Αυτή τη χρονιά, οι μαθητές αποφάσισαν να μεταμορφώσουν το σχολείο τους σε μία υψηλού επιπέδου γκαλερί τέχνης, κρατώντας στα χέρια τους πινέλα και χρώματα.
Πώς θα ήταν ο Παρθενώνας αν τον ζωγράφιζε ο Βαν Γκογκ; (Εικόνες)
Τα έργα τέχνης περιλαμβάνουν τα “Μπλε Πουλιά” του Αλέκου Φασιανού, το “Παιδί με το Περιστέρι” του Πάμπλο Πικάσο, καθώς και άλλα 18 γνωστά έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Τα έργα αυτά, που φιλοτεχνήθηκαν από έξι μαθητές στις πόρτες των αιθουσών διδασκαλίας, αλλάζουν με μοναδικό και αισθητικό τρόπο την εικόνα του 9ου Γυμνασίου Καλαμαριάς.
Το πρωτότυπο έργο, με τίτλο “Μια Πόρτα στην Τέχνη”, υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον γνωστό εικαστικό Κώστα Κουτρουμπή, ο οποίος διδάσκει στο εν λόγω σχολείο. Μια από τους συμμετέχοντες, η Ανθή, μιλώντας για την εμπειρία της, δήλωσε:
“Μου αρέσει η ζωγραφική και ήταν μεγάλη χαρά που συμμετείχα στο πρόγραμμα. Ζωγράφισα το έργο του Νικηφόρου Λύτρα ‘Το ωόν του Πάσχα’. Παρόλο που ήταν δύσκολο να το ολοκληρώσω λόγω των πολλών λεπτομερειών, απόλαυσα πολύ τη διαδικασία. Ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία, διότι, παρά το ότι ασχολούμαι με τη ζωγραφική, πρώτη φορά ζωγράφισα ένα τόσο μεγάλο έργο σε κλίμακα“.
Ένας άλλος μαθητής, ο Νίκος, που συμμετείχε στο έργο, δήλωσε:
“Ήταν πολύ δημιουργική διαδικασία. Χρειάστηκε να έχουμε ομαδικό πνεύμα και να συνεργαστούμε. Ζωγράφισα μαζί με έναν συμμαθητή μου τον πίνακα του Γιώργου Σικελιώτη ‘Κάλαντα’. Με δυσκόλεψε η ανάμειξη των χρωμάτων, αλλά με βοήθησε πολύ ο καθηγητής μου και το ολοκλήρωσα“.
Η ιδέα να δημιουργηθούν έργα ζωγραφικής στις εισόδους των αιθουσών διδασκαλίας προέκυψε από την προηγούμενη διευθύντρια του σχολείου, κυρία Κουσίδου, όπως εξηγεί ο Κώστας Κουτρουμπής. Ο ρόλος του ήταν καθοδηγητικός και επιμορφωτικός, με ελάχιστες παρεμβάσεις για να μην περιορίσει τη δημιουργικότητα και έκφραση των μαθητών.
Το πρόγραμμα με τίτλο “Μια πόρτα στην Τέχνη” διήρκεσε τέσσερα χρόνια, και τα έργα που προέκυψαν είναι 21 συνολικά. Η επιλογή των καλλιτεχνών έγινε με βάση τα έργα που είχαν ήδη δημιουργήσει, επιλέγοντας εκείνα που ταιριάζουν καλύτερα στην αισθητική του σχολείου.
Ο κύριος Κουτρουμπής επισημαίνει ότι κάθε έργο είχε τις δυσκολίες του, καθώς αποτελούσε μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τα παιδιά, ειδικά λόγω του μεγέθους τους και της πρώτης τους επαφής με τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Φέτος, ο κ. Κουτρουμπής επισημαίνει ότι συμπληρώνει 30 χρόνια στην εκπαίδευση και είναι η τελευταία του χρονιά στον ρόλο του καθηγητή καλλιτεχνικών. Εκφράζει την λύπη του για το γεγονός ότι θα του λείψει η δυνατότητα να μαθαίνει κάθε χρόνο από τα παιδιά, απολαμβάνοντας την αμφίδρομη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης.
Trompe l’oeil: Μια καινοτόμα τεχνική ζωγραφικής αλλάζει τις διαστάσεις