Η ζωή όπως την αποτυπώνει η Μάρω Βαμβουνάκη δεν είναι ένας ευθύς δρόμος, είναι ένας λαβύρινθος συναισθημάτων, αντιφάσεων και αποκαλύψεων.
Τα αποφθέγματά της βγαλμένα από την πρώτη ύλη της ύπαρξης μάς παρασύρουν σε έναν κόσμο όπου η αγάπη είναι έκσταση και μαρτύριο, η ομορφιά είναι ευλογία και κατάρα και η αλήθεια αν και αιχμηρή είναι πάντα λυτρωτική.
Το έργο της Βαμβουνάκη έχει απήχηση επειδή μιλάει απευθείας στην καρδιά, χωρίς να φιλτράρεται από προσχήματα. Γεννημένη στην Κρήτη έναν τόπο γεμάτο μύθους και σκληρή φυσική ομορφιά, η ζωή και η γραφή της είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τα συναισθηματικά τοπία στα οποία περιηγείται.
(Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο παρακάτω)
Βαμβουνάκη: «Ο έρωτας είναι σχεδόν πάντοτε αποτυχημένος. Κοίτα τους ερωτευμένους πως μαραίνονται»
27 αποφθέγματα της Βαμβουνάκη.
1.Είχε πάρα πολλά χρόνια ζωής την άγονη πλήξη μιας ζωής χωρίς έρωτα ώστε ακόμη κι ο πόνος που της πρόσφερε ο μπερδεμένος της δεσμός , να γίνεται αποδεκτός με καρτερία…διέκρινε σε αυτόν τον πόνο τα ζωντανά σημάδια μιας ιστορίας με ουσία.
2.Ο ύψιστος έρωτας είναι εκείνος που σε κρατάει στη μεγαλύτερη διέγερση δίχως τη βοήθεια αυτών των κοινοτοπιών που λέγονται φιλιά και χάδια.
3.Είναι άγριο πράγμα ο γάμος, κι η αυτοδέσμευση της ζωής σου παντοτινά, επειδή μια ενοχή από την πίεση μιας ανάγκης ή από τη μέθη ενός έρωτα, αποφάσισε έτσι , είναι επιτίμιο βαρύ για έναν αδύναμο ή για ένα μεθυσμένο. Πώς γίνεται κάποιος που μετά από χρόνια γίνεται άλλος να συνεχίσει να μοιράζεται τον εαυτό του με κάποιον που κι αυτός με τα χρόνια έγινε άλλος; Τούτοι οι δύο οι σημερινοί , θα παντρεύονταν πάλι τώρα;
4.Η ανασφάλεια που προκαλεί ο δυνατός έρωτας είναι ένα βάσανο δεδομένο, όμως η ανασφάλεια που προκαλεί ο έρωτας προς κάποιον που μισοανήκει σε σένα και μισοανήκει σε μιαν άλλη είναι ένα βάσανο ασύλληπτο. Αλλά η ανασφάλεια είναι επίσης εξαιρετικά ερωτική.
5.Η μεγάλη ομορφιά όταν δεν μοιράζεται , καταντάει μια μοναξιά ανυπόφορη.
6.Οι παλιές αγάπες πάνε στον παράδεισο και δεν ανασταίνονται πια.
7.Το κατάλαβε πως οι δωρεές της ζωής δεν καταδέχονται τους δειλούς, που κουτσοβολεύουν χορτάτα σκυλιά και πίτες ολόκληρες.
8.Ο έρωτας είναι για το άπιαστο, πως ο πόθος είναι προς το ανέφικτο.
9.…η παρουσία φωλιάζει σε απουσίες. Ο ωραιότερος εραστής είναι ο αναμενόμενος κι ο γλυκύτερος σύντροφος είναι ο ερχόμενος.
10.Η αλήθεια σώζει , πονά αλλά σώζει.
11.Μόνο που η ανταπόκριση η αληθινή έρχεται από ερήμους σιωπής, κι η εμπιστοσύνη η αληθινή ύστερα από ερήμους απιστίας , κι η ασφάλεια η αληθινή μέσα από ερήμους ανασφάλειας.
12.Όταν κάποτε αυτό που πολύ προσδοκάς να συμβεί, σ΄αφήνει την αλλόκοτη γεύση του ανικανοποίητου μια και σπάνια συμπίπτει μ’ εκείνο που περιμένεις.
13.…μια γυναίκα περίπου όμορφη με την ομορφιά που περισσότερο σου υποβάλλουν και σου επιβάλλουν οι εσωτερικοί κορεσμοί ενός χαρακτήρα με ενδιαφέρον παρά που ζωγραφίζουν τα καλοσχεδιασμένα χαρακτηριστικά.
14.Μήπως το μέγεθος της επιτυχίας της καθορίστηκε από το μέγεθος του πόνου εκείνου που της άναψε φωτιά και ζητούσε έξοδο;
15.Απ΄όλους τους καθρέφτες μου εσύ, μόνο εσύ, είσαι ο καθαρός.
16.Ήταν τουλάχιστον απ΄την κατηγορία εκείνη των ζευγαριών που ο καιρός τα έκανε περίπου αδέρφια. Οι πιο πολλοί γνωστοί τους , όσοι δεν χώρισαν , ανήκουν στην άλλη κατηγορία, που σ΄αυτή την ηλικία του γάμου τους έχουν γίνει ορκισμένοι εχθροί.
17.Το μυστικό είναι φάρος που μαγνητίζει την πλώρη σου, ανοίγει έξοδο προς την προοπτική. Το μυστικό σε κάνει να νοιάζεσαι για τον εαυτό σου.
18.Δεν είσαι άρρωστη , χρειάζεσαι να ερωτευτείς …Φυσικό ήταν. Η δουλειά και η τέχνη είναι ερωτικές αλλά πόσο αρκούν; Τίποτα δεν μοιάζει σαν τον έρωτα ανάμεσα στον άντρα και την γυναίκα. Τίποτα.
19.Ότι αξίζει πονάει. Ότι δεν αξίζει είναι εύκολο.
20.Τα παιδιά γεννιούνται από παιδιά. Τα δεύτερα μεγαλώνουν επειδή γεννιούνται τα πρώτα. Τίποτα δεν σε μεγαλώνει τόσο , όσο να γεννήσεις παιδί… Περηφάνια και ευτυχία εξαγορασμένες με εικοσιτετράωρες αγωνίες και κούραση. Αυτό μεγαλώνει κι εσύ γερνάς.
21.Τα κενά μεταξύ όσον ήξερε και όσον δεν ήξερε τα παραγέμιζε με ότι επιθυμούσε έτσι που το αποτέλεσμα να σμιλεύεται ασυναγώνιστα σαγηνευτικό. Παραλλήλιζε τούτη τη σαγήνη με την πλήξη του γάμου της και της ερχόταν να φωνάξει “βοήθεια”.
22.Δούλευε εντατικά όχι από δημιουργικότητα αλλά με το απελπισμένο φευγιό εκείνου που θέλει να εκβιάσει την απολησμονιά.
23.Ο παθιασμένος έρωτας δεν ξέρει από αναστολές .
24.Όπως κι ένας άντρας σιωπηλός μας βάζει να πιστεύουμε πως σιωπά από στοχαστικότητα και σπάνια υποψιαζόμαστε πως δεν έχει κάτι να πει.
25.Είναι τρομακτικό να εμφανίζεις, ύστερα από είκοσι χρόνια το τελευταίο σου πρόσωπο στα μάτια κάποιου που σε θυμάται με την παλιά ολόφρεσκη εικόνα.
26.Οι ματιές τους που έπεφταν η μια πάνω στην άλλη και τους ζωοδοτούσαν, ζωοδοτούσαν την πλάση κι όλα τα έκαναν καινούρια , ενδιαφέροντα και επικίνδυνα.
27.Δεν είναι τα λόγια κι οι διαθέσεις κάποιου που τον φανερώνουν, είναι κυρίως η παρουσία του, αυτό που εκπέμπει χωρίς λόγια ή πίσω απ΄τα λόγια.
Διαβάστε περισσότερα λογοτεχνικά αριστουργήματα:
- Μαλβίνα: «Λένε πως η δύναμη ενός καινούριου έρωτα είναι ευθέως ανάλογη…»
- Τερζάκης: «Το μεγαλείο του έρωτα βρίσκεται στην…
- 23 σοφές αλήθειες του Ουμπέρτο Έκο: «Τίποτε δεν δίνει σ’ έναν φοβισμένο άνθρωπο περισσότερο κουράγιο από…»
- Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ: «Αν είχα να δώσω μια συμβουλή στους νέους, θα ήταν να έχουν ένα…»
- 13 αποφθέγματα του Επίκτητου: «Δεν είναι η φτώχεια που προξενεί λύπη αλλά …»
- Μαλβίνα: «Είμαστε αλάθητοι στην επιλογή του εραστή μας, ιδιαίτερα όταν…»
- 20 αποφθέγματα που θα μπορούσαν να είναι ο τίτλος της «Μεταμόρφωσης» του Κάφκα
- Μας πήρε χρόνια να καταλάβουμε τη φράση του Ντοστογιέφσκι: «Τι είναι η κόλαση; Υποστηρίζω ότι είναι ο πόνος του να μην …»
- 15 αποφθέγματα του Μπουκόφσκι που σε ξεβολεύουν: «Αν έχετε την ικανότητα να αγαπάτε, αγαπήστε πρώτα τον εαυτό σας»