Αν έχετε παρασυρθεί ποτέ από το τραγικό, ποιητικό ρομάντζο της Μαρίας Πολυδούρη και του Κώστα Καρυωτάκη, τότε ξέρετε ότι πρόκειται για μια ιστορία αγάπης διανθισμένη με μελαγχολική ποίηση, λαχτάρα και υπαρξιακό πόνο.
Η σχέση τους ήταν σαν να βλέπεις δύο ψυχές να χορεύουν στην άκρη ενός γκρεμού, η μία πάντα να φτάνει, η άλλη να παρασύρεται όλο και πιο μακριά προς στο κενό. Δεν είναι καθόλου περίεργο που στο μιούζικαλ «Ο εφιάλτης πριν από τα Χριστούγεννα», η σιωπηλή αφοσίωση της Σάλλυ στον Τζακ αντικατοπτρίζει την ατέλειωτη προσμονή της Πολυδούρη προς τον Καρυωτάκη, όπου και οι δύο είναι στοιχειωμένοι από το απρόσιτο.
Η ποίηση του Καρυωτάκη όπως και η λαχτάρα του Τζακ Σκέλιγκτον είναι ποτισμένη με υπαρξιακό τρόμο και το βάρος ενός κόσμου που δεν μπορεί ποτέ να κατακτήσει.
Η Σάλλυ αντίστοιχα ακολουθεί τον Τζακ με την ίδια ελπίδα που είχε η Πολυδούρη για τον Καρυωτάκη, αγαπώντας κάποιον που είναι πολύ παγιδευμένος στο δικό του σκοτάδι για να ανταποδώσει πλήρως τη στοργή.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Αντίστοιχα στα «Ανεμοδαρμένα Ύψη» η σχέση του Χίθκλιφ και της Κάθι είναι ένας ανεμοστρόβιλος πάθους, πικρίας και γεμάτος εμμονές. Ο έρωτας τους είναι καταδικασμένος τούς τραβάει κοντά του μόνο και μόνο για να τους χωρίσει, με τα συναισθηματικά σημάδια να τους τραβούν ακόμη και πέρα από το νήμα της ζωής.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
«Μόνο γιατί μ’ αγάπησες»: Τι ζήτησε η Πολυδούρη από τον Καρυωτάκη;
Άλλο ένα γοτθικό αριστούργημα, η « Jane Eyre »μας παρουσιάζει έναν μελαγχολικό έρωτα που επιβιώνει μέσω της τρυφερότητας. Ο Ρότσεστερ όπως και ο Καρυωτάκης, φέρει το βάρος ενός βασανισμένου παρελθόντος και η σταθερή αφοσίωση της Τζέιν απηχεί αυτή την άγρια αφοσίωση της Πολυδούρη.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Κλείνοντας αυτό το άρθρο θυμήθηκα ακόμη μια ταινία που θα μπορούσα να συνδέσω με αυτό τον ποιητικό έρωτα, φυσικά μιλάω για την ταινία «The Piano». Η Άντα, η βουβή πιανίστρια όπως η Πολυδούρη περιέλουσε τη θλίψη της μέσα στη μουσική όπως η Μαρία στα ποιήματά της. Το ανομολόγητο βάθος αυτής της σχέσης αντικατοπτρίζει την ανολοκλήρωτη φύση της αγάπης της Πολυδούρη για τον Καρυωτάκη, όπου οι λέξεις από μόνες τους δε θα μπορούσαν ποτέ να συλλάβουν πλήρως τον πόνο αυτού που χάθηκε.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
Ίσως αυτές οι συνδέσεις να συμβαίνουν μόνο μέσα στο δικό μου νοητικό πλέγμα, μα παραμένει μαγικό το πως η λογοτεχνία η αρχή όλων των τεχνών επηρεάζει με τις ιστορίες της μοναδικά, αφηγηματικά μωσαϊκά. Παρακολουθώντας αυτές τις ταινίες το μυαλό μου τριγύριζε σε αυτές τις ελληνικές φιγούρες της ποίησης, έβλεπα τον πόνο της Μαρίας Πολυδούρη και την ωδή στη μελαγχολία από τον Κώστα Καρυωτάκη, ήταν αναπόφευκτο και έπρεπε να καταγραφεί.
Κάνετε κι εσείς αυτές τις σκανδαλώδεις συνδέσεις ;
Τhe Ηobbit: Τι σχέση έχει η ταραχώδης επίσκεψη των νάνων στον Μπίλμπο με τον Νίτσε;