[dropcap size=big]Μ[/dropcap]ερικά από τα πιο αγαπημένα μου πράγματα στη ζωή είναι το κάφρικο χιούμορ, τα ζαχαρωτά, οι ταινίες με ανατροπές και τα γκολ στο 90’, ειδικά αν σκοράρει η ομάδα μου και όλα αυτά τα είχε η 89η απονομή των βραβείων Όσκαρ που διεξήχθη πριν λίγες ώρες στο Λος Άντζελες, η καλύτερη τελετή όλων των εποχών ή τουλάχιστον των τελευταίων είκοσι χρόνων που εγώ παρακολουθώ . Είχα σκοπό να γράψω ένα εντελώς διαφορετικό κείμενο, πιο διεκπεραιωτικό, αλλά αυτό που συνέβη στην ανακοίνωση του βραβείου για την καλύτερη ταινία ήταν κάτι μοναδικό, κάτι που θα μνημονεύεται για πάντα από εδώ και έπειτα, οπότε οφείλω να ασχοληθώ μαζί του λίγο πιο διεξοδικά, γιατί ειλικρινά του αξίζει.[dropcap size=big]Η[/dropcap] τελετή οδεύει προς την λήξη της, σε μια βραδιά-στην Ελλάδα είχε ήδη ξημερώσει-χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, με τον παρουσιαστή Τζίμι Κίμελ σωστό σε όλα του( θα αναφερθώ παρακάτω αναλυτικότερα στην παρουσία του) με τελευταίο εναπομείναν βραβείο, το μεγαλύτερο της βραδιάς, το Όσκαρ Καλύτερης ταινίας. Στη σκηνή για να το παρουσιάσουν δυο ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου, ο Γουόρεν Μπίτι και η Φέι Ντάναγουεϊ , πρωταγωνιστές στο θρυλικό Μπόνι και Κλάιντ. Αφού κάνουν μια μικρή εισαγωγή, αναφέροντας τις 9 ταινίες που ήταν υποψήφιες, συνοδεία του αντίστοιχου βίντεο, ανοίγουν τον φάκελο. Ο Γουόρεν Μπίτι κοντοστέκεται λίγο, κοιτάει μέσα στο φάκελο, ξανακοιτάει, ρίχνει το βλέμμα του στην Φέι Ντάναγουεϊ και της δίνει το φάκελο, οπότε εκείνη χωρίς να χρονοτριβεί περισσότερο βροντοφωνάζει La la land. Το μεγάλο φαβορί εκπλήρωσε τα προγνωστικά και οι συντελεστές του ανεβαίνουν περιχαρείς στη σκηνή για να παραλάβουν το βραβείο σε μια πολύ καλή βραδιά για την ταινία, αφού συγκέντρωσε άλλα έξι βραβεία. Χειροκροτήματα, επευφημίες και ο παραγωγός ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τον ευχαριστήριο λόγο του, όταν του δίνουν το νικητήριο φάκελο, στον οποίο είναι γραμμένο κάτι άλλο. «Σας ευχαριστώ πολύ, αν και τελικά το βραβείο το κέρδισε το Moonlight, ειλικρινά» ξεστομίζει σαστισμένος, όλη η αίθουσα κοιτάει με αμηχανία, ο Μπίτι δαγκώνεται, ο Κίμελ τον ρωτάει πώς έγινε αυτό, ο Μπίτι απολογείται πως του έδωσαν λάθος φάκελο που έλεγε το όνομα της νικήτριας του α’ γυναικείου ρόλου, το καστ του La la land κατεβαίνει, αυτό του Moonlight ανεβαίνει και οι αστέρες αποσβολωμένοι τραβούν βίντεο με το κινητό τους για να αποθανατίσουν την πιο άβολη σκηνή στην ιστορία των Όσκαρ, ενώ ο Κίμελ χαμογελάει στην κάμερα λέγοντας «Σας είπα από την αρχή ότι θα τα σκάτωνα», ευχαριστώντας παράλληλα για την πρώτη και τελευταία του φορά που παρουσιάζει τα βραβεία. Ούτε ο Φώσκολος δεν θα το σκεφτόταν, αριστούργημα απλά, η καλύτερη ταινία της χρονιάς με διαφορά από την δεύτερη.[dropcap size=big]Μ[/dropcap]ετά απ’ αυτό, όλα πέρασαν σε δεύτερη μοίρα, ακόμα και η ίδια η επικράτηση του Moonlight, κόντρα σε όλα τα προγνωστικά, μια βράβευση που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους, όπως είχαμε αναφέρει και εδώ https://www.lavart.gr/sto-mikrospokio-ta-dio-favori-gia-ta-auriana-oscar/. Κατά τ’ άλλα, τα βραβεία ήταν τα αναμενόμενα, σκηνοθεσία στον Σαζέλ, ερμηνείες σε Άφλεκ, Στόουν, Αλί και Ντέιβις, σενάρια σε Manchester by the sea και Moonlight. Μοναδική ίσως έκπληξη η νίκη του Ασγκάρ Φαραντί για τον Εμποράκο στην ξενόγλωσση κατηγορία, κάτι που ακουγόταν όμως έντονα τις τελευταίες μέρες μετά την απόφαση του Ιρανού σκηνοθέτη να μην παρευρεθεί στην τελετή ως διαμαρτυρία για την απαγόρευση εισόδου στην Αμερική που έχει επιβάλει ο Τραμπ σε έξι μουσουλμανικά κράτη.[dropcap size=big]Υ[/dropcap]πήρξαν αρκετές μπιχτές σχετικά με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, κυρίως από τον παρουσιαστή Τζίμι Κίμελ, ο οποίος διαχειρίστηκε την βραδιά με το χιούμορ που τον χαρακτηρίζει και τον έχει κάνει μια από τις σημαντικότερες περσόνες της βραδινής ζώνης της αμερικάνικης τηλεόρασης. Συνέχισε την αιώνια κόντρα του με τον Ματ Ντέιμον, χαρίζοντας μερικές απολαυστικές στιγμές, έβαλε τους διαγωνιζόμενους να διαβάσουν υβριστικά τουίτς, έστειλε μάλιστα κι ένα στον Τραμπ για να του πει πως η Μέριλ Στριπ του στέλνει χαιρετίσματα. Δεν έμεινε όμως εκεί, μοίρασε από την οροφή του Κόντακ Θίατερ ζαχαρωτά και ντόνατ( γιατί δεν το κάνουν και στο Ολύμπιον αυτό, είναι καταπληκτική κίνηση), ενώ σε μια από τις καλύτερες στιγμές της βραδιάς έδωσε την ευκαιρία σε ένα γκρουπ φαν που περίμεναν έξω από την αίθουσα για κάποιο αυτόγραφο, να μπουν στην πρώτη σειρά και να συνομιλήσουν με τους αγαπημένους τους αστέρες. Γενικά ήταν μια βραδιά που τα είχε όλα, με κερασάκι στην τούρτα βέβαια το επικό τέλος. Ραντεβού το 2018.Υγ: Δυστυχώς δεν κέρδισαν κάποιο βραβείο οι Έλληνες υποψήφιοι της βραδιάς, αλλά το μέλλον τους ανήκει ξεκάθαρα.
Υγ2:Όχι Τζίμι, δεν τα σκάτωσες, σε θέλουμε και του χρόνου και κάθε χρόνου.
Υγ3:Κατανοώ πως σε ένα τέτοιο σόου πρέπει να υπάρχουν πολλά διαλλείματα για τις αντίστοιχες διαφημίσεις, γιατί όμως δεν υπάρχει ένας πλουραλισμός σε αυτές; Αγαπημένη Ρόλεξ, μπορεί να είδα 17 φορές την υπέροχη διαφήμισή σου, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να αγοράσω το προϊόν σου, ούτε εγώ ούτε κανένας θαρρώ. Μόνο σαν drinking game θα μπορούσε να χρησιμεύσει, κάθε φορά που ακούγαμε την ατάκα συγχρονίστε τα ρολόγια σας, να πίναμε κι ένα σφηνάκι…
Αναλυτικά οι νικητές της 89ης απονομής των βραβείων Όσκαρ είναι:
- Καλύτερη Ταινία: «Moonlight»
- Σκηνοθεσία: Ντάμιεν Σαζέλ για το «La la land»
- Α’ Ανδρικός Ρόλος: Κέισι Άφλεκ για το « Manchester by the sea»
- Α’ Γυναικείος Ρόλος: Έμα Στόουν για το «La la land»
- Β’ Ανδρικός Ρόλος: Μαχερσαλά Αλί για το «Moonlight»
- Β’ Γυναικείος Ρόλος: Βαϊόλα Ντέιβις για το «Fences»
- Πρωτότυπο Σενάριο: Κένεθ Λόνεργκαν για το « Manchester by the sea»
- Διασκευασμένο Σενάριο: Μπάρι Τζένκινς και Τάρελ Άλβιν ΜακΚάρνεϊ για το «Moonlight»
- Φωτογραφία: Λάινους Σάντγκρεν «La la land»
- Μοντάζ: Τζον Γκίλμπερτ, «Hacksaw Ridge»
- Ξενόγλωσση Ταινία: «Ο Εμποράκος»(Ιράν)
- Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Zootopia» των Μπάιρον Χάουαρντ, Ριτς Μουρ, Τζάρεντ Μπους
- Μουσική: Τζάστιν Χέργουιτς, «La la land»
- Τραγούδι: City of Stars από το «La la land»ερμηνεία: Ράιαν Γκόσλινγκ, Εμα Στόουν σύνθεση, στίχοι: Τζάστιν Χούρβιτς, Πάσεκ και Πολ)
- Ντοκιμαντέρ: «OJ:Made in America»(Εζρα Εντελμαν)
- Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους: « The White Helmetς» Ορλάντο φον Αϊνσιντελ, Τζοάνα Νατασεγκάρα
- Καλλιτεχνική Διεύθυνση:,«La la land» Ντέιβιντ Γουάσκο, Σάντι Ρέινολντς-Γουάσκο
- Ενδυματολογία: Κολίν Ατγουντ, «Fantasic Beasts and Where to find them»
- Οπτικά Εφέ: «Jungle Book»Ρομπέρτο Λεγκάτο, Ανταμ Βαλντέζ, Αντριου Ρ. Τζόουνς, Νταν Λέμον
- Μακιγιάζ & Κομμώσεις: «Suicide Squad», Αλεσάντρο Μπερτολάτσι, Τζιόρτζιο Γκρεγκορίνι, Κρίστοφερ Νέλσον
- Ηχητικό Μοντάζ: «Arrival» Σιλβέν Μπελμάρ
- Ηχητικό Μιξάζ: «Hacksaw Ridge», Κέβιν Ο’ Κόνελ, Αντι Ράιτ, Ρόμπερτ Μακένζι, Πίτερ Γκρέις
- Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων: «Piper», Αλαν Μπαριλάρο, Μαρ Σόντχαϊμερ
- Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας: «Sing», Κριστόφ Ντεάκ, Ανα Ουντβάρι