Με αφορμή την 50η επέτειο από την πρεμιέρα του αριστουργήματος του σκηνοθέτη Φράνσις Φορντ Κόπολα, γράψαμε μερικά άγνωστα στοιχεία, στο ευρύ κοινό για αυτήν την κλασική ταινία.
1. Ο Μάρλον Μπράντο χρησιμοποιούσε κάρτες για να λέει τα λόγια του.
Ο Μπράντο επέμεινε, ότι η ανάγνωση του κειμένου του κατά τη διάρκεια της λήψης αύξησε τον αυθορμητισμό του και έκανε τα λόγια του να ακούγονται λιγότερο κονσερβοποιημένα.
«Αν έχετε μια γενική ιδέα για το τι είναι οι λέξεις, τότε κοιτάτε την κάρτα και δίνει την αίσθηση στον θεατή ότι το άτομο ψάχνει πραγματικά αυτό που πρόκειται να πει», είπε ο Μπράντο στο ντοκιμαντέρ The Making of Superman.
Ο Μπράντο άρχισε να χρησιμοποιεί τις κάρτες ήδη από το 1966. Οι σκηνοθέτες κολλούσαν κάρτες σε λάμπες, θάμνους, ακόμα και σε άλλους ηθοποιούς για να μην εμφανιστούν στο πλάνο.
2.Μια από τις πιο διάσημες σκηνές της ταινίας ήταν αυτοσχεδιασμός.
Αν δεν ξέρετε τίποτα για τον Νονό, πιθανότατα αναγνωρίζετε τη φράση, «Άφησε το όπλο. Πάρε το κανόλι», φράση που είπε ο καπό Πίτερ Κλεμένζα.
Ο ηθοποιός Ρίτσαρντ Καστελάνο αυτοσχεδίασε αυτή τη φράση, καθώς ο σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα πρόσθεσε μια φράση σε μια προηγούμενη σκηνή στην οποία η σύζυγος του Κλεμένζα λέει: «Μην ξεχνάτε το κανόλι!».
3. Ο Coppola ήθελε να απολύσει τον Al Pacino!
Ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός, Al Pacino δήλωσε πως ο Coppola είχε βρεθεί πολύ κοντά στο να τον διώξει από την ταινία εξαιτίας της διαφωνίας του ηθοποιού αναφορικά με την προσέγγιση του χαρακτήρα που ενσάρκωνε.
Ωστόσο η διάσημη σκηνή του εστιατορίου ήταν καθοριστική για να εξαφανιστούν οι αμφιβολίες του σκηνοθέτη για την ερμηνευτική ικανότητα του Pacino.
4. Το κεφάλι του αλόγου ήταν αληθινό…όπως και οι κραυγές του ηθοποιού John Marley.
Ένα ψεύτικο κεφάλι αλόγου χρησιμοποιήθηκε στις πρόβες, αλλά όταν οι κάμερες άρχισαν να κυλούν πραγματικά, ο Κόπολα το αντικατέστησε με το αληθινό, προς μεγάλη έκπληξη του Μάρλεϊ.
Ο Coppola είχε προμηθευτεί το κεφάλι του αλόγου από μια εταιρεία σκυλοτροφών.
5. Οι λέξεις «μαφία» και «όχλος» δεν προφέρονται στην ταινία.
Μετά από μια συνάντηση με την Ιταλο-Αμερικανική Ένωση Πολιτικών Δικαιωμάτων, μια οργάνωση που δημιουργήθηκε για να καταπολεμήσει τη χρήση στερεοτύπων σχετικά με αυτήν την ομάδα, ο Κόπολα συμφώνησε να παραλείψει τις λέξεις από το σενάριο (αν και δεν εμφανίζονταν καθόλου). Το πιο κοντινό είναι ο τίτλος της εφημερίδας, «Ο μαφιόζος Μπαρζίνι ερωτάται στην Unworld Feud» την ημέρα μετά τη δολοφονία του Μάικλ στο ιταλικό εστιατόριο.
6. Μια από τις πιο αξιομνημόνευτες σκηνές της ταινίας ήταν ένα λάθος.
Ο πρώην επαγγελματίας παλαιστής Λένι Μοντάνα, που έπαιζε τον Λούκα Μπράσι, ήταν τόσο νευρικός όταν έπαιξε με τον Μάρλον Μπράντο που δεν μπορούσε να πάρει μια καλή εικόνα της σκηνής στο γραφείο του Νονού την ημέρα του γάμου της κόρης του, παρά τα γυρίσματα μιας ολόκληρης ημέρας.
Ο Κόπολα δεν είχε χρόνο να ξαναγυρίσει τη σκηνή, έτσι ενσωμάτωσε την καλύτερη προσπάθεια της Μοντάνα στην ταινία. Το αποτέλεσμα είναι μια αποκαλυπτική ματιά στην πιο απαλή πλευρά ενός ανελέητου δολοφόνου.
7. Η Sofia Coppola είναι και στις τρεις ταινίες του Godfather.
Η κόρη του Φράνσις Φορντ Κόπολα, Σοφία, εμφανίζεται ως το μωρό στη σκηνή της βάπτισης στον Νονό, ως μετανάστης στο πλοίο που φέρνει τον Βίτο Κορλεόνε στο νησί Έλις στο Νονό ΙΙ (δείτε αν μπορείτε να την εντοπίσετε) και, φυσικά, ως η κόρη του Michael Corleone στο The Godfather III (ένας ρόλος που πήρε μετά την αποχώρηση της ηθοποιού Winona Ryder).
8. Ο Marlon Brando αρνήθηκε να παραλάβει το Όσκαρ!
Αν και ο Brando κέρδισε το χρυσό αγαλματίδιο για το ρόλο του Vito Corleone, ωστόσο ο θρυλικός ηθοποιός αρνήθηκε να παραλάβει το βραβείο του.
Μάλιστα, την παραμονή των βραβείων ανακοίνωσε ότι θα μποϊκοτάρει τα 45α ετήσια Βραβεία Όσκαρ και αντ’ αυτού θα έστελνε έναν εκπρόσωπο να πάρει τη θέση του σε περίπτωση που κερδίσει. Η επιλογή του ήταν μια ελάχιστα γνωστή ηθοποιό και την Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Καταφατικής Εικόνας των Ιθαγενών της Αμερικής, Sacheen Littlefeather. Ήταν μια τολμηρή κίνηση που είχε σκοπό να κάνει μια δήλωση.
Όταν ο Roger Moore και η Liv Ullman ανακοίνωσαν το όνομα του Brando ως νικητή του βραβείου καλύτερου ηθοποιού, η Littlefeather σηκώθηκε από τη θέση της με ολόσωμο φόρεμα Apache και πήρε επίσημα το δρόμο της προς τη σκηνή.
Η Littlefeather έκανε νεύμα με μια ανοιχτή παλάμη στάθηκε πίσω από την εξέδρα, κοίταξε το πλήθος και ξεκινήσε να διαβάζει ένα γράμμα 15 σελίδων.
9.Πολλές από τις μνημειώδεις σκηνές της ταινίας ήταν προϊόν αυτοσχεδιασμού!
Η γάτα στην σκηνή που ο Vito Corleone φαίνεται να την κρατά, καθώς μιλά για δουλειές με τον Amerigo Bonasera ήταν ένα αδέσποτο που ο Coppola είχε δει να περιφέρεται στο στούντιο, την οποία και έδωσε ο ίδιος στον Brando.
Το ισχυρό και άμεσο δέσιμο του Marlon Brando και της γάτας ήταν προφανές από την πρώτη στιγμή. Μάλιστα τα γουργουρητά της γάτας σχεδόν χάλασαν τη μίξη του ήχου.
10.Πολλοί σκηνοθέτες προσεγγίστηκαν πριν τον Coppola.
Ο Κόπολα έγινε διάσημος στο Hollywood μετά το “The Godfather”, αλλά πριν πάρει τη δουλειά δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένος σκηνοθέτης.
Αφού πολλοί σκηνοθέτες, συμπεριλαμβανομένων των Sergio Leone, Peter Bogdanovich και Arthur Penn απέρριψαν την ταινία, ο Coppola είχε την ευκαιρία, εν μέρει επειδή ήταν Ιταλοαμερικανός και ο Evans ένιωθε ότι ήταν σημαντικό.
Διαβάστε περισσότερα:
Όσκαρ 2022 – Σον Πεν: Αν δε μιλήσει ο Ζελένσκι θα καταστρέψω τα βραβεία μου δημοσίως
Φωτογραφία εξωφύλλου από screen shot