Ο συγγραφέας Τζέιμς Λορντ ήταν ένας χρονικογράφος της τέχνης του 20ου αιώνα που συχνά γινόταν φίλος με τους καλλιτέχνες για τους οποίους έγραφε. Το 1964, στο Παρίσι, ο γλύπτης και ζωγράφος Αλμπέρτο Τζιακομέτι ζήτησε από τον Λόρντ να καθίσει για ένα πορτρέτο. Αυτό που ο καλλιτέχνης είχε αρχικά παρουσιάσει ως δουλειά μιας ημέρας, ολοκληρώθηκε σε σχεδόν τρεις εβδομάδες.
Οι νέες ταινίες που θα δούμε στους κινηματογράφους αυτή την εβδομάδα από 11/01/24 (ΤΡΕΪΛΕΡ)
Το “Final Portrait” είναι μια προσαρμογή απομνημονευμάτων του Λορντ που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Stanley Tucci. Όπως μερικές άλλες σκηνοθετικές προσπάθειες από τον Tucci, ο οποίος είναι κυρίως γνωστός ως ηθοποιός, αυτό το έργο είναι μια εικόνα για τη διαδικασία. Το «Big Night» του 1996 είναι η ιστορία της παρασκευής ενός επικού γεύματος. Το «Joe Gould’s Secret» του 2000 είναι ένα διπλό πορτρέτο δύο συγγραφέων με πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις στη δουλειά τους (και πολύ διαφορετικά αποτελέσματα).
Ο Τζιακομέτι είναι ένας αυτοαποκαλούμενος «Ιταλός Ελβετός» που τώρα περικλείεται σε ένα ακατάστατο στούντιο στο Παρίσι, τον οποίο υποδύεται ο Τζέφρι Ρας. Ο αυθόρμητος, Τζέιμς Λορντ υποδυόμενος από τον Άρμι Χάμερ φαίνεται το πολικό αντίθετο του καλλιτέχνη, αλλά και οι δύο έχουν μια συγγένεια – ο Λορντ κατανοεί βαθιά την καλλιτεχνική γλώσσα του Τζιακομέτι.
Ωστόσο, η αδυσώπητη αμφιβολία του καλλιτέχνη προβληματίζει τον Λορντ . Ο Λορντ διαμαρτύρεται ότι η επιτυχία του Τζιακομέτι έπρεπε να είχε διαγράψει καθετί σχετικό. Αντίθετα, ο καλλιτέχνης παρατηρεί: «Τι καλύτερο έδαφος για την αυτοαμφισβήτηση από την επιτυχία;» Οι παγίδες της επιτυχίας σημαίνουν ελάχιστα για αυτόν. Ενώ βγάζει εκατομμύρια φράγκα από τις πωλήσεις, σχεδόν κυριολεκτικά τα πετάει.
Καθώς ο Αλμπέρτο ξεκινά, σβήνει και ξαναρχίζει το πορτρέτο, ο Τζέιμς συζητά όχι μόνο με τον καλλιτέχνη αλλά και με τον αδερφό και βοηθό του Ντιέγκο (Τόνι Σαλούμπ), την υπάκουη, πολύ απόμακρη σύζυγό του Ανέτ (Σίλβι Τεστούντ). Μια άλλη παρουσία είναι η Caroline (Clémence Poésy), μια ντόπια πόρνη στην οποία ο καλλιτέχνης έχει επενδύσει πολύ, σε σημείο να της αγοράσει μια σπορ νέα BMW.
Ο Tucci και ο διευθυντής φωτογραφίας Danny Cohen δίνουν στην ταινία μια ασπρόμαυρη και γκρίζα όψη από την οποία τα μπλε και τα κόκκινα προσπαθούν να διεισδύσουν στην αντίληψη του θεατή. Οι βραδινές σκηνές, πολλές από τις οποίες έγιναν στο τοπικό Café Adrien του Giacometti, έχουν μια χρυσαφένια ζεστασιά.
Έτσι ξεκινά όχι μόνο η ιστορία μιας συγκινητικής και παράξενης φιλίας, αλλά, ιδωμένη μέσα από τα μάτια του Λόρντ, μια μοναδικά αποκαλυπτική εικόνα της ομορφιάς, της απογοήτευσης, του βαθύ και, μερικές φορές, του ειλικρινούς χάους της καλλιτεχνικής διαδικασίας.
«Η τελευταιά πινελιά» είναι ένα μαγευτικό πορτρέτο μιας ιδιοφυΐας και μιας φιλίας μεταξύ δύο ανδρών που είναι εντελώς διαφορετικοί, αλλά ολοένα και περισσότερο δεμένοι μέσα από μια ενιαία, διαρκώς εξελισσόμενη διαδικασία δημιουργικότητας. Είναι μια ταινία που ρίχνει φως στην ίδια την καλλιτεχνική πράξη, εκ περιτροπής συναρπαστική, εκνευριστική και μπερδεμένη, αμφισβητώντας αν το δώρο ενός μεγάλου καλλιτέχνη είναι ευλογία ή κατάρα.
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
- Πέμπτη 11/01/24 στις 23:00, ΕΡΤ3
- Χώρα: ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο
- Διάρκεια: 90 λεπτά
- Σκηνοθεσία: Στάνλεϊ Τούτσι
- Πρωταγωνιστούν: Τζέφρι Ρας, Άρμι Χάμερ, Τόνι Σαλούμπ, Κλέμενς Ποεζί
Ο Μάρτιν Σκορσέζε ετοιμάζει νέα ταινία με θέμα τη ζωή του Χριστού – οι πρώτες δηλώσεις του