Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Performative ανάγνωση των Βακχών του Ευριπίδη από Γυναίκες Ρομά στο Δενδροπόταμο

 Performative ανάγνωση των Βακχών του Ευριπίδη,

 5ο Διαπολιτισμικό Σχολείο Δενδροποτάμου (Μ.Αλεξάνδρου και Αγίου Νεκταρίου 1

δίπλα στο αστυνομικό τμήμα Δενδροποτάμου Θεσσαλονίκης)

 

Άτυπο Στούντιο νεοΠοιητικής σε συνεργασία με το Σύλλογο Γυναικών  Ρομά του Δενδροποτάμου Θεσσαλονίκης, την Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και πολιτιστικής κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού.

Το συγκεκριμένο επιτελεστικό συμβάν εντάσσεται στο πλαίσιο ενός γενικότερου project, που αφορά τη δημόσια παρουσία αποκλεισμένων κοινωνικών ομάδων (φυλακισμένοι, ψυχιατρικά ανένταχτοι, πρόσφυγες, Ρομά, LGBTQ +, κ.ά.). Ο στόχος μιας τέτοιας δημόσιας παρουσίας αποβλέπει στην αμοιβαία κατανόηση του εν γένει Άλλου. Για αυτόν τον σκοπό, προτείνουμε ένα είδος Ποιητικής διαδικασίας, ένα εν γένει πεδίο παραγωγής έργου Τέχνης, όπου ετερογενείς θεσμοί («αποκλεισμού», «κανονικότητας»), να μπορούν να βρεθούν σε ένα κοινό και μη αφομοιωτικό πεδίο, που αποδέχεται τις διαφορές, όπως και μη ιεραρχημένο, αλλά ισότιμο μόνο με βάση τη λειτουργική διάταξη των ρόλων του ποιητικού κειμένου. Αυτό το πεδίο προσδιορίζεται από μια minimum παρουσίαση (performative ανάγνωση) ενός υψηλής και οικουμενικής Τέχνης θεατρικού κειμένου (αρχαίου ή νεότερου), που λαμβάνει χώρα σε ένα τόπο επίσης υψηλής και οικουμενικής Τέχνης (αρχαιολογικοί χώροι και σύγχρονοι δημόσιοι χώροι). Αυτού του τύπου η ποιητική διαδικασία μπορεί, ενδεχομένως, να πετύχει ένα μνημοτεχνικό ίχνος, ως έργου Τέχνης.

Αν η παράδοση του Απόλλωνα κληρονόμησε στην Δύση την κυριάρχια του λογοκεντρισμού (την απολυτότητα της αλήθειας του λόγου +λογικής) και κατεπέκταση τον ευρωκεντρισμό, ο Διόνυσος προερχόμενος από την Ανατολή έφερε την αλήθεια της “μη λογικής” του συν-αισθήματος και της αίσθησης. Οι Βάκχες, θα μπορούσε να πει κανείς, ότι αποτελούν την αρχή μιας γενεαλογίας,  στο πλαίσιο της λογοτεχνικής παράδοσης της ελληνικής αρχαιότητας, ως αντίσταση στον λογοκεντρισμό και το είδος εξουσίας που συνεπάγεται η μονοσήμαντη εξουσία του. Η κοινότητα των Ρομά, με την στάση της απέναντι στη ζωή, αν και περιθωριοποιημένη, διεκδικεί την δική της διαφορετική ύπαρξη.


Συντελεστές:

Concept, κείμενα – διαδικασίες επιτέλεσης: Φίλιππος Ωραιόπουλος

Σκηνοθεσία: Κορίνα Βασιλειάδου

Παραγωγή: TooFarEast Productions

Συμμετέχουν: Αννούλα Μάγγα, Φένια Ηλιού, Μαριάννα Μπατιά, Πέτρος Παπαζήσης,  Φίλιππος Ωραιόπουλος

Φιλική Συμμετοχή: Ειρήνη Κυριακού


Τετάρτη 22 Μαίου 6.00μμ

Είσοδος δωρεάν

Το συγκεκριμένο συμβάν είναι ενταγμένο στις ακόλουθες δράσεις της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και πολιτιστικής κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού, με προϊσταμένη την αρχαιολόγο και θεατρολόγο Πολυξένη Αδάμ Βελένη:

Πολιτιστικές συναντήσεις: κείμενα, χώροι, άνθρωποι.

Επιτελεστικές αναγνώσεις θεατρικών κειμένων σε αρχαιολογικούς χώρους και με τη συμμετοχή κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων, όπως έχουν προταθεί από το Άτυπο στούντιο νεοΠοιητικής:

  1. Αρχαιολογικός χώρος Δήλου, Πέρσες, Μετανάστες-Πρόσφυγες
  2. 2. Λύκειο Αριστοτέλη, Αίας, Ψυχιατρικά αποκλεισμένοι
  3. Ρωμαϊκή Αγορά Θεσσαλονίκης+Δενδροπόταμος, Βάκχες, Σύλλογος Γυναικών Ρομά

    Δενδροποτάμου

  1. Ρωμαϊκή Αγορά Αθήνας, Μήδεια-Φόνισσα, LGBTQ+ κοινότητα

Ήδη έχουν προηγηθεί οι performative αναγνώσεις: 1.Ρωμαϊκή Αγορά Δελφών, Προμηθέας Δεσμώτης, Θεσμός των Φυλακών Άμφισσας, 2. Ρωμαϊκή Αγορά Θεσσαλονίκης, Βάκχες, Σύλλογος Γυναικών Δενδροποτάμου, 3. Ρωμαϊκή Αγορά της Αθήνας, Μήδεια-Φόνισσα, Drag Queens από την κοινότητα LGBTQ+.

Σημείωση: Το Άτυπο στούντιο νεοΠοιητικής ασχολείται με την έρευνα και την παραγωγή επιτελεστικών αστικών συμβάντων. Τα άτομα που το συγκροτούν δεν χρηματοδοτούνται από καμια πηγή για τις performative αναγνώσεις.

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr