10 «ατίθασα» αποφθέγματα του Σοπενχάουερ

Ο Σοπενχάουερ και τα αποφθέγματά του θα μας εισάγουν στον πρόδρομο του έργου του. Η εξέταση που έκανε στον κόσμο επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τη φιλοσοφική σκέψη μέσα από τους λάτρεις του έργου του αλλά και τους εναντιωτές αυτού.

Στον πυρήνα της μεταφυσικής του Σοπενχάουερ βρίσκεται η έννοια της “θέλησης για ζωή”. Στο μείζον έργο του, Ο κόσμος ως βούληση και παράσταση” (“Die Welt als Wille und Vorstellung”), ο Σοπενχάουερ υποστηρίζει ότι μια ακόρεστη, τυφλή και παράλογη δύναμη, η θέληση, κινεί όλα τα φαινόμενα στον κόσμο. Αυτή η βούληση εκδηλώνεται με την αδιάκοπη προσπάθεια και τις επιθυμίες που είναι εμφανείς στη φύση και την ανθρώπινη ύπαρξη.

Ο Σοπενχάουερ συνδέεται συχνά με τον πεσιμισμό, που πηγάζει από την πεποίθησή του ότι η ζωή χαρακτηρίζεται εγγενώς από πόνο και δυσαρέσκεια. Υποστήριζε ότι η αγωνιστική φύση της βούλησης οδηγεί σε ατελείωτες επιθυμίες και ότι η ικανοποίηση μιας επιθυμίας απλώς γεννά νέες, διαιωνίζοντας έναν κύκλο πόνου.

Η αισθητική του Σοπενχάουερ αποκλίνει από τις παραδοσιακές δυτικές απόψεις. Πίστευε ότι η ουσία της τέχνης έγκειται στην ικανότητά της να υπερβαίνει στιγμιαία την αδυσώπητη επιδίωξη των επιθυμιών. Η τέχνη, σύμφωνα με τον Σοπενχάουερ, παρέχει μια προσωρινή ανάπαυλα από τους αγώνες που υπαγορεύει η βούληση. Εκτιμούσε τη μουσική πάνω από άλλες μορφές τέχνης, θεωρώντας την ως την πιο αγνή έκφραση της βούλησης. Η ατίθαση άποψή του για τον κόσμο αξίζει μια ματιά και τα αποφθέγματά του είναι σίγουρα μια αφορμή.

Ποιες είναι οι 3 δυνάμεις και τα 3 είδη απολαύσεων για τον Σοπενχάουερ;

10 αποφθέγματα του Σοπενχάουερ

1. Το πρωινό είναι η νεότητα της ημέρας. Είναι χαρούμενο, φρέσκο και εύκολο. Μην το χαραμίζετε ξυπνώντας αργά.

2.Το ταλέντο πετυχαίνει έναν στόχο που κανένας άλλος δεν μπορεί να πετύχει. Η ιδιοφυΐα πετυχαίνει έναν στόχο που κανένας άλλος δεν μπορεί να δει.

3. Η ισχυρογνωμοσύνη είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας της θέλησης να υποκαταστήσει δια της βίας τη νοημοσύνη.

4.Είτε πρόκειται για μουσική είτε για φιλοσοφία είτε για ζωγραφική ή ποίηση, το έργο μιας μεγαλοφυΐας δεν είναι κάτι προς χρήση. Ο χαρακτηρισμός του ανώφελου σημαδεύει τα έργα της μεγαλοφυΐας.

5. Το βασικό ελάττωμα του γυναικείου χαρακτήρα είναι ότι δεν έχει αίσθημα δικαιοσύνης.

6. Όσο πιο περιορισμένος είναι ο ορίζοντας και ο κύκλος της δραστηριότητας και των επαφών μας, τόσο πιο ευτυχισμένοι είμαστε. Γιατί με το άνοιγμα του ορίζοντα πολλαπλασιάζονται και μεγεθύνονται οι έγνοιες, οι επιθυμίες, ο τρόμος.

7. Οι δημοσιογράφοι είναι σαν τα σκυλιά. Οποτεδήποτε κάτι κινείται, αρχίζουν να γαβγίζουν.

8. Οι γιατροί έχουν δύο διαφορετικούς γραφικούς χαρακτήρες: έναν τρομερά δυσανάγνωστο για τις συνταγές και έναν καθαρό και ευανάγνωστο για τους λογαριασμούς τους.

9. Η φήμη είναι κάτι που πρέπει να κερδηθεί. Η τιμή είναι κάτι που απλά δεν πρέπει να χαθεί.

10. Με τα γνωμικά επιδεικνύει κανείς την παιδεία του θυσιάζοντας την πρωτοτυπία του.

O Zαρατούστρα του Νίτσε: «Το κράτος ψεύδεται σε όλες τις γλώσσες του καλού και του κακού»

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr