Καταρρίπτοντας 10+1 λογοτεχνικούς μύθους που διχάζουν τους αναγνώστες

Καταρρίπτοντας 10+1 λογοτεχνικούς μύθους που διχάζουν τους αναγνώστες

Πολλοί μύθοι έχουν κυκλοφορήσει ανά γενιές αναγνωστών για βιβλία, συγγραφείς και γενικότερα για τον κόσμο της λογοτεχνίας. Εσύ γνώριζες ότι αυτοί οι 10+1 μύθοι είναι απλώς μια παρεξήγηση ή ένα κοινό λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι;

Οι μύθοι περικλείουν δημοφιλείς συγγραφείς, βιβλία και χαρακτήρες οι οποίοι λίγοι ξέρουν ότι δεν ισχύουν και συνεχίζουν να διαιωνίζουν. Αυτοί οι μύθοι στη λογοτεχνία υπογραμμίζουν τη συναρπαστική αλληλεπίδραση μεταξύ αντίληψης και πραγματικότητας, αποκαλύπτοντας πώς οι λαϊκές παρανοήσεις μπορούν να διαμορφώσουν την κατανόησή μας για τα λογοτεχνικά έργα και τους δημιουργούς τους.

Γυναίκες: 10 συγγραφείς στην ιστορία της λογοτεχνίας που άλλαξαν τον κόσμο με μία σελίδα τη φορά

1. «Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» είναι εξ ολοκλήρου γραμμένο στα κρυφά
Ο μύθος ότι «Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» γράφτηκε εξ ολοκλήρου κρυφά παραβλέπει τις πρώτες της αφηγήσεις πριν κρυφτεί. Η συγγραφέας ξεκίνησε το ημερολόγιό της πριν η οικογένεια αναζητήσει καταφύγιο, παρέχοντας πληροφορίες για τη ζωή της πριν από αυτό.

2. «Ο Κώδικας Ντα Βίντσι» του Νταν Μπράουν είναι ιστορικά ακριβής
Παρά τη συναρπαστική πλοκή του, ο «Κώδικας Ντα Βίντσι» είναι ένα έργο μυθοπλασίας. Ενώ υφαίνει ιστορικά στοιχεία στην αφήγηση, ο Μπράουν συνδυάζει γεγονότα και φαντασία. Η αντιμετώπισή του ως ιστορικής αναφοράς μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις σχετικά με την πραγματική ιστορία και την τέχνη που αναφέρεται στο μυθιστόρημα.

3. Το «1984» του Τζορτζ Όργουελ είναι μια πρόβλεψη του μέλλοντος
Το «1984» χρησιμεύει ως μια προειδοποιητική ιστορία για τον ολοκληρωτισμό παρά ως μια κυριολεκτική πρόβλεψη. Η πρόθεση του Όργουελ ήταν να ασκήσει κριτική στις πολιτικές ιδεολογίες και να υπογραμμίσει τους κινδύνους της ανεξέλεγκτης κυβερνητικής εξουσίας, όχι να προβλέψει συγκεκριμένα γεγονότα του έτους 1984. Η ερμηνεία του αποκλειστικά ως πρόβλεψης παραβλέπει την ευρύτερη θεματική του σημασία.

4. «Ο Μεγάλος Γκάτσμπι» του Φ. Φιτζέραλντ ήταν μια εμπορική αποτυχία κατά τη διάρκεια της ζωής του συγγραφέα
Αν και δεν ήταν άμεσος εμπορικός θρίαμβος, κέρδισε την αναγνώριση με την πάροδο του χρόνου. Ο Φιτζέραλντ είδε αμφιλεγόμενες κριτικές και μέτριες πωλήσεις αρχικά, αλλά το μυθιστόρημα πλέον φημίζεται ως κλασικό της αμερικανικής λογοτεχνίας.

5. Ο Σαίξπηρ επινόησε πολλές λέξεις
Ενώ ο Σαίξπηρ πράγματι συνέβαλε με νέες λέξεις και φράσεις στην αγγλική γλώσσα, ο μύθος ότι επινόησε πολλές είναι υπερβολή. Συχνά προσάρμοζε υπάρχουσες λέξεις ή τις συνδύαζε δημιουργικά. Ενώ οι γλωσσικές του συνεισφορές είναι σημαντικές, ο μύθος υπερεκτιμά την έκταση των νεολογισμών του.

6. Η Βίβλος είναι το βιβλίο με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών
Αν και διανέμεται ευρέως, ο προσδιορισμός του βιβλίου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις είναι δύσκολος λόγω των ποικίλων μεταφράσεων και εκδόσεων. Ωστόσο, το βιβλίο με τις περισσότερες πωλήσεις θεωρείται ο «Δον Κιχώτης» του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Οι πωλήσεις της Βίβλου είναι δύσκολο να παρακολουθούνται με ακρίβεια.

7. Η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ απορρίφθηκε από πολλούς εκδότες
Ενώ η Ρόουλινγκ αντιμετώπισε κάποιες απορρίψεις, ο μύθος υποδηλώνει ευρεία απόρριψη.

8. Τα μυθιστορήματα της Τζέιν Όστεν εκδόθηκαν ανώνυμα και δεν αναγνωρίστηκε ως συγγραφέας κατά τη διάρκεια της ζωής της
Η Όστεν δημοσίευσε αρχικά ανώνυμα, αλλά μέχρι τον θάνατό της, η συγγραφή της ήταν γνωστή στους λογοτεχνικούς κύκλους. Ο μύθος παραβλέπει την μεταγενέστερη αναγνώριση της Όστεν και υποτιμά τη σύγχρονη αναγνώρισή της.

9. Το πραγματικό όνομα του Μαρκ Τουέιν ήταν Μαρκ Τουέιν
Μαρκ Τουέιν ήταν το ψευδώνυμο του Samuel Langhorne Clemens. Ο μύθος μπερδεύει το ψευδώνυμο του συγγραφέα με την πραγματική του ταυτότητα, χάνοντας τη διάκριση μεταξύ της λογοτεχνικής περσόνας και του ατόμου πίσω από αυτό.

10. Ο Γουίλιαμ Σαίξπηρ δεν έγραψε ο ίδιος τα έργα του, αλλά κάποιος άλλος
Το ζήτημα του Σαιξπηρικού Συγγραφέα προτείνει διάφορους εναλλακτικούς υποψηφίους, αλλά τα συντριπτικά στοιχεία υποστηρίζουν τον Ουίλιαμ Σαίξπηρ ως θεατρικό συγγραφέα.

11. Το τέρας του Δρ Φρανκενστάιν ονομάζεται Φρανκενστάιν
Η εσφαλμένη επισήμανση του τέρατος «Φρανκενστάιν» είναι μια ευρέως διαδεδομένη παρεξήγηση. Στο «Φρανκενστάιν» της Μαίρυ Ουόλλστονκραφτ Σέλλεϋ, ο Δρ Βίκτος Φρανκενστάιν είναι ο επιστήμονας που δημιουργεί το ανώνυμο τέρας. Η αναφορά στο πλάσμα ως «Φρανκενστάιν» αποδίδει ανακριβώς το όνομα του επιστήμονα στο δημιούργημά του. Αυτός ο μύθος συσκοτίζει τις θεματικές αποχρώσεις μέσα στο μυθιστόρημα, όπου το πλάσμα παλεύει με την ταυτότητα και τις συνέπειες των πράξεων του δημιουργού του.

Πηγή εξωφύλλου

3 ποιήματα του Καβάφη που άλλαξαν την ιστορία της λογοτεχνίας

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr