Ένα μέρος της καριέρας του σκηνοθέτη Bernardo Bertolucci που έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης τα τελευταία χρόνια είναι μια σκηνή βιασμού στην ταινία του το “Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι” (1972).
Στη συγκεκριμένη σκηνή, ο χαρακτήρας του Paul (Marlon Brando), βιάζει την Jeanne (Maria Schneider), χρησιμοποιώντας ένα ραβδί βουτύρου ως λιπαντικό. Σε μια συνέντευξη του 2007 στη Daily Mail, η Schneider είπε ότι η σκηνή δεν ήταν στο αρχικό σενάριο και ότι ο Μπράντο και ο Μπερτολούτσι της το είχαν ανακοινώσει λίγο πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα.
Η σκηνή προοριζόταν να είναι βίαιη και ενοχλητική, με τον Πολ να χτυπάει την Τζάννα και να διεισδύει καθώς εκείνη κλαίει. Αλλά, όπως κατέστησε σαφές η Schneider, τα συναισθήματα παραβίασης που βλέπουμε στην οθόνη δεν είναι απλώς ηθοποιία – είναι πραγματικά. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης δήλωσε πως ήθελε η Maria να αισθάνεται και όχι να υποδύεται.
«Ήμουν πολύ θυμωμένη», είπε. «Ένιωσα ταπεινωμένη και για να είμαι ειλικρινής, ένιωσα ότι βιάστηκα, τόσο από τον Μάρλον όσο και από τον Μπερτολούτσι».
Ο Μπερτολούτσι υποστήριξε ότι ήταν απαραίτητο να ταπεινωθεί η Schneider για να κάνει την ταινία του.
«Σμύρνη μου Αγαπημένη»: Η επίσημη αφίσα και νέες φωτογραφίες!
Ο σκηνοθέτης είπε ότι ένιωθε ένοχος για τον τρόπο που αντιμετώπισε τη Σνάιντερ, αλλά δεν το μετάνιωσε. Ως σκηνοθέτης, είπε, «πρέπει να είσαι εντελώς ελεύθερος».
Όταν τα σχόλιά του το 2013 έγιναν viral, κάποιοι υποστήριξαν ότι το “Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι” έπρεπε να μποϊκοταριστεί ή ακόμα και να καταστραφεί.
Όπως είναι φυσικό, το νέο ντοκιμαντέρ προτίθεται να αναλύσει τη συγκεκριμένη σκηνή, η οποία έμελλε να γίνει πιο διάσημη από την ίδια την ταινία.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του José Padilha επ’ ευκαιρία της ανακοίνωσης ότι πρόκειται να γυριστεί ντοκιμαντέρ για το «Τανγκό».
Ο Βραζιλιάνος κινηματογραφιστής είπε ότι «ο σκηνοθέτης και οι υπόλοιποι ηθοποιοί της ταινίας κέρδισαν την αναγνώριση και την επιτυχία, παραμελήθηκε όμως ο πόνος της Μαρίας Σνάιντερ. Είμαι ενθουσιασμένος που θα διερευνήσουμε μια ιστορία γύρω από την ηθική της τέχνης, ένα ζήτημα το οποίο, ενώ είναι πολύ σημαντικό, συχνά παραβλέπεται».
Σε ό,τι αφορά στα καινούργια γυρίσματα, η παραγωγή θα στραφεί στην Ιταλία, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ, προκειμένου να αναπαραστήσει την περίοδο πριν από την έναρξη γυρισμάτων για το «Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι». Το νέο υλικό θα συνδυαστεί με το αρχειακό, στο οποίο εμφανίζονται τα κύρια πρόσωπα της υπόθεσης, δηλαδή ο Μπερτολούτσι, η Σνάιντερ και ο Μπράντο.