκ. Όλη η πρόβα γίνεται μια φλατ ασημαντότητα αλλά την κάνουμε όπως και να ‘χει.

Τελικά, επιστρέφω στις 7:30 και απλά το βλέπω ξανά και ξανά στην τηλεόραση λες και ήθελα να αποτυπωθεί στο μυαλό μου, την ψυχή μου, τη ζωή μου… Εκείνο το αεροσκάφος ήταν σαν να βλέπεις μαχαίρι να καρφώνεται σε βούτυρο.

4 Νοεμβρίου

ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ.

6:30 μ.μ. Η ταινία θα έπρεπε να βλέπεται μόνο σε μεγάλη οθόνη. Αποκτά μια κλίμακα και ένα βάθος που δένει με το βδελυρό soundtrack του Τζον Γουίλιαμς. Το πάρτι στο Savoy μετά ήταν πολύ πιο διασκεδαστικό.

2002
9 Ιανουαρίου

Ξαναβάζω το κοστούμι Χάρι Π. Χρειάζεται στένεμα.

14 Ιανουαρίου

ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ 2.

6:50 π.μ., παραλαβή (το γράφω αυτό όντας εντελώς ξύπνιος στις 2:00 π.μ.). Είναι ωραίο να τους βλέπω όλους ξανά, αλλά μοιάζει με όνειρο, λες και δεν σταμάτησε ποτέ. Και κατά μία έννοια, δεν έχει σταματήσει -και δεν πρόκειται να σταματήσει…

Ο Ρίτσαρντ Χάρις έχει καταληφθεί από τη γρίπη – σήμα για την Μάγκι Σμιθ να καλύψει το πρόσωπό της με μαντήλι.

Εξωφρενική εξάντληση στο τέλος της ημέρας. Κάπως δε φτάνει μια ώρα ύπνου. Επιστρέφω στο ξενοδοχείο για ένα κλαμπ σάντουιτς, πατατάκια, κόκκινο κρασί, «Ground Force» και ύπνο.

16 Σεπτεμβρίου

ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΤΟΥ «LOVE ACTUALLY».

4 Δεκεμβρίου

Μιλάω με τον [ατζέντη] Πολ Λάιον-Μάρις για την έξοδό μου από το ΧΠ, που πιστεύει πως θα συμβεί. Αλλά, να ‘μαστε στο πεδίο της σύγκρουσης ξανά. Ξαναδηλώνω, όχι άλλο ΧΠ. Δε θέλουν να το ακούσουν.

14 Απριλίου

ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ [3].

7:00 π.μ., παραλαβή. Στρογγυλή τράπεζα με τους Ντέιβιντ Θιούλις, Μάικλ Γκαμπόν, Μάγκι Σμιθ, Γουόργουικ Ντέιβις.

Λίγο-πολύ, τα ίδια. Αλλά τι άλλο μπορείς να κάνεις εκτός από το να βγάλεις τις σκηνές – μία χορωδία, 300 παιδιά, ένας λόγος. Κόσμος διαβάζει στο βάθος.

2 Μαΐου

8:40 π.μ., παραλαβή. Στον διάδρομο με τον Νταν Ράντκλιφ. Είναι τόσο συγκεντρωμένος τώρα. Σοβαρός και συγκεντρωμένος – αλλά με μια διασκεδαστική αίσθηση. Ακόμη δεν πιστεύω πως είναι πραγματικά ηθοποιός αλλά χωρίς αμφιβολία θα σκηνοθετήσει/κάνει παραγωγές. Κι έχει μια τόσο αθόρυβη, αξιοπρεπή υποστήριξη από τους γονείς του. Δεν υπάρχει καμία πίεση.

30 Ιουλίου

7:00 π.μ., παραλαβή. Τάξη Σνέιπ/Λούπιν.
Η μέρα ξεκινά φανταστικά με την οθόνη να πέφτει σαν λαιμητόμος στο κεφάλι μου, το ξαφνικό μπλακ άουτ ακολούθησε μία μονοήμερη μελαγχολία. Ο Αλφόνσο [Κουαρόν, ο σκηνοθέτης] έγινε αρκετά έξω φρενών μαζί μου. Τον αγαπώ πολύ για να το παρατραβήξω, επομένως έκλαψα στα παρασκήνια και το λύσαμε. Βρίσκεται κάτω από την συνηθισμένη ΧΠ πίεση και ξεκινάει τις πρόβες με τις κάμερες πριν τους ηθοποιούς κι αυτά τα παιδιά χρειάζονται σκηνοθεσία. Δεν ξέρουν τις ατάκες τους και η άρθρωση της Έμμα [Γουάτσον] είναι κακή ώρες-ώρες. Επιπλέον, η υποτιθέμενη πρόβα μου είναι με έναν αντικαταστάτη από Γαλλία.

2004
23 Μαΐου

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

4:00 μ.μ. Χάρι Πότερ 3. Παγκόσμια Πρεμιέρα.

Φτάνοντας στο Radio City ένιωσα σαν να είμαι ένας από τους Beatles. Χιλιάδες θαυμαστές τσίριζαν καθώς βγαίναμε από τα αμάξια. Κυρίως για τον Ντάνιελ Ράντκλιφ αλλά υπήρχε προσέλευση για όλους. Για να μην αναφέρω ότι ανεβήκαμε στη σκηνή με 6.000 κόσμου από κάτω.

Ο Αλφόνσο έχει κάνει μια φοβερή δουλειά. Είναι πολύ ώριμη ταινία, τόσο τολμηρή που με έκανε να χαμογελάσω ξανά και ξανά. Κάθε καρέ της είναι η δουλειά ενός καλλιτέχνη και αφηγητή. Τα εκθαμβωτικά εφέ αποτελούν οργανικό μέρος του φιλμ, δεν είναι φιγουρατζίδικα. Αργότερα, επέστρεψα στο ξενοδοχείο με τον Άριελ Ντόρφμαν, που πάει την εγωπάθεια σε απόλυτα ελκυστικά ύψη. Απλά αγαπά να είναι αυτός που είναι.

8 Ιουνίου

11:30 Στο Mansion House για γεύμα – 1:15 μ.μ. (με τη Βασίλισσα).

Ο κόσμος μοιάζει ξαφνικά μεγαλύτερος ηλικιακά, κάποιοι φορούν καπέλα και φλυαρούν, οι άντρες φορούν κόκκινες στολές και κρατούν ράβδους. Υπάρχει μια αίσθηση ότι πρέπει να αποδεχθούμε ή όχι τη θέση μας στο καθεστώς. Η Βίβιεν Γουέστγουντ ήταν εκεί, για τον Θεό. Η Βασίλισσα φορούσε κίτρινα και γελούσε με τον Ρίτσαρντ Γουίλσον. Αλλά κυρίως – κοιτώντας πάνω στον εξώστη με τους μαθητές που φορούσαν t-shirts και κοιτούσαν κάτω – υπήρχε η αίσθηση τριών δεκαετιών. Και μία συνεσταλμένη περηφάνια που βρέθηκα εκεί για μια φορά.

13 Δεκεμβρίου

ΧΠ. ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕΡΑ;

7:00 π.μ., παραλαβή. Τελευταία σκηνή με τον Πέντια [τον ηθοποιό Πρέντραγκ Μπέλακ] που αγενώς σχολίασα πως είναι σαν να δουλεύω με ντουλάπι πάνω σε ρόδες. Δεν έχει σε τίποτα να κάνει με αυτόν ως (σύνθετο, αξιαγάπητο) άτομο, αλλά περισσότερο με τον τρόπο που καταφέρνει να στα χώνει με κάθε ευκαιρία.

Νιώθω να λάμπω τόσο σε αυτή την ταινία με τα καλύτερα μοτίβα του Μάικ [του σκηνοθέτη Μάικ Νιούελ]. Βρίσκεται υπό πίεση (όπως ο Αλφόνσο) κι όλα έχουν να κάνουν με τη λήψη. Μιλάμε μόνο για τις σκηνές.

2006
30 Ιανουαρίου

Τελικά, είπα ναι στο ΧΠ 5. Ούτε κρύο, ούτε ζέστη. Το επιχείρημα που νικάει σε αυτό είναι: «Μη μασάς. Είναι η ιστορία σου».

12 Απριλίου

6:45 π.μ., παραλαβή. Συνειδητοποίησα πως τη στιγμή που το δαχτυλίδι και το κοστούμι [του Σνέιπ] μπαίνει – κάτι συμβαίνει. Γίνεται ξένο το να είμαι ομιλητικός, χαμογελαστός, ανοιχτός. Ο χαρακτήρας με καθοδηγεί, με σφίγγει. Δεν έχω υπάρξει ποτέ λιγότερο επικοινωνιακός με το συνεργείο. Ευτυχώς, ο Νταν [Ράντκλιφ] αναλαμβάνει αυτόν τον ρόλο που λείπει με ευκολία και γοητεία. Και με τα νιάτα του.

2007
14 Φεβρουαρίου

Έκατσα μέσα και είδα τα Brit Awards. Ο Λίαμ Γκάλαχερ είναι φοβερός ροκ τραγουδιστής αλλά εντελώς βλάκας σαν άτομο. Ποιος νοιάζεται για τις μικρές εκρήξεις οργής του – έρχονται πίσω από τα μαλλιά και τα γυαλιά και το ποζέρικο περπάτημα και την ανόητη αγένεια.

20 Ιουλίου

[ΗΜΕΡΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ.]

11:15 μ.μ. Στο βιβλιοπωλείο Τάνμπριτζ Γουέλς και Γουότερστοουνς. Υπέθετα πως 20 με 30 άτομα θα περίμεναν για τα μεσάνυχτα. Είναι πιθανότατα 300-400. Και η ουρά προχωράει αργά. Πήγα σε έναν φιλικό σεκιουριτά. «Έχεις διαβάσει τα βιβλία;» Όχι. «Έχεις δει τις ταινίες;» Μία από αυτές. «Παίζω σε αυτές». Α, ναι! Θα γίνει μακελειό αν μπω στην ουρά. «Θα φωνάξω τον διευθυντή.»

(Ο διευθυντής έρχεται.) «Α! Γεια!»

27 Ιουλίου

…Τελείωσα την ανάγνωση του τελευταίου Χάρι Πότερ. Ο Σνέιπ πεθαίνει ηρωικά, ο Πότερ τον περιγράφει στα παιδιά του ως έναν από τους πιο θαρραλέους άντρες που γνώρισε ποτέ και ονόμασε τον γιο του Άλμπους Σέβερους. Ήταν ένα απόσπασμα-αυθεντική ιεροτελεστία. Μια μικρή πληροφορία από την Τζο Ρόουλινγκ πριν επτά χρόνια – ο Σνέιπ αγαπούσε τη Λίλι – ήταν η άκρη του γκρεμού στην οποία κρεμάστηκα.

2008
4 Φεβρουαρίου

ΧΠ 6. Ο Χάρι Πότερ και ο Ημίαιμος Πρίγκιψ. Μέρα πρώτη.

29 Δεκεμβρίου

1:00 μ.μ. Γεύμα με τον Νταν Ράντκλιφ στο Cafe Cluny. Τη μια στιγμή ήταν 12 και τώρα είναι 19. Πότε έγινε αυτό; Είναι ευαίσθητος, ευφραδής και έξυπνος. Κι έχει ένα τρίκλινο διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη.

 

2009
2 Ιουλίου

Κάπως, τελικά, η συμφωνία έκλεισε για τα δύο μέρη του ΧΠ 7.

9 Ιουλίου

ΧΠ 6. ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ.

Πάρτι στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Η επιθυμία να φάω κι ακόμα περισσότερο να πιω ένα ποτό συγκρίνεται μόνο με την ανάγκη να χτυπήσω τα κεφάλια των τριών Ντέιβιντ [οι παραγωγοί του Χάρι Πότερ Ντέιβιντ Χέιμαν και Ντέιβιντ Μπάρον και ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Γιέιτς] στον κοντινότερο τοίχο. O χαρακτήρας και τα εντυπωσιακά εφέ εξελίσσονται, αλλά πού είναι η ιστορία;

26 Νοεμβρίου

6:15 π.μ., παραλαβή. Ο Θάνατος του Σνέιπ. Σχεδόν 10 χρόνια μετά. Τουλάχιστον είναι μόνο δύο ηθοποιοί… O Ντέιβιντ είναι ευάλωτος και αξιολάτρευτος όταν ενθουσιάζεται. Και είναι σε αυτή τη σκηνή. Είναι το απόλυτο παράδειγμα του τι μπορεί να συμβεί όταν οι ηθοποιοί πιάνουν τη σκηνή από το σενάριο και δουλεύουν με την ιστορία, τον χώρο και μεταξύ τους. Το υπόστεγο φύλαξης σκαφών του Στιούαρτ Κρεγκ προσέδωσε κάτι ειρωνικό και αιώνιο. Όπως είπα κάποια στιγμή στον Ντέιβιντ – όλα είναι κάπως επικά και ιαπωνικά.

2010
14 Ιανουαρίου

ΧΠ.

6:30 π.μ., παραλαβή. Μετά από μια νύχτα χωρίς ύπνο. Σκηνή 305. Ή αλλιώς – Η Τελευταία Ανάσα του Σέβερους Σνέιπ.

Είμαι εδώ με τον Νταν, την Έμμα και τον Ρούπερτ 10 (;) χρόνια αργότερα (η Έμμα είναι σε διάλειμμα από το Πανεπιστήμιο Μπράουν), έχω αίμα σε όλο το λαιμό μου από ένα φανταστικό Ναγκίνι [το φίδι του Βόλντεμορτ], οι τρεις τους στέκονται με σουφρωμένα φρύδια και λίγο λαχανιασμένοι. Το βρίσκω δύσκολο να θυμάμαι συγκεκριμένες σκηνές μέσα στα χρόνια, κυρίως γιατί όλες οι αποφάσεις παίρνονται σε δωμάτια επιτροπών κι όχι στο πλατό. Ακούμε όσο ο ΝΓ [ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Γέιτς] μας λέει τι σκεφτόμαστε και γιατί (και σε κάποιες περιπτώσεις αφηγείται την ιστορία…) και ένα μικρό κομμάτι δημιουργικότητας καταρρέει.

29 Μαρτίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ.

6:15 π.μ., παραλαβή.

Δύσκολο να το πιστέψεις. Νομίζω ακόμα κι ο Ντάνιελ ήταν σοκαρισμένος από την οριστικότητα του πράγματος. Κάμερες υπήρχαν παντού, όπως φαίνεται (για ντοκιμαντέρ). [Ρωτήθηκα] «Πώς νιώθεις;» Πριν το νιώσω, πριν το συναίσθημα έχει όνομα. «Είναι προσωπικό», απάντησα «και δεν το μοιράζομαι με αυτό», δείχνοντας στον φακό.

Λίγο ακόμα και τελείωσε. Ευχαριστούμε, Τζο.

2011
7 Φεβρουαρίου

7:00 μ.μ. Συνέντευξη για τα BAFTA.

Δε θα σας πω ποια props έκλεψα ή τι μου είπε η Τζο Ρόουλινγκ.

7 Ιουλίου

ΧΠ 7 ΜΕΡΟΣ 2. ΟΛΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ.

Πάω στην Πλατεία Τραφάλγκαρ – θέλω μια ώρα. Μόλις φτάνω, έχει παντού κόκκινα χαλιά. Μια οθόνη, μια πλατφόρμα, κάποιος που παίρνει συνεντεύξεις και χιλιάδες που φωνάζουν και τραγουδούν «Σνέιπ, Σνέιπ, Σέβερους Σνέιπ…». Το χαλί φτάνει στην Πλατεία Λέισεστερ για την ταινία που είναι στις 8:00 μ.μ.

Ένιωσα αναστατωμένος παρακολουθώντας το – θα πρέπει να φέρεις τα πάνω κάτω για να πεις την ιστορία του Σνέιπ και η κάμερα χάνει τη συγκέντρωσή της. Το κοινό, παρ’ όλα αυτά, είναι πολύ χαρούμενο.

Με πληροφορίες από την Καθημερινή

Διαβάστε περισσότερα:

«Hulu»: Το πρώτο σκοτεινό τρέιλερ της σειράς «Welcome to Chippendales»

Πηγή φωτογραφιών: 1, 2,3,4

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr