Ο Χρήστος Δήμας μας ταξιδεύει στην ιστορία της ομάδας μπάσκετ του Παναθηναϊκού, ο Σωματοφύλακας, ο Εκτελεστής και η γυναίκα του συναντιούνται ξανά για να εμπλακούν σε μια κωμωδία δράσης, ο Τζέικ Τζίλενχαλ παίζει τον “κακό” αλλά μπορεί και τον “καλό” στην πιο απίθανη απόδραση με ασθενοφόρο μετά από ληστεία και μια μαμά και κόρη μας δείχνουν πως οι δεσμοί γυναικών στην Αφρική είναι πολύ δυνατοί. Ξεκινάει η νέα κινηματογραφική εβδομάδα.
1.Ταξίδι στα Αστέρια, του Χρήστου Δήμα
Μετά την ταινία «1968» του Τάσου Μπουλμέτη για την ομάδα μπάσκετ της ΑΕΚ που κατέκτησε το Κύπελλο Κυπελλούχων της Ευρώπης το 1968 έρχεται η ταινία «Ταξίδι στα Αστέρια» του Χρήστου Δήμα για να μας παρουσιάσει την πορεία μιας άλλης ιστορικής ομάδας, της ομάδας μπάσκετ του Παναθηναϊκού, από την αρχή μέχρι την κορυφή:
Το ανδρικό τμήμα ιδρύθηκε το 1919 σε ερασιτεχνικό επίπεδο, το 1937 δημιουργήθηκε επίσημα η ομάδα καλαθοσφαίρισης του Παναθηναϊκού καθώς και η γυναικεία ομάδα. Η ομάδα διατηρήθηκε και στα χρόνια της Κατοχής με τους παίκτες να αναλαμβάνουν αντιστασιακή δράση και τα τρόπαια της ομάδας να σώζονται από τους κατακτητές. Το 1959 κατασκευάστηκε στο γήπεδο «Απόστολος Νικολαΐδης» το κλειστό γυμναστήριο μπάσκετ, γνωστό ως «Τάφος του Ινδού». Το 1969 η κατάκτηση του πρωταθλήματος συνοδεύεται από την πρώτη ευρωπαϊκή επιτυχία της ομάδας, την είσοδο στην τετράδα του Κυπέλλου Κυπελλούχων. Σταθμός στην ιστορία της ομάδας υπήρξε η ανάληψη της διοίκησής της από την οικογένεια Γιαννακόπουλου (τα αδέρφια Παύλος και Θανάσης Γιαννακόπουλος) το 1987, η οποία την έφερε στην κορυφή της Ευρώπης.
Σενάριο, Σκηνοθεσία: Χρήστος Δήμας
Πρωταγωνιστούν: Δάνης Κατρανίδης, Θέμης Πάνου, Αργύρης Πανταζάρας, Γιώργος Γάλλος, Βαγγέλης Μουρίκης, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Gilles Touchais, Μάρκος Λεζές, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Νίκος Αρβανίτης, Τάσος Ιορδανίδης, Ιωάννα Πηλιχού, Χρήστος Πλαΐνης, Βαγγέλης Αλεξανδρής, Γιώργος Γεροντιδάκης, και ο Κώστας Αποστολάκης
Φιλική Συμμετοχή: Ζέτα Μακρυπούλια
Διάρκεια: 100’
Αυτό το ταξίδι στα αστέρια που είναι γεμάτο νίκες, ήττες, χαρές, λύπες, αλλά και έξι ευρωπαϊκά τρόπαια αποτυπώνεται στην ταινία του Χρήστου Δήμα κλείνοντας μια ιστορία 100 χρόνων γι’ αυτήν την ομάδα. Κατά την παρουσίαση της ταινίας στον Τύπο ο σκηνοθέτης ανέφερε:
«Η ταινία είχε διάφορες προκλήσεις, πρώτα από όλα έπρεπε να περάσουμε και την ιστορία, αλλά να βρούμε και ένα συναισθηματικό νήμα, ώστε να μην χαθούμε στην πληροφορία και να παρακολουθήσουμε και την πορεία του Παναθηναϊκού, κυρίως, αλλά και να καταλάβουμε τι είναι αυτό που κάνει μία ομάδα μεγάλη…
Μιλάμε για οικογένεια, μιλάμε για πατεράδες, για κόρες, για γιους, για υπερβάσεις, για το τίμημα που πληρώνεις για τις υπερβάσεις, για μοναξιά… Όλο αυτό το πράγμα το οποίο είναι λίγο πολύ ο αθλητισμός. Αλλά, κάνουμε αθλητισμό κυνηγώντας ένα όνειρο, κι αυτό το όνειρο προσπάθησα, τουλάχιστον, να περάσει σε αυτή την ταινία».
Στο δια ταύτα: Μια νοσταλγική ταινία γεμάτη συγκίνηση για τους λάτρεις της ομάδας μπάσκετ του Παναθηναϊκού, που επικεντρώνεται περισσότερο στους «αόρατους» ανθρώπους που στήριξαν αυτή την ομάδα και με ένα ορατό κεντρικό μήνυμα που θέλει να περάσει ο σκηνοθέτης: «Οικογένεια, αυτή ήταν η μεγάλη μας πυξίδα, ομάδα και οικογένεια».
Trailer:
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Ο Σωματοφύλακας της Γυναίκας του Εκτελεστή, του Πάτρικ Χιούζ
Ο Πάτρικ Χιουζ, μετά τη κωμωδία δράσης «Ο Σωματοφύλακας του Εκτελεστή», σκηνοθετεί τη συνέχεια αυτής: «Ο Σωματοφύλακας της Γυναίκας του Εκτελεστή» δίνοντας τη σκυτάλη στη γυναίκα (Σάλμα Χάγιεκ) του εκτελεστή για να την αποζημιώσει μιας και στην πρώτη ταινία δεν της δόθηκε η πρέπουσα σημασία. Άλλη μια ριψοκίνδυνη αποστολή, λοιπόν, για τον Μάικλ Μπράις (Ράιν Ρέινολτς) και τον Ντάριους Κινκέιντ (Σάμιουελ Λ. Τζάκσον) που μας συστήθηκαν στην πρώτη ταινία ως το πιο θανάσιμο και συνάμα αστείο δίδυμο. Όταν η ασταθής γυναίκας του Ντάριους αλλά και διεθνούς φήμης απατεώνισσα Σόνια Κινκέιντ εμπλέκει τον Μάικλ σε μια παγκόσμια συνωμοσία για να σώσει τον άντρα της από έναν εκδικητικό και παντοδύναμο εχθρό τότε μόνο γέλιο και μπόλικο πιστολίδι μπορεί να φέρει η συνύπαρξη αυτών των δύο άσπονδων φίλων.
Σκηνοθεσία: Πάτρικ Χιούζ
Σενάριο: Τομ Ο’κόνορ
Πρωταγωνιστούν: Ράιν Ρέινολτς, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Σάλμα Χάγιεκ, Αντόνιο Μπαντέρας, Μόργκαν Φρίμαν, Φρανκ Γκρίλλο, Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ
Διάρκεια: 100’
Ο Ρέινολτς με τον Τζάκσον συναντιούνται ξανά με σκοπό να διασκεδάσουν τους θεατές, προσθέτοντας μεγαλύτερο ρόλο στη Χάγιεκ αυτή τη φορά, και σαν μια παλιοπαρέα χτυπούν την πόρτα μας για να μιλήσουν, να τρέξουν, να πυροβολήσουν ταυτόχρονα και μετά ξανά τα ίδια, ακατάπαυστα. Μας σερβίρουν, λοιπόν, μια δοκιμασμένη συνταγή για ένα χορταστικό “φαστ φουντ” φαγητό.
Στο δια ταύτα: Μια κωμωδία δράσης που έχει ό,τι περιμένει ο θεατής από αυτήν: δράση, πιστολίδι, κυνηγητά με αυτοκίνητα, εκρήξεις, μαφιόζους, καυγάδες, αστείους διαλόγους (αλλά και αρκετή βωμολοχία), ένα γενικό πανδαιμόνιο, ώστε να περάσει την ώρα του ευχάριστα χωρίς να χρειάζεται να σκεφτεί τίποτα.
Trailer:
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
3. Ασθενοφόρο, του Μάικλ Μπέι
Ένας ήρωας πολέμου, ο Γουίλ (Γιαχία Αμπντούλ – Ματίν Β’), χρειάζεται απελπισμένα χρήματα για να καλύψει το κόστος της ιατρικής περίθαλψης της γυναίκας του. Το μόνο πρόσωπο από το οποίο μπορεί να ζητήσει βοήθεια είναι ο θετός του αδερφός Ντάνι (Τζέικ Τζίλενχαλ). Δεν θα έπρεπε όμως, γιατί ο Ντάνι ως χαρισματικός εγκληματίας πρόκειται να τον μπλέξει στη μεγαλύτερη ληστεία τραπεζών στην ιστορία του Λος Άντζελες, με λεία 32 εκατομμύρια δολάρια. Του ζητάει, λοιπόν, να συνεργαστούν και ο Γουίλ δεν μπορεί να κάνει αλλιώς, αφού τίθεται θέμα επιβίωσης της γυναίκας του. Όταν η απόδραση από την τράπεζα δεν πηγαίνει καθόλου καλά, τα απελπισμένα αδέλφια κλέβουν ένα ασθενοφόρο. Σε αυτό επιβαίνουν ένας τραυματισμένος αστυνομικός που είναι ετοιμοθάνατος και μια νοσοκόμα (Έιζα Γκονζάλες) οι οποίοι κρατιούνται όμηροι για να γλιτώσουν οι ληστές από τις αστυνομικές δυνάμεις που τους καταδιώκουν.
Σκηνοθεσία: Μάικλ Μπέι
Σενάριο Κρις Φέντακ
Πρωταγωνιστούν Τζέικ Τζίλενχαλ, Γιαχία Αμπντούλ – Ματίν Β’, Έιζα Γκονζάλες
Διάρκεια: 136’
Πρόκειται για μία ταινία καταδίωξης με καταιγιστικό ρυθμό, έντονα εφέ και πολύ ανθρωποκυνηγητό από έναν σκηνοθέτη έμπειρο σε ταινίες δράσης (Armageddon, Pearl Harbor, The Rock, τα δυο Bad Boys και τις πέντε ταινίες της σειράς των Transformers).
Το σενάριο της ταινίας είναι του Κρις Φέντακ και βασίζεται στην Δανέζικη ταινία του 2005 Ambulancen. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ο Φέντακ επικεντρώθηκε στην κατασκευή μιας σφιχτής αφήγησης στην οποία δεν θα υπήρχαν αμιγώς καλοί ή κακοί χαρακτήρες: «Υπάρχουν διάφοροι ήρωες και κακοί που αλλάζουν διαρκώς κατά τη διάρκεια της ιστορίας – ανάλογα με το τι γνωρίζουν και τι χρειάζονται».
Στο δια ταύτα: Άλλη μια ταινία δράσης από τον Μάικλ Μπέι που αναλώνεται σε εφέ, ατελείωτες σκηνές καταδίωξης και υπερβολές σε μια παρανοϊκή απόδραση που δεν έχει κάτι άλλο να προσφέρει πέρα από ταχύτητα.
Trailer:
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
4.Δεσμοί Γυναικών (Lingui, The Sacred Bonds), του Αφρικανού Μαχαμάτ-Σαλέχ Χαρούν
Στα προάστια της Ντζαμένα στο Τσαντ, η Αμίνα μεγαλώνει μόνη της την 15χρονη κόρη της, τη Μαρία. Όταν η Αμίνα ανακαλύπτει ότι η κόρη της έχει μείνει έγκυος χάνει τη γη κάτω από τα πόδια της. Μητέρα και κόρη βρίσκονται σε αδιέξοδο, γιατί στη χώρα τους απαγορεύονται οι εκτρώσεις από τη θρησκεία και από το νόμο. Η γυναικεία κοινότητα, όμως, αναλαμβάνει την προστασία τους και αποδεικνύει ότι η γυναικεία αλληλεγγύη (lingui) μπορεί να πετύχει θαύματα.
Σκηνοθεσία: Μαχαμάτ-Σαλέχ Χαρούν
Πρωταγωνιστούν: Aτσουάχ Αμπακάρ Σουλεϊμάν, Ριάν Καλίλ Αλιό, Σαλέχ Σαμπό
Διάρκεια: 87’
Ο σπουδαίος Μαχαμάτ-Σαλέχ Χαρούν μας λέει ότι «το lingui στη χώρα του είναι μια λέξη που δηλώνει δεσμό ή σύνδεση. Γενικά, είναι αυτό που συνδέει τους ανθρώπους για να ζήσουν μαζί. Σημαίνει αλληλεγγύη, αλληλοβοήθεια. Μπορώ να υπάρχω μόνο όταν υπάρχουν οι άλλοι. Lingui είναι το ιερό νήμα του κοινωνικού ιστού. Είναι η βάση της αλτρουιστικής φιλοσοφίας.» Θέλησε, λοιπόν, να κάνει ταινία για τις γυναίκες της χώρας του οι οποίες δεν βλέπουν τον εαυτό τους ως θύμα, αλλά το αντίθετο: είναι γυναίκες δυνατές, πολυμήχανες, αληθινές ηρωίδες της καθημερινής ζωής.
Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών, στη συνέχεια προβλήθηκε στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Λονδίνου, στο Φεστιβάλ του Τορόντο, του Μπουσάν, κέρδισε το Βραβείο ICFT-UNESCO Gandhi Medal στο Φεστιβάλ Γκόα στην Ινδία και το Βραβείο Συμπαραγωγής στο Φεστιβάλ Αμβούργου. Επίσης έκανε την επιτυχημένη πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον περασμένο Νοέμβριο παρουσία του σκηνοθέτη.
Ήταν η επίσημη πρόταση του Τσαντ για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας και συμπεριλήφθηκε στις 5 Καλύτερες Ξένες Ταινίες του National Board of Review.
Στο δια ταύτα: Πρόκειται για μια συγκινητική ταινία γεμάτη φως και αφρικάνικα χρώματα (σε αντίθεση με το καταθλιπτικό θέμα) που επικεντρώνεται στην γυναικεία αλληλεγγύη χωρίς μελοδραματικά κλισέ και δείχνει πόσο σημαντική είναι η αλληλοβοήθεια μεταξύ των ανθρώπων και συγκεκριμένα μεταξύ των γυναικών που ακόμα και σήμερα, στον πολιτισμένο Δυτικό κόσμο, παλεύουν για τα δικαιώματά τους, πόσο μάλλον στην Αφρική.
Trailer
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
5. Νέα Τάξη, του Μεξικανού Μισέλ Φράνκο
Μια νεαρή κι όμορφη κοπέλα, κόρη πλούσιας οικογένειας παντρεύεται τον αγαπημένο της σε μια λαμπρή τελετή στην πολυτελέστατη έπαυλή της στο Μεξικό. Αυτός ο γάμος της υψηλής κοινωνίας διακόπτεται βιαίως όταν ένας πρώην υπάλληλος της οικογενειακής επιχείρησης μαζί με άλλους επαναστάτες φτάνουν απρόσκλητοι στο γάμο, τινάζοντας τον στον αέρα και σκορπώντας τον τρόμο. Μέσα από τα μάτια της υποψήφιας νύφης και των υπηρετών της οικογένειας βλέπουμε ένα βίαιο ταξικό θρίλερ που γεννιέται από την απληστία και τη ματαιοδοξία των πλουσίων, που θέλουν όλο και περισσότερα από τη μία και από την άλλη την ανάγκη των φτωχών να μη χάσουν και το ελάχιστο που διαθέτουν.
Σκηνοθεσία, Σενάριο: Μισέλ Φράνκο
Πρωταγωνιστούν: Ναιάν Γκονζάλεθ Νορβίντ, Ντιέγκο Μπονέτα, Φερνάντο Κουαούτλε
Διάρκεια: 86’
Μετά τις βραβευμένες του ταινίες στις Κάννες:
- «Μετά τη Λουτσία» βραβείο του τμήματος «Ένα κάποιο βλέμμα», Κάννες 2012) ,
- «Chronic» (Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στις Κάννες 2015) και
- «Η κόρη της Απρίλ» (Βραβείο Επιτροπής Un Certain Regard στις Κάννες 2017)
ο Μεξικάνος σκηνοθέτης, Μισέλ Φράνκο επιστρέφει με ένα δυστοπικό ταξικό θρίλερ, στο οποίο μιλά απροκάλυπτα για το έγκλημα και τη διαφθορά στη χώρα του. Με αυτή την ταινία του προμηνύει ότι, αν οι πλούσιοι μιας κοινωνίας δεν σταματήσουν να κάνουν ό,τι θέλουν και να παραβαίνουν τους νόμους, θα επέλθουν βία, συγκρούσεις και ταραχές και σίγουρα κοινωνικό χάος.
Η «Νέα Τάξη» κέρδισε τον Αργυρό Λέοντα / Μεγάλο Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ Βενετίας το 2020.
Στο δια ταύτα: Ένα θρίλερ που δεν αφήνει τον θεατή να πάρει ανάσα, παρουσιάζοντας μια κατάσταση που δεν είναι καθόλου απίθανη να συμβεί, αν συνεχιστεί η συνεχής και απροκάλυπτη διαφθορά της ανώτερης τάξης στη μεξικάνικη κοινωνία και όχι μόνο. Μια προκλητικά σκληρή ταινία, χωρίς να προσφέρει ίχνος διασκέδασης παρά μόνο ζοφερότητα και ωμότητα. Για γερά στομάχια.
Trailer:
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Κείμενο: Ειρήνη Μιχοπάνου (Lavart)