Με το 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να είναι μια ανάσα πριν την πρεμιέρα, η Πέμπτη που μας έρχεται, είναι μια ομολογουμένως δύσκολη κινηματογραφικά Πέμπτη – Γκουαντανίνο με Σουίντον, σε ένα χορογραφημένο remake, ο Ράμι Μάλεκ είναι ο Freddie Mercury στα χέρια του Ντέξτερ Φλέτσερ, κι ο Έρικ Πόπε, σκηνοθετεί τη νεοναζιστική επίθεση του Μπρέιβικ στη Νορβηγία. Ο προβληματισμός έντονος, οι ταινίες ακόμη περισσότερες, μα έπρεπε να βγει πεντάδα. Και οι επιλογές θα μας δικαιώσουν μόλις πατήσετε το πόδι σας στις αίθουσες – χαλάλι και οι 3 σακούλες πατατάκια που έφαγα μέχρι να καταλήξω.
Εσείς ανοίξτε μια σόδα στην υγειά μου και απολαύστε υπεύθυνα:
Suspiria
Στο διχοτομημένο Βερολίνο του ’70, μια Αμερικανίδα χορεύτρια, παρεισφρύει στην περιβόητη – και διαβόητη- σχολή χορού “Helena Markos” προκειμένου να αναδείξει το ταλέντο της. Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό από την Μάνταμ Μπάνκ, που της χαρίζει το ρόλο της κορυφαίας χορεύτριας – στόχος όμως της νεαρής δεν είναι μόνο να χορέψει. Παράλληλα, ένας παράξενος ψυχοθεραπευτής στρατολογεί μια άλλη χορεύτρια προκειμένου να φτάσει στην αποκρουστική αλήθεια που κρύβεται στους μυστικούς υπόγειους θαλάμους της σχολής. Ο Λούκα Γκουαντανίνο, αποτίει φόρο τιμής στο Ντάριο Αρτζέντο, με ένα επιβλητικό θρίλερ, και την Τίλντα Σουίντον σε ένα διπλό ρόλο – έκπληξη. Πρωταγωνίστρια η Ντακότα Τζόνσον, που μοιράζεται τον έντονο ρυθμό με την Σουίντον, και χορεύουν εκτός τροχιάς σε ένα ξέφρενο σπιράλ προς το σκότος, το αίμα και τη φρίκη. Μια ταινία ντυμένη μουσικά με τη νωχελικότητα του Τόμ Γιόρκ, ένα επάξιο remake, και μια βουτιά του Γκουαντανίνο στις μανιέρες του Αρονόφσκι, του Ταραντίνο και (ίσως) του Ντε Πάλμα. Pas mal.
Σκηνοθεσία: Λούκα Γκουαντανίνο
Σενάριο: Ντέιβιντ Κάσγκανιτς
Πρωταγωνιστούν: Ντακότα Τζόνσον, Τίλντα Σουίντον, Μία Γκοθ, Κλόε Γκρέιζ Μόρετζ, Τζέσικα Χάρπερ
Διάρκεια: 2 ώρες και 32 λεπτά
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Ουτόγια, 22 Ιουλίου/Utøya 22. juli
72 λεπτά. Τόσο πήρε στον Άντερς Μπρέιβικ να εκτελέσει 69 εφήβους και να τραυματίσει 200 στην Ουτόγια της Νορβηγίας, το 2011. Ο Έρικ Πόπε, αποφάσισε να μεταφέρει την πρόσφατη αυτή παρανοική φασιστική επίθεση στο πανί του κινηματογράφου κι όπως ήταν φυσικό, δίχασε. Σε ένα μονόπλανο, ο σκηνοθέτης μας μεταφέρει σε πρώτο χρόνο, στην παραφροσύνη ενός τέτοιου περιστατικού και αποδίδει με εξαιρετική ακρίβεια τα μεγέθη της βίας – μέτρησε ακόμη και τον αριθμό των πυροβολισμών από το κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης της περιοχής της επίθεσης. Σε 1 ώρα και 37 λεπτά, μας έχει φορτώσει όλο το σοκ και την ταραχή των επιζώντων αλλά κι όσων μάταια αναζητούσαν την επιβίωση. Σε εκείνο το σημείο ακριβώς, κατακρίθηκε στη Berlinale, αλλά όσοι τον κατηγόρησαν πως απλώς απομείωσε την ένταση και σημασία των γεγονότων μέσα σε μια ταινία δράσης, κάνουν λάθος. Το αντίθετο μάλιστα – μας “πέταξε” κυριολεκτικά στην Ουτόγια, τη στιγμή της επίθεσης, και μας προσγείωσε στη φρίκη της παράνοιας, με μια γερή κλωτσιά στο στομάχι.
Σκηνοθεσία: Έρικ Πόπε
Σενάριο: Σίβ Ελιάσσεν, Άννα Μπάχε – Βίγκ
Πρωταγωνιστούν: Αντρέα Μπέρντζεν, Αλεξάντερ Χόλμεν, Βρέντε Φρίσταντ
Διάρκεια: 1 ώρα και 37 λεπτά
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Η Κατηγορούμενη/Acusada
Μια νεαρή κοπέλα, η Ντολόρες, ζει μια φυσιολογική ζωή ως φοιτήτρια, μέχρι που μια μέρα καταλήγει νο.1 ύποπτη για τη δολοφονία της καλύτερης της φίλης. Η ίδια το αρνείται κατηγορηματικά και διατείνεται την αθωότητα της μέχρι τελικής πτώσεως. Είναι όμως στ’αλήθεια αθώα; Ή μήπως έτσι θέλει να πιστεύει; Κάποιες ενδείξεις κατά τη διάρκεια της δικαστικής της διαμάχης με την πολιτεία, θέτουν σε σοβαρές αμφιβολίες για την αθωότητα της τόσο εκείνη όσο και την οικογένεια της. Με άρωμα από το Μεξικό, η “Κατηγορούμενη” του Γκονζάλο Τομπάλ, η οποία κέρδισε μια υποψηφιότητα για το Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας, είναι ένα πρώτης τάξεως δικαστικό θρίλερ, με τη Λαλί Εσποζίτο να ενσαρκώνει συγκλονιστικά την ηθική κατάρρευση μπροστά στην ενοχή.
Σκηνοθεσία: Γκονζάλο Τομπάλ
Σενάριο: Γιουλίσις Πόρα, Γκονζάλο Τομπάλ
Πρωταγωνιστούν: Λαλί Εσποζίτο, Λεονάρντο Σμπαράλια, Ντανίελ Φανέγκο
Διάρκεια: 1 ώρα και 48 λεπτά
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Οι στάχτες μιας Αγάπης/Ash is Purest White
Ο Μπίν, ένας μικρομαφιόζος μιας επαρχιακής πόλης, δέχεται επίθεση από μια ομάδα νεαρών που προσπαθούν να αμφισβητήσουν και να απειλήσουν την πρωτοκαθεδρία του. Η Κιάο, η εσωστρεφής σύντροφος του, θα αναλάβει να αποτρέψει τα χειρότερα, ωστόσο όταν ένα παράνομο όπλο βρίσκεται στην κατοχή της, κινδυνεύει να καταλήξει στη φυλακή. Ο Ζία Ζάνγκε, μετά τις “Ακίνητες Ζωές”, επιστρέφει στη θεώρηση και προβληματική του χρόνου και της χρονικής υπόστασης, εναποθέτει τη σύγκρουση του εκμοντερνισμού και της παράδοσης στις ψυχικές ζυμώσεις των πρωταγωνιστών του και δημιουργεί ένα αριστούργημα του ασιατικού σινεμά, κυρίως δοσμένο μέσα από την υποδόρια ερμηνεία της Ζάο Τάο, που υπομένει μα και ξεπερνά τα όρια, εν ονόματι της αγάπης – μια αγάπης που δοκιμάζεται στη φθορά.
Σκηνοθεσία: Ζία Ζάνγκε
Σενάριο: Ζία Ζάνγκε
Πρωταγωνιστούν: Ζάο Τάο, Λιάο Φαν, Ξου Ζενγκ
Διάρκεια: 2 ώρες και 21 λεπτά
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Bohemian Rhapsody
Ο Freddie Mercury, εγκαταλείπει τους Queen, έχοντας πάρει απόφαση να ακολουθήσει σόλο καριέρα, πάνω στο απόγειο της δόξας τους. Ενώ το συγκρότημα έχει χαρακτηριστικό ήχο και έχει καθιερωθεί στα μουσικά δρώμενα, ο Mercury τραβά χωριστό δρόμο – υποφέρει όμως χωρίς τους Queen, και λίγο πριν το εμβληματικό “Live Aid”, επανενώνεται μαζί τους στο δρόμο για τη δόξα, με μια μαύρη σκιά να τον κατατρέχει: έχει μόλις διαγνωστεί με AIDS. Ο Ράμι Μάλεκ, σε μια μελετημένη και αξιομνημόνευτη ερμηνεία, ενσαρκώνει το θρύλο της ροκ σε μια από τις σημαντικότερες ταινίες του είδους. Μια ταινία που πέρασε από σαράντα κύματα ώσπου να ξεκινήσει γυρίσματα, μα άξιζε τον κόπο, σε μια προσπάθεια που ίσως κι ο ίδιος ο Mercury θα χειροκροτούσε.
Σκηνοθεσία: Ντέξτερ Φλέτσερ
Σενάριο: Αντονι ΜακΚάρτεν
Πρωταγωνιστούν: Ράμι Μάλεκ, Λούσι Μπόιντον, Γκουίλουμ Λι, Μπεν Χάρντι
Διάρκεια: 2 ώρες και 14 λεπτά
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Ακόμη, μέσα στην εβδομάδα θα μπορέσεις να δεις και τις εξής ταινίες:
Peterloo, του Μάικ Λι. Η ιστορική συγκέντρωση στην Πλατεία Σέντ Πίτερς του Μάντσεστερ το 1918, οδήγησε στη βίαιη καταστολή 80.000 ανθρώπων από τη Βρετανική Κυβέρνηση, καθιστώντας την μία από τις πιο σκοτεινές και περιβόητες στη βρετανική ιστορία.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Ο Καρυοθραύστης και τα Τέσσερα Βασίλεια/The Nutcracker and the Four Realms, του Λάσε Χάλστρομ & Τζό Τζόνστον. Η Κλάρα, βρίσκεται ξαφνικά σε ένα παράξενο κόσμο, του οποίου ηγείται η Ζαχαρένια Νεράιδα. Για να επαναφέρει τον κόσμο σε ισορροπία, καλείται να διασχίσει το Τέταρτο Βασίλειο και να αντιμετωπίσει την Κόκκινη Μητέρα. Στο πλευρό της, ο Καρυοθραύστης.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Motherland, του Γιώργου Ευθυμίου. Ένας ράπερ, προσπαθεί να επικοινωνήσει με τη νεκρή μητέρα του, όμως μέσα στο υπερφυσικό ταξίδι του, συναντά παρουσίες που δεν είναι πραγματικές μα ωστόσο αθάνατες. Η πρώτη απόπειρα του Ευθυμίου, να μεταπηδήσει στις ταινίες μεγάλου μήκους.
https://youtu.be/9sNcpbnk3sk
Καλή προβολή!