Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μιζούρι ανακάλυψαν πως το 94% των καθηγητών Γυμνασίου – Λυκείου (middle school) βιώνουν καθημερινά πολύ έντονο στρες το οποίο έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζεται η διδακτική τους ικανότητα. Οι παράγοντες που συμβάλουν στην αύξηση του στρες είναι τόσο η συνεχής μετακίνηση των εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, η απαιτητική συμπεριφορά των γονέων και άλλα.
Το στρες του εκπαιδευτικού µπορεί να εκδηλώνεται µε σύγχυση, επιθετικότητα, αποφευκτική συµπεριφορά, αυξηµένη τάση για απουσίες, µείωση στην απόδοση τόσο του ίδιου όσο και των µαθητών. Πλευρές της απόδοσης του εκπαιδευτικού, όπως δηµιουργικότητα και εφαρµογή διδακτικών τεχνικών, πλήττονται όταν αυτός βιώνει έντονο στρες