Ο Ρίντλεϊ Σκοτ επικρίνει το σύνολο της ταινίας «Τζόκερ» αλλά δίνει τα εύσημα στον Χόακιν Φίνιξ για την ερμηνεία του.
Ο Χόακιν Φίνιξ ξεχώρισε πραγματικά στο ρόλο του Τζόκερ που κέρδισε Όσκαρ. Ο Ρίντλεϊ συμφωνεί με αυτό, καθώς επαινεί τον Φίνιξ για την απεικόνιση της ιστορίας καταγωγής του διάσημου κακού, αλλά επικρίνει την ταινία στο σύνολό της.
Συγκριτικά με τις κλασσικές ταινίες όπου ο Τζόκερ ως συνήθως αντιμετωπίζει τον Μπάτμαν, η του Τοντ Φίλιπς είναι αποκλειστικά μια μελέτη του χαρακτήρα του Τζόκερ. Οι θεατές έγιναν μάρτυρες του πώς ο επίδοξος κωμικός Άρθουρ Φλεκ έγινε ο διαβολικός κακός της Γκόθαμ Σίτι. Ωστόσο, δεν ήταν όλοι οπαδοί της ταινίας. Ο Ρίντλεϊ Σκοτ, ο οποίος σκηνοθέτησε τον Χόακιν Φοίνιξ στον Μονομάχο, δήλωσε ότι μπορεί να μην του άρεσε η ταινία, αλλά η ερμηνεία ενός γνώριμου ηθοποιού δεν του ξέφυγε.
«Με είχε συνεπάρει η εξωφρενική ταινία του Τζόκερ», δήλωσε ο Σκοτ. «Δεν μου άρεσε ο τρόπος με τον οποίο εξυμνούσε τη βία, αλλά ο Χοακίν ήταν αξιοσημείωτος».
Ο Ρίντλεϊ Σκοτ θα μπορούσε να αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο το κοινό έβλεπε τα πράγματα από τη δική του οπτική γωνία του βίαιου Άρθουρ Φλεκ. Οι θεατές μπορούν να υποστηρίξουν ότι η ταινία μας κάνει να θέλουμε να συμπάσχουμε με τον αποτυχημένο stand-up κωμικό. Το ανεξέλεγκτο γέλιο του τον εμποδίζει να γίνει διάσημος, με τους συναδέλφους του να μην δείχνουν καμία ενσυναίσθηση γι’ αυτόν. Αυτό του δίνει το κίνητρο να ξεσπάσει βίαια στον κόσμο.
Από την άλλη πλευρά, μπορεί να ευχαριστήσει τον Τζόκερ που του έδειξε την υποκριτική γκάμα του Χοακίν Φοίνιξ. Τόσο πολύ που σύμφωνα με το Empire, αυτό που είδε στον Τζόκερ ενέπνευσε τον σκηνοθέτη να ξανασυναντηθεί με τον Phoenix και να τον βάλει στο επικό ιστορικό δράμα Napoleon. «Κοιτάζω τον Χοακίν και λέω: Αυτός ο μικρός δαίμονας είναι ο Ναπολέων Βοναπάρτης. Του μοιάζει». τόνισε ο Σκοτ.
Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Joker το 2019, υπήρχαν πολλοί κριτικοί που έβρισκαν ελαττώματα στη βία της ταινίας. Το Time Magazine ανέφερε ότι οι κριτικοί που είδαν για πρώτη φορά το Joker στα φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας και του Τορόντο βρήκαν το ψυχολογικό θρίλερ «επικίνδυνο». Οι κριτικές ανέφεραν ότι η ταινία παρείχε εμπάθεια και εξύμνηση των βίαιων κινήτρων ενός περιθωριοποιημένου ψυχικά ασθενούς. Οι κριτικοί ανησυχούσαν ότι μια τέτοια ταινία θα έστελνε ένα κακό μήνυμα, αφού άνθρωποι σαν τον Τζόκερ υπάρχουν και εκτός κινηματογράφου. Ο Τζόκερ κυκλοφόρησε επίσης, τον ίδιο μήνα που σημειώθηκαν δύο μαζικοί πυροβολισμοί στο Τέξας και στο Οχάιο μέσα σε ένα 24ωρο.
Ο Τοντ Φίλιπς δήλωσε στο The Wrap ότι ήταν «έκπληκτος» από τις αντιδράσεις γύρω από τον Τζόκερ.
«Δεν είναι καλό να γίνονται αυτές οι συζητήσεις; Δεν είναι καλό να κάνουμε αυτές τις συζητήσεις για αυτές τις ταινίες, για τη βία; Γιατί είναι κακό αυτό, αν η ταινία οδηγεί σε μια συζήτηση γι’ αυτό;» ρώτησε ο Φίλιπς. «Δεν φτιάξαμε την ταινία για να πατήσουμε κουμπιά».
Παρά την αντιπαράθεση του Τζόκερ, η ταινία σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις. Όχι μόνο Χόακιν Φίνιξ κέρδισε το βραβείο καλύτερου ηθοποιού εκείνη τη χρονιά, αλλά το Joker έγινε η πρώτη ταινία R-rated που έφτασε το 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο box office. Η επιτυχία του Τζόκερ ενέπνευσε ένα μουσικό σίκουελ του 2024 με τον Φίνιξ και τον Φίλιπς να επιστρέφουν και να συμπρωταγωνιστεί η Lady Gaga με τίτλο «Joker: Folie à Deux».