Ογκίστ Τουλμούς

Ο πίνακας του 1866 που αναβιώνει στην κορυφή των τάσεων του TikTok

Φορώντας ένα πολυτελές φόρεμα, η γυναίκα βρίσκεται σε ένα γαλλικό ανάκτορο κατά τα μέσα του 19ου αιώνα. Η ήρεμη οργή της είναι αναγνωρίσιμη στις γυναίκες παγκοσμίως που εκφράζουν την αγανάκτησή τους μέσα από ένα απλό χαμόγελο. Αυτό μέσω του TikTok, αναγεννήθηκε.

Simpsons: Φωτογράφος αναδημιουργεί τους χαρακτήρες μέσω AI (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Πρόκειται για τον πίνακα «Η διστακτική αρραβωνιαστικιά» του ζωγράφου Ογκίστ Τουλμούς, που δημιουργήθηκε το 1866. Αυτό το ρεαλιστικό έργο, που είχε ξεχαστεί από την έλευση των Γάλλων ιμπρεσιονιστών ζωγράφων, αναζωογονείται περισσότερο από 150 χρόνια αργότερα μέσα από τις δημιουργίες των λάτρεων της τέχνης στο TikTok.

Έχει εμπνεύσει δεκάδες ερμηνείες από χρήστες που φαντάζονται τις σκέψεις που διανοείται η γυναίκα στον πίνακα, δημιουργώντας απίστευτα memes. Η εκτίμησή του προέρχεται από γυναίκες που μοιράζονται την απογοήτευσή της για τον περιορισμένο ρόλο που επιβάλλεται στο φύλο τους.

@vox This viral painting, explained in 60 seconds. Who do you think she’s looking at? 👀 #arthistory #memes #arttok ♬ sonido original – Bryan Bojorquez | Música

Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το έργο «Η διστακτική αρραβωνιαστικιά», που απεικόνιζε τη σιωπηλή αγανάκτηση των γυναικών, θεωρούνταν καμιά φορά μη σοβαρό και ως μέρος της δημοφιλούς τέχνης που σατίριζε τις ανύπαντρες γυναίκες, σύμφωνα με την Κάθριν Μπράουν, αναπληρώτρια καθηγήτρια ιστορίας τέχνης και κουλτούρας στο Πανεπιστήμιο Loughborough στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ωστόσο, μέσα από το σύγχρονο πρίσμα του TikTok, το έργο «Η διστακτική αρραβωνιαστικιά» παρουσιάζει τις γυναίκες σε αλληλεγγύη, υποστηρίζοντας η μία την άλλη στη «διαπραγμάτευση καταπιεστικών συστημάτων», σύμφωνα με τη Μπράουν, που έγραψε για το έργο του Τουλμούς στη μονογραφία “Women Readers in French Painting 1870–1890”.

«Πάνω από έναν αιώνα αργότερα, ίσως εξακολουθούμε να ανακαλύπτουμε την πλήρη πολιτική σημασία αυτού του είδους έργου», έγραψε. Ο Τουλμούς απέδωσε σκηνές κομψών, ευκατάστατων Γαλλίδων σε οικιακά περιβάλλοντα, συχνά αφηγούμενος τα ρομαντικά τους κατορθώματα.

Στα έργα του Τουλμούς, οι γυναίκες επιφανειακά φαινόνταν περισσότερο ως πολυτελώς ντυμένες, και ο Ζολά το 1874 τις αποκάλεσε «νόστιμες κούκλες». Οι πίνακες του Τουλμούς ήταν επιτυχημένοι την εποχή τους, εν μέρει λόγω της «φαντασίας για τη γυναικεία ζωή». Οι γυναίκες στα έργα του ήταν σύζυγοι, μητέρες, αδερφές και κόρες που δεν ξεφεύγουν από τους ρόλους τους στην οικιακή σφαίρα.

Το έργο που μεταφράστηκε επίσης ως “The Reluctant Bride”, παρουσιάστηκε αρχικά με τον τίτλο “Un mariage de raison” ή “A Marriage of Convenience” στο σαλόνι της Ακαδημίας Καλών Τεχνών του Παρισιού το 1866.

Πολλοί δημοφιλείς λογαριασμοί τέχνης στο TikTok έχουν αναρτήσει περιεχόμενο που σχετίζεται με τον πίνακα, ανακαλύπτοντας και αναδεικνύοντας το με ενθουσιασμό.

Η επανερμηνεία του έργου μέσω του TikTok φαίνεται να έχει δημιουργήσει έναν διαδικτυακό διάλογο, επιτρέποντας στους χρήστες να συμμετέχουν στην αναδημιουργία και ερμηνεία του έργου με βάση τον σύγχρονο πολιτισμό και τις κοινωνικές πραγματικότητες.

Φιλιππίνες: Έκθεση ψηφιακής τέχνης για την ανάδειξη της κορεατικής πολιτιστικής κληρονομιάς (ΦΩΤΟ)

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr