[dropcap size=big]Ο[/dropcap] Θοδωρής Βουτσικάκης έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως το «μέλλον του ελληνικού τραγουδιού» και παρά τον ιδιαίτερα βαρύ τίτλο, φαίνεται πως τα καταφέρνει επάξια. Δεν ξεχωρίζει απλώς για την φωνητική του υπεροχή, αλλά και για το ήθος που διέπει την προσωπικότητά του με βασικά χαρακτηριστικά την ταπεινότητα και την ευγένεια.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Θοδωρή, αυτό το καλοκαίρι είχες την χαρά να πρωταγωνιστείς σε μία ξεχωριστή δουλειά, συμμετέχοντας στο μιούζικαλ Ερωτόκριτος του Δημήτρη Μαραμή. Θέλω να μου πεις ήδη εξ αρχής εάν θα έχουν συνέχεια οι παραστάσεις σας.
Θοδωρής Βουτσικάκης – Ο κόσμος αγκάλιασε με συγκινητική θέρμη αυτό το έργο. Από τα πιο όμορφα και απαιτητικά πράγματα που έχω κάνει. Πιστεύω πως θα υπάρξει συνέχεια. Ίσως όχι στην Αθήνα για την τρέχουσα σεζόν. Ωστόσο το έργο συνεχίζει να ταξιδεύει στην συναυλιακή του εκδοχή με τον Δημήτρη Μαραμή στο “τιμόνι”.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Βέβαια, παράλληλα με τις εμφανίσεις του Ερωτόκριτου, βρισκόσουν και σε περιοδεία με τον Μάριο Φραγκούλη και τη Δήμητρα Σελεμίδου. Τα καταφέρνεις καλά, με το… multitasking; Φαντάζομαι τα τελευταία χρόνια οι ρυθμοί στη ζωή σου έχουν αλλάξει κατά πολύ.
Θοδωρής Βουτσικάκης – Οι ρυθμοί έχουν αλλάξει όντως πολύ. Το καλοκαίρι που πέρασε ήταν αρκετά δύσκολο και με πολλή δουλειά. Το multitasking όμως, όταν είναι συνειδητό, αφήνει πίσω του γνώσεις, εμπειρία, δημιουργία και καινούργιους ανθρώπους στη ζωή σου. Ευχαριστήθηκα πραγματικά την περιοδεία με το Μάριο Φραγκούλη και τη Δήμητρα Σελεμίδου, όπως και τη μεγάλη συναυλία στο πλευρό του Χρήστου Λεοντή στην Επίδαυρο.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Μιας και αναφέρθηκα στη Δήμητρα, θα ήθελα να μου πεις τις εντυπώσεις σου από την συνεργασία μαζί της!Θοδωρής Βουτσικάκης – Κατάλαβα ότι είναι σπουδαία, όταν στην πρώτη συναυλία που κάναμε μαζί, παρατήρησα την ενέργεια που έχει το σώμα της τη στιγμή που τραγουδάει. Η Δήμητρα ερμηνεύει με κάθε της κύτταρο. Νομίζω πως ήταν πολύ επιτυχής η πρώτη της μεγάλη συναυλιακή παρουσία και έχει ακόμα τόσο δρόμο να διανύσει.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Από την άλλη πλευρά, φέτος είχες δίπλα σου την πολυσχιδή Μαρίνα Σάττι (το multitasking που λέγαμε). Με τι περίπτωση έχουμε να κάνουμε εδώ;
Θοδωρής Βουτσικάκης – Με τη Μαρίνα είχαμε πράγματι μια παραγωγική συνεργασία στον Ερωτόκριτο. Είναι αξιοσημείωτη καλλιτέχνης με πολλά πεδία δράσης, στα οποία ανακαλύπτεις τις αποχρώσεις της καλλιτεχνικής σφραγίδας της.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Διάβαζα πρόσφατα τη συνέντευξη μιας αγαπημένης Ελληνίδας ερμηνεύτριας, η οποία είπε μεταξύ άλλων: «καλή φωνή είναι αυτή που μπορεί να σταθεί άνετα με ένα όργανο». Νομίζω πως έχει απόλυτο δίκιο. Έχεις δοκιμάσει να περάσεις τον εαυτό σου από τέτοιου είδους τεστ;
Θοδωρής Βουτσικάκης – Το να απογυμνώνεις τη φωνή και το συναίσθημα σου μπροστά στο κοινό, είναι αρετή. Δεν είναι εύκολο γιατί πρέπει να κρατήσεις την προσοχή του κόσμου με λίγα εφόδια φαινομενικά. Είναι απαιτητικό και αξιολογείται μια καλή φωνή σε αυτή την αναμέτρηση. Για αυτό υπάρχουν όμως τα τραγούδια. Τα καλύτερα εφόδια. Όταν η επιλογή είναι εύστοχη και δικαιολογημένη δημιουργείται μια υπέροχη και ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια ενός τέτοιου Live. Το έχω δοκιμάσει και θα το ξανάκανα ευχαρίστως.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Ανήκεις στη γενιά των καλλιτεχνών που δεν πρόλαβαν τη δισκογραφία στις «χρυσές» και τις «πλατινένιες» της εποχές. Τώρα πια το YouTube και οι σχετικές πλατφόρμες έχουν πάρει τα ηνία. Θα έλεγες πως υποτιμάται κατά κάποιο τρόπο η δημιουργία με αυτή τη νέα συνθήκη; Σε ενδιαφέρει αυτό το νέο είδος της ψηφιακής δισκογραφίας;
Θοδωρής Βουτσικάκης – Με αφορά οτιδήποτε σχετίζεται με τη δουλειά μου, άρα και με τη δισκογραφία. Η ουσία της όμως είναι η δημιουργία και το πως αυτή γεννάει τα τραγούδια. Αυτό δεν μπαίνει στη ζυγαριά με κανένα ευγενές μέταλλο! Δεν έζησα εκείνη την εποχή και δεν μπορώ να κάνω σύγκριση με το τώρα. Κάθε μεγάλη αλλαγή όμως ταράζει τα νερά που κολυμπάμε. Χρειάζεται κι άλλος χρόνος πιστεύω για να αφομοιωθεί αυτή η συνθήκη και να βρεθούν οι νέες ισορροπίες. Το Youtube πάντως το χρησιμοποιώ στην καθημερινότητα μου χωρίς να αισθάνομαι ότι “υποτιμώ” τον εαυτό μου ή τους συναδέλφους και δημιουργούς που λατρεύω να ακούω.Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Τις εξελίξεις με την ΑΕΠΙ τις παρακολουθείς; Ως νομικός πιστεύω πως μπορείς να δεις την υπόθεση με μία διαφορετική οπτική…
Θοδωρής Βουτσικάκης – Τις εξελίξεις τις παρακολουθώ χωρίς όμως να έχω εμπεριστατωμένη νομική άποψη. Υπάρχουν οι ειδικοί για αυτό. Να όμως μια περίπτωση υποτίμησης της δημιουργίας που δεν σχετίζεται με διαδικτυακές πλατφόρμες. Πρέπει να βρεθεί λύση που να ικανοποιεί τους δημιουργούς. Χωρίς αυτούς άλλωστε η ΑΕΠΙ δεν έχει υπόσταση!
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Είναι, βέβαια, ένα βήμα προς το καλύτερο, μία αλλαγή. Αλήθεια, είσαι συμφιλιωμένος με την αλλαγή ως συνθήκη ζωής, είτε σε επαγγελματικό, είτε σε προσωπικό επίπεδο;
Θοδωρής Βουτσικάκης – Αγαπώ τις μικρές αλλαγές. Ένα ταξίδι για παράδειγμα. Με τις μεγάλες χρειάζομαι χρόνο. Χρόνο για την “ανάσα” μου. Ύστερα τις αντιμετωπίζω. Δεν λιποψυχώ. Αγαπώ τη σταθερότητα όχι όμως τη στασιμότητα.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Συμφιλιωμένος ή όχι, τον Δημήτρη Μαραμή δεν φαίνεται να τον αλλάζεις πάντως. Αντιθέτως, δείχνεις να τον εμπιστεύεσαι τυφλά!
Θοδωρής Βουτσικάκης – Ο Δημήτρης Μαραμής ήταν ο πρώτος δημιουργός που με εμπιστεύθηκε. Εκτιμώ πάρα πολύ τη συνθετική του πένα και το ακέραιο του χαρακτήρα του. Τον θεωρώ διαμάντι της ελληνικής δημιουργίας. Μετράμε πλέον τέσσερα χρόνια σταθερής συνεργασίας και φιλίας. Όταν το αποτέλεσμα μιας εξίσωσης σε ικανοποιεί τότε γιατί να αλλάξεις ένα στοιχείο της; Απλά την εμπλουτίζεις!Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Για να επιστρέψουμε λιγάκι στον Ερωτόκριτο, θέλω να μου πεις, ποια ήταν η σχέση σου με το έργο, πριν σου γίνει η πρόταση να συμμετάσχεις σε αυτό; Είχες ακούσει τις μελοποιήσεις του Χάλαρη; Για τις ερμηνείες του Ξυλούρη δεν θα ρωτήσω καν.
Θοδωρής Βουτσικάκης – Διάβαζα αυτό το εμβληματικό, “επικό” ποίημα σε διάφορες φάσεις της ζωής μου αποσπασματικά. Ήξερα τη μουσική του εκδοχή με τη φωνή του μεγάλου Νίκου Ξυλούρη, ενώ, όταν άκουσα τους Χαΐνηδες από κοντά, συγκινήθηκα. Στη δική μας βέβαια περίπτωση μιλάμε για μια τελείως διαφορετική προσέγγιση, την οποία όμως θεωρώ πια κομμάτι του εαυτού μου.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Υπάρχει κάποιος από τους 10.000 στίχους του Κορνάρου που ξεχωρίζεις; Κάποιος που να ‘χει ίσως ένα τόσο δυνατό και συμπυκνωμένο μήνυμα;
Θοδωρής Βουτσικάκης – Δανείζομαι τον στίχο που ερμηνεύει η Αρετούσα πάνω από το “γυμνό” σώμα του Ερωτόκριτου. “Μοίρα δε σε φοβούμαι πλιο κι ο,τι κι α θέλεις κάμε”. Η έκφραση της απόλυτης αγάπης και της αναμέτρησης του ανθρώπου με το θάνατο.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Ένα από τα θέματα που προβάλλει η ιστορία του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας είναι το θάρρος και η επιμονή της διεκδίκησης. Πιστεύεις πως στην πραγματική ζωή έχουμε ξεχάσει, λιγάκι, να διεκδικούμε;
Θοδωρής Βουτσικάκης – Ένα από τα πολλά θέματα που προβάλλει αυτή η ιστορία αγάπης είναι το θάρρος. Ο Ερωτόκριτος δεν θα κέρδιζε την αγαπημένη του, ούτε θα έσωζε τη χώρα του αν δεν ήταν θαρραλέος. Το χρειαζόμαστε όλοι μέσα στη “δειλή” εποχή μας. Το θέμα της διεκδίκησης όμως είναι διαφορετικό. Πρέπει να ξέρουμε τους λόγους και το χρόνο που διεκδικούμε κάτι. Αλλιώς καταντάει το αίτημά μας εγωιστικό. Δε νομίζω πως ξεχάσαμε να διεκδικούμε. Ο τρόπος απλά θεωρώ ότι είναι λιγότερο αληθινός.Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Παρακολουθείς τις πολιτικές εξελίξεις; Κάπου διάβασα ότι είσαι αισιόδοξος για αυτά που θα έρθουν.
Θοδωρής Βουτσικάκης – Πάντα αισιόδοξος. Τι έχω να χάσω; Δεν εθελοτυφλώ, απλώς ελπίζω στο καλύτερο. Όσο για την πολιτική, της αφήνω “τόσο όσο” χώρο στη ζωή μου για να παραμένω υγιής.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Είσαι φύσει αισιόδοξος ή προτιμάς κάποιες φορές και την «αυταπάτη»;
Θοδωρής Βουτσικάκης – Όχι αυταπάτη. Δεν γυρνάω την πλάτη σε ένα πρόβλημα ούτε του αλλάζω όνομα. Απλώς δεν συντάσσομαι μαζί του από την αρχή. Ατενίζω πάντα τη λύση και το τι αυτή θα φέρει.
Γιάννης Καρακασίδης (Lavart) – Κλείνοντας, θέλω να μου πεις ποιο ήταν το τελευταίο άλμπουμ που άκουσες ολόκληρο πάνω από μία φορά.
Θοδωρής Βουτσικάκης – Piovani Cantabile. Tο αγαπώ!
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.