Τι σχέση έχουν τα noodles, ένας μεγάλος οραματιστής και η σημαντικότερη ιαπωνική εφεύρεση του 20ου αιώνα;
Σε ηλικία 96 ετών απεβίωσε ο Momofuku Ando, ο οραματιστής πίσω από τη δημιουργία των στιγμιαίων νουντλς. Η πρωτοποριακή εφεύρεσή του, μια βολική επιλογή γεύματος, επιτυγχάνει έναν εκπληκτικό αριθμό ετήσιων πωλήσεων που ξεπερνά τις 100 δισεκατομμύρια μερίδες. Αναγνωρισμένη ως η σημαντικότερη ιαπωνική εφεύρεση του 20ου αιώνα, ξεπερνώντας ακόμη και το Walkman της Sony, η γαστρονομική συνεισφορά του Ando έφτασε πέρα από τα όρια της Γης, με τα στιγμιαία noodles του να καταναλώνονται στο διάστημα.
Γεννημένος στις 5 Μαρτίου 1910 στην κατεχόμενη από την Ιαπωνία Ταϊβάν, ο Ando αντιμετώπισε από νωρίς δυσκολίες στην εύρεση επιτυχίας και ισορροπίας κατά τις πρώτες τέσσερις δεκαετίες της ζωής του. Έχοντας αναλάβει διάφορα επαγγέλματα, από την πώληση ρούχων μέχρι την ηγεσία ενός πιστωτικού σωματείου που χρεοκόπησε, αντιμετώπισε αναποδιές, ακόμη και φυλάκιση για φοροδιαφυγή, αναφέροντας ως αιτία την προσπάθειά του να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα υποτροφιών.
Οι αρχαιοελληνικές επαναστατικές εφευρέσεις που διαμόρφωσαν τον παγκόσμιο πολιτισμό
Σε μια κρίσιμη στιγμή το 1957, αφού ένα αποτυχημένο επιχειρηματικό εγχείρημα τον άφησε άφραγκο, ο Ando παρατήρησε μια μεγάλη ουρά που περίμενε για χυλοπίτες μαγειρεμένες σε βραστό νερό. Αυτό το θέαμα πυροδότησε την ιδέα να δημιουργήσει εύκολα παρασκευάσιμα νουντλς, οδηγώντας τον σε ένα πείραμα που διήρκεσε ένα χρόνο σε ένα υπόστεγο στην αυλή.
Ξεπερνώντας τις προκλήσεις με τη διατήρηση της υγρασίας και της γεύσης, παρουσίασε τα στιγμιαία νουντλς του στην αγορά το 1958. Παρά τον αρχικό σκεπτικισμό και τις υψηλότερες τιμές από τα φρέσκα νουντλς, το εγχείρημα ευδοκίμησε, πουλώντας 13 εκατομμύρια σακούλες τον πρώτο χρόνο.
Η εταιρεία του Ando, η Nissin Foods, έγινε παγκόσμιο φαινόμενο, επεκτεινόμενη σε πολλές χώρες. Το 1971, κυκλοφόρησε καινοτόμα στιγμιαία νουντλς σε πλαστικά ποτήρια. Η εταιρεία συνέχισε να ακμάζει, φτάνοντας σε διεθνείς αγορές και επιχειρώντας ακόμη και στο διάστημα, όταν ένας Ιάπωνας αστροναύτης κατανάλωσε τα ζυμαρικά στο διαστημικό λεωφορείο Discovery το 2005.
Τη στιγμή του θανάτου του, η επιχείρηση του Ando είχε ετήσιο κέρδος 300 εκατομμυρίων δολαρίων, μια απόδειξη της διαρκούς κληρονομιάς της ευφυούς δημιουργίας του, καθώς εκτιμάται ότι 100 δισεκατομμύρια πακέτα στιγμιαίων νουντλς καταναλώνονται παγκοσμίως κάθε χρόνο. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο ιδρυτής συνέχισε να απολαμβάνει τη δημιουργία του, απολαμβάνοντας στιγμιαία noodles τις περισσότερες ημέρες της ζωής του.
Διαβάστε περισσότερα για εφευρέσεις που άλλαξαν τον κόσμο: