οι εραστές

«Οι εραστές» ως το πρώτο «situationship» που απεικόνισε η Τέχνη

Στη σφαίρα της τέχνης, ο σαγηνευτικός πίνακας του Ρενέ Μαγκρίτ, «Οι εραστές» (1928), αναδύεται όχι απλώς ως στατική απεικόνιση, αλλά ως ένα σύμβολο ενός από είδη των ανθρώπινων σχέσεων και συγκεκριμένα, το «situationship».

15 ειλικρινείς ατάκες του Γιωσαφάτ: «Το 75% των γάμων είναι δυστυχισμένες σχέσεις»

Τι σημαίνει ο όρος «situationship»;

Ένα situationship (situation + relationship) είναι μια κατάσταση (situation) όπου δύο άνθρωποι βρίσκονται σε μια σχέση (relationship) που μπορεί να μοιάζει με μια ρομαντική σχέση, αλλά δεν υπάρχουν σαφή όρια ή δέσμευση όπως σε μια συμβατική σχέση. Γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένος όρος σε κοινωνικά μέσα και πλατφόρμες γνωριμιών.

Το situationship βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε μια δεσμευτική σχέση ενός ζευγαριού και μια απλή φιλία. Σε αυτήν την κατάσταση, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα όρια ή δεσμεύσεις, και συνήθως δεν έχει καθοριστεί σαφώς το τι συμβαίνει ανάμεσα στα δύο άτομα. Δεν είναι μια αποκλειστικά ερωτική ή σεξουαλική σχέση, αλλά ούτε και μια παραδοσιακή φιλία.

Δείτε τι είναι το situantionship μέσα από ένα σκετσάκι:

@alloramomo Situationships #situationship #relationship #love #dating #comedy #fyp ♬ Situationships – Momo

«Οι Εραστές» είναι ουσιαστικά ένα situationship

Έτσι, ερχόμενοι στον σουρεαλιστικό πίνακα του Ρενέ Μαγκρίτ, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποκαλύπτει την αγάπη που χαρακτηρίζεται από ασάφεια.

Ένα πέπλο καλύπτει τα πρόσωπα των ερωτευμένων, συσκοτίζοντας την ταυτότητά τους και καθιστώντας τους αινιγματικές οντότητες. Αυτό το πέπλο χρησιμεύει ως μεταφορικό εμπόδιο, συμβολίζοντας την εγγενή ασάφεια και αβεβαιότητα που συχνά χαρακτηρίζουν τα situationships.

situationship
Πηγή: Time

Στο πλαίσιο των σύγχρονων σχέσεων, αυτές οι επίμαχες καταστάσεις καθορίζονται από την έλλειψη σαφών ορίων και δέσμευσης, θολώνοντας τα όρια μεταξύ φιλίας και ρομαντισμού. Ομοίως, η απόφαση του Μαγκρίτ να κρύψει τα πρόσωπα των εραστών υποδηλώνει μια απροθυμία να αποκαλυφθούν πλήρως, υπονοώντας τη φευγαλέα φύση της συναισθηματικής οικειότητας μέσα σε μια τέτοια δυναμική.

Επιπλέον, η επιλογή ενός πέπλου ως μέσο απόκρυψης έχει βαθιά συμβολική σημασία. Παραδοσιακά συνδεδεμένο με γάμους και συζυγικές ενώσεις, το πέπλο αντιπροσωπεύει τη δέσμευση και την αποκάλυψη του αληθινού εαυτού στον σύντροφο. Ωστόσο, στον πίνακα, το πέπλο γίνεται ένα παράδοξο σύμβολο, συγχρόνως συγκαλύπτοντας και αποκαλύπτοντας, ενσαρκώνοντας την αντιφατική φύση των σχέσεων του είδους situationship.

situationship
Οι Εραστές του Ρενέ Μαγκρίτ, Παρίσι, 1928. Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (MoMA), Νέα Υόρκη

Η αντιπαράθεση φωτός και σκιάς στον πίνακα ενισχύει περαιτέρω το συμβολικό του βάθος. Η έντονη αντίθεση μεταξύ του φωτισμένου φόντου και των σκιερών φιγούρων των ερωτευμένων υπογραμμίζει τη διχοτόμηση μεταξύ σαφήνειας και αμφισημίας, βεβαιότητας και αμφιβολίας. Αυτή η αλληλεπίδραση φωτός και σκότους αντικατοπτρίζει τη συναισθηματική αναταραχή που είναι εγγενής στα situationships, όπου οι στιγμές οικειότητας συχνά επισκιάζονται από την αβεβαιότητα και την αναποφασιστικότητα.

10 αποφθέγματα του William Glasser: «Το σεξ το έχουν στο μυαλό τους οι περισσότεροι άνθρωποι, ιδιαίτερα αυτοί που δεν θα έπρεπε…»

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr